جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۷
۷۰

جزئیات حکم خلع لباس سیدحسن آقامیری +عکس

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب: 665216
یک مقام آگاه در دادسرای ویژه روحانیت با اشاره به اخبار منتشره درباره خلع لباس شدن آقای سید حسن آقامیری به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: این موضوع در دادگاه ویژه روحانیت تهران بررسی شده و حکم وی بدوی است و حق تجدید نظر دارد.
به گزارش جهان نيوز،  سید حسن آقامیری با انتشار یک پست در صفحه شخصی اش در شبکه های اجتماعی از خلع لباس شدنش خبر داد.

وی نوشت: بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و... با شکایت دادستان ویژه ی تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور اقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند و خلع لباس دائم.


در همین رابطه یک مقام آگاه در دادسرای ویژه روحانیت به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: این موضوع در دادگاه ویژه روحانیت تهران بررسی شده و حکم وی بدوی است و حق تجدید نظر دارد.

وی اتهام های آقای آقامیری در این پرونده را هتک حیثیت، توهین به مقدسات و تشویش اذهان عمومی دانست.

۱-توهین به مقدسات از طریق تمسخر و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام و تردید در اصالت قرآن کریم
۲- نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی موجب تزلزل در اعتقادات مردم و جوانان
۳- ارتکاب اعمال و رفتار خلاف شئون روحانیت و در نتیجه هتک حیثیت روحانیت

این مقام آگاه گفت: البته در متن منتشره از سوی سید حسن آقامیری از جمله مطالبی که درباره حجت الاسلام والمسلمین منتظری آورده، اطلاعات غیردقیق آمده است و آقای منتظری صرفا برای صحت روند رسیدگی پرونده در جلسه حضور داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمدی
Iran, Islamic Republic of
فقط آقا میری نیست لیاقت لباس را نداشت ...
Canada
....
Iran, Islamic Republic of
برای بعضیا بحث لیاقت نیست

بلکه گرگند در لباس میش


جریان نفاق یعنی همین


پیشانی شمر پینه بسته بود یزیدیان در کربلا از بزرگان جامعه بودند
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
این شخص حدود یکسال پیش در مجموعه ای سخنرانی میکرد و حرفهایش عمدتا التقاطی و به نوعی ریاکارانه بود که اتفاقا همان موقع به یکی از دوستان همین را عرض کردم که روحانی باید اولا حرف خدا و ائمه معصومین را بزند نه اینکه برای خوش آمدن یک عده مرفه یا یک عده جوانی که دوست دارند آزادی خارج از اخلاق داشته باشند جاده صاف کن باشد.
جالب تر از همه حمایت افساد طلبان از چنین افرادی است. افساد طلبان همانطور که از اسمشان هویداست مصرانه دنبال به فساد کشیدن جامعه هستند و بهترین راهش فاسد کردن علما هست که آنرا در قم هم به طور جدی دنبال میکنند.
در روایات داریم؛ اذا فسد العالم فسد العالم!
یعنی وقتی علماء دین فاسد شدند فساد عالمگیر میشود...
جهان جان لطفا بدون سانسور نمنتشر کنید که محتوی عوض نشه...
سلام
Iran, Islamic Republic of
حيف همان چند صباح اين لباس مقدس براى امثال آقاميرى.
Iran, Islamic Republic of
مواردی است که ذهن مرا درگیر کرده است.چرا ما تاب و تحمل مخالف را نداریم چرا نمی توانیم جواب قانع کننده ای بدای مخالف داشته باشیم در پی حذف مخالف با عناوین مختلف بر می آییم.بحث موافق یا مخالف حسن اقای میری نیست.میگویم چرا جوابی دندانشکن برای حرفهای بی ربطش نداریم تا بتوانیم در پی جذب بوده نه فصل.وقتی تز قوه قهریه بجای استدلال استفاده میکنیم ناخداگاه حق را به مخالف داده ایم.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا جواب صحبتهای این آقا توسط افراد متخصص داده شده و البته قانون هم طبق اختیاراتش برخورد نموده است.
حتما که نباید صبرکنیم یارو را آیت الله و مرجع تقلی کنند اونوقت با ده تا قوه قضائیه هم نشه جمعش کرد.
شیرازی ها نمونه اش هستن.
Iran, Islamic Republic of
فقط شیراز نیست توی آستین خودمان هم پیدا میشه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منظورشون فرقه شیرازی در قم و انگلیس هستش نه مردم و اهالی شیراز اخوی !!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چیزی که ذهن شما رو بیشتر باید درگیر کنه اینه که چطور میشه ما باید به اسم تحمل مخالف زیر بار از بین رفتن اعتقادات و ایمان نیم بند مردم بریم به اسم دفاع از حرف مخالف. ایشان با زیر سوال بردن مسلمات و نص صریح قرآن مثلا در مورد انکار نرم عداب جهنم و وعیدهای مسلم الهی در قرآن، باعث میشه همین نیم بند اعتقادی هم که مردم به قبر و قیامت دارن، با هجویات امثال ایشان از دست بدند. بعد چه کسی باید در مقابل برباد رفتن اعتقاد مردم بایستد که فردا تفکر امثال ایشان در کشور رویه روزانه نشود؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
ذهن من میگوید که جواب تمام شبهات در قران است میشود با واکاوی قران جواب اینگونه افراد را داد مثال روشن امامان معصوم علی الخصوص امام رضا(ع).آنگاه مردم بجای آنکه حق را به ناحقان بدهند برای اینگونه افراد دلسوزی کنند، خودشان از اینگونه افراد روی گردان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دلسوزان زیادی در خفا و علن به ایشان تذکر داده اند. خیلی زودتر از اینها باید با این فرد مضل برخورد می شد.همیشه روش پیشنهادی شما نتیجه نمی دهد. یک جاهایی لازم است برخورد قهری شود. بازی با عقاید جوانان از أن جمله است
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
یه دو دو تا چهار تا کن ببین عقاید جوانان به دین و نماز جمعه از اوایل انقلاب بیشتر شده یا خیر؟
Romania
نمی دانم بیشتر شده یا نه .ولی امار هرچه باشد قابل مقایسه نیست در دورانی که هرکس یک گوشی از تهران تا دورترین نقاط کشور در دست دارد که انواع بمبارانهای تبلیغاتی و ضد دین چه علنی و یا مغفیانه می شود.حالا یک نفر دین دار به اندازه صد نفر باایمان ان دوران ارزش دارد البته منظورم جوانان است.ولی بنده از مسن تر های فامیل وقتی مراسمات مذهبی مثل محرم و غیره هست می شنوم حالا مردم بیشتر به دین توجه می کنند.شاید در ظاهر اینطور نباشدو انهم علت های زیادی دارد.در دوران طاغوت درست است مراکز فساد و قمار و شراب اینها بود ولی مگر در دست رس چند درصد مردم بود.ولی حالا هر کس اگر خدای نکرده اهل خلاف باشد هر خلافی را بخواهد می تواند انحام بدهد ولی با این همه حرفها به نظر بنده اعتقادات مردم محکم تر شده.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
در غرب ایده آل شما کدام داروخانه به خود اجازه می دهد که هر ترکیب من دراوردی ایی را به اسم دارو به خورد مردم دهد؟! دین و ایمان مردم به مراتب مهم تر است. تمام شهدا و سرور شهیدان و یاران دیروز و امروز با وفایش فقط و فقط به خاطر حراست از مرزهای دین شهید شده اند. اگر این موارد با اهمیت فهم نمی شود، مشکل از خودشان است.
Iran, Islamic Republic of
حاجی شما ظاهرا باید بیشتر تو باغ بیای...ضمنا,ایجاد شبهه 5 دقیقه طول میکشه اما پاسخ بهش ساعتها,تازه باید زمینه و سطح علمی لازم را داشته باشه.برای اثبات ی دارو15سال تحقیق میکنن اما برای ردش 2دقیقه میشه چهارتاداستان سرهم کرد..
حمید
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً تمام نظرات شاذ و خلاف واقع ایشون توسط اساتید بزرگوار دینی و فقهی مورد نقد و پاسخ دهی واقع شده که با یک جستجوی ساده در اینترنت میشه این پاسخها رو پیدا کرد. این آقا حتی یک بار حاضر نشده در یک مناظره رو در رو با اساتید دینی و فقهی حاضر بشه و متأسفانه هیچ پاسخ مستدلی هم به انتقادها علیه خودش نمیده و فقط فرافکنی و بازی با احساسات جوونها رو سرلوحه ی کاراش قرار داده. ....
Iran, Islamic Republic of
بدنبال جواب این سوال باشید که جوانان چرا بدنبال اینگونه افراد میروند.چرا جوانان باشنیدن جوابهای دندان شکن شبهات توسط مراجع باز بدنبال اینگونه افراد میروند.
قدری به خودتان زحمت دهید و پاسخ هایی که به او داده شده بخوانید. ضمناً سخنان او آنقدر ضعیف و سست هست که پاسخ به آن بسیار آسان است حرف های متناقض با آیات صریح و پرتعداد قرآن در باره کیفر الهی و روایات فراوان در باره حجاب و روایت مشهور معراج که قابل انکار نیست ... کسی که با امور بدیهی دین ستیزه می کند سخن پیچیده ای نگفته که فکر کنید پاسخش مشکل است. مسئله این است که ایشان دست روی هوس انسان ها گذاشته و هوسبازی را با آسمان و ریسمان بافتن موجه و مشروع جلوه می دهد. بدیهی است که اینجور حرف ها به تعداد هواها و هوس های آدم ها طرفدار دارد.
سید رضا - پاسخ 21:53
Iran, Islamic Republic of
تحمل مخالف چیه مرد حسابی ؟! یارو علنی آیات قران رو ، که کلام خداست ، مسخره کرده ، اونم با لباس روحانیت ! این مخالفته یا ارتداد ؟!!!
Netherlands
....
وزنا
Iran, Islamic Republic of
سلام
برخی دنبال جواب قانع کننده نیستند بلکه هدفشان ضربه زدن هست
Romania
مخالف فرق می کند با کسانی که گوشت و خونشان از این نظام است بعد برای مطرح شدن و هزار برنامه پشت پرده دیگر همه چیز را زیر پا می گزارند.نمی دانم اینها به چه چیز فکر می کنند .ایا فکر می کنند اگر قرار باشد خدای نکرده روزی جمهوری اسلامی حامی مظلومان و مستضعفان دنیا نباشد بعد ما تحمل این اقایان را داریم.ما خیلی از این اقایان را بخاطر اسلامیت نظام تحمل می کنیم وگر نه....
Iran, Islamic Republic of
خداوند از کسانی که لیاقت این لباس را ندارند در دنیا واخرت نگذرد
سرباز بد نام
Iran, Islamic Republic of
برای گفتن حرف حق نیاز به لباس ومقام نداری.البته اگر حرفت رو تو گلو خفه نکنن.البته به عمل کار براید.به...
سالار
Iran, Islamic Republic of
فلسفه وجودی دادگاه ویژه روحانیت برخورد با وجود یکچنین فتنه هايي است. باعث تاسف است که عده ای ساده لوح فریب میخورند و البته این انگیزه را در خود ایجاد میکنند که فردا روزی هم گرفتار منحرفان دیگری شوند. قطعا نگاه با بصیرت و هوشيارانه ای را میطلبد که از فتنه های آخر الزمان مصون بمانیم و از طرف دیگر نگاه ساده لوحانه در بین علما و بعضا برخی آیات عظام نماها نیز بوده و چیز تازه ای نیست. آنچه که درد آور است انحراف طیف مستمعین و رهروان این افکار است. قطعا کسانی که مدتها پای صحبت ایشان بوده اند امر برایشان مشتبه خواهد شد و در صدد دفاع برمیآیند ولی باید بدانیم که طبق آیات قرآن در قبال شنیدنیها و دیدنیهایمان مسوول خواهیم بود.
حیف است این خیل جوانان شیعه مان، دعا میکنیم که انشا الله غیر از آنهایی که خودشان را به خواب زده اند اسباب هدایت شان فراهم گردد انشا الله.
بهنانم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه حقت بود
Iran, Islamic Republic of
از علم حقوق که بگذریم در فقه قاعده "قبح عقاب بلا بیان" داریم، یعنی جرم طرف باید دقیقا معلوم باشد. جرمی به نام هتک حیثیت یا تشویش اذهان عمومی در مقررات ایران نداریم، آنچه هست "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان" است.
...
آفرین که تکمیلش کردی اشتباه از نحوه گزارش خبر بود...
رامین
United Arab Emirates
برادر این حکم،حقوقی هست و مغالطه نفرمایید چون تبصره ماده ۱۸ آیین نامه دادسراها و دادگاههای ویژه روحانیت تکلیفو مشخص کرده.
ماده ۱۸ ـ هر فعلی یا ترک فعلی که مطابق قوانین موضوعه یا احکام شرعیه قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی باشد، جرم محسوب می‌گردد.
تبصره ـ اعمالی که عرفا موجب هتک حیثیت روحانیت و انقلاب اسلامی باشد، برای روحانیون جرم تلقی می‌شود.
Belgium
....
Iran, Islamic Republic of
آقایون خیلی دیر این کار رو کردن ! حالا که شما هر چی خواستی گفتی و کلی شبهه و اختلاف افکندی . در ضمن از تصویر بچه های معصوم برای سوزاندن دل مخاطب داری استفاده می کنی .
Iran, Islamic Republic of
ایشان خطاب به مداح های ریالی گفته ( چیزی نزدیک این مضمون): نمیشه عاشق ائمه باشی و فحش بدی اینکه حرف بدی نیست متأسفانه آنقدر سطح شعور پائین آمده که بعضی ها مداح را در حد قدیس دانسته و هر حرف من درآوردی از آنان را چشم بسته می پذیرند چرا اجازه میدیم مداحی که فقط عشق پوله قدرت بگیره طوری که در زمان احمدی نژاد این مداح ها بودند که با انواع واقسام وامها به اسم مبارک ائمه و پس ندادن آن زمینه ی سقوط اقتصادی را فراهم آوردند هرکدامشان از شهرداری ها سهم الارث داشتن و.....!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کسی که خلع لباس شد لازم نیست صد در صد حرفهایش غلط باشد شما رفتی چهار تا حرف درستش را گرفتی ولی خبر نداری که اصحاب باطل حرف باطل خودشان را داخل زر ورقی از حق می‌پوشانند و تحویل مخاطب میدهند تا در کارشان موفق شوند ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
این مداح ها رو نچسبون به احمدی نژاد. چندتاشون توهین های بسیار زشتی رو به احمدی نژاد کردند و به این کار هم افتخار می کردند
Iran, Islamic Republic of
من که خیلی قبولش دارم. مثل اکثر روحانیون طوطی وار آموزش ندیده.!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
معلومه سواد زیادی نداری ها که رو هوا حرف میزنی...مدرک نگفتم ها!!سواد
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از حرفاش خلاف صریح قرآنه

خواهشا کمی قران بخون بعد نظر بده
...
Iran, Islamic Republic of
خود زني نمود اول از لباس روحانيت بيرون مي امدي بعد بر عليه ان موضع ميگرفتي شتر سواري دولا دولا نميشود
لیاقت
Iran, Islamic Republic of
....
مواظب بازی سیاست بازان کاخ نشین درهر لباسی باشید!
یا علی
لیاقت
Iran, Islamic Republic of
بخش مهمشو خوب سانسور کردی ها!
حالا خداوکیلی مطالبمو قبول نداشتید دوستان جهانی؟!
یا قوبل داشتید اما بخاطر لطف دستگاه قضا!!! نشر نکردید؟!
یا علی
Netherlands
....
Iran, Islamic Republic of
دادش شما هم ابزار كاسبي افساد طلبان شديد گولت زدند
Iran, Islamic Republic of
این حکم یکشبه صادرنشدبلکه سالهاست که بااو مدارا کرده وصرفا تذکر وتوسط روحانیهای فاضل اورا روشنگری میکنندوحتی برادر ایشان که روحانی فاضلی است خیلی اقدام کرد ....
Iran, Islamic Republic of
روزي برسه .... از منبر رسول خدا بالابرن و چيزي از اهل بيت نگن جز چرنديات ذهني
Iran, Islamic Republic of
جهان نیز اونی که پاک کردی برگرفته از روایت بود داداش
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم ازدست این تورم ونابسامانی اقتصادی به تنگ آمدن شماها به فکر لباس یک فرد است بابا خیلی بی فکرید که خود را مشغول جزئیات می کنید
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا از جدت که کمرتو بزنه ، خجالت نمی کشی ؟!!
Iran, Islamic Republic of
ما مردم عادی چقدر بدبختیم که هر آدم .. را وقتی میخان محاکمه کنند لباس ما را بهش می پو شانند! ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
بهتر که خلع لباس شد
...
Romania
پست پسر حسن خمینی را برای این اقا دیده اید؟ فتنه اینده چقدر بزرگ و وسیع خواهد بود.وقتی کسانی که باید بیشترین حرمت را برای جمهوری اسلامی قائل باشند و نیستند خدایا فقط تو هستی که تنها مملکت شیعه را می توانی حفظ کنی.انشاالله خدا عمر دراز به رهبر معظم انقلاب عطا نماید.و به ما رحم کند از شر این ادمهایی که همه چیز را برای دنیای خودشان به بازی گرفته اند.
...
Netherlands
تحمل حرف حق رو نداريد...!!!
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
....
Germany
چه حرف بی ربطی زده . تحمل حرف حساب رو نداریم .
Denmark
ا ها لی محترم منطقه

او ل فکر بعد سخن

این سه اصل را در نظر بگیرید قبل از
قضا وت و با ز کر دن دهان

فر هنگ بحث
سوا د و منطق و تجربه
ا خلا ق و قضا وت سر یع نکر دن


هر فکر و نظری می توا ند از جنبه ای در ست
و از جنبه ای غلط با شد
تا چیزی شنیدید
او ل عقل حا کم با شد
بعد احسا س
Iran, Islamic Republic of
کسی که به امام رضا (نعوذ بالله )توهین کنه باید دارش بزنن نه خلع لباس وحکم تعلیقی
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام داداش گلم
ایشون به هیچکدام از معصومین توهینی نکرده بلکه گفته وقتی امام زمان (عج) تشریف بیارن مناره ها خراب میشه
این ح
کجاش توهین به امام رضاست بلکه دفاع از حریم پاک امامت است.....
Iran, Islamic Republic of
شما فیلم سخنرانی ایشان در باره اون مشروب خوار رو ببین بعد نظر بده خیلی عقبی عمو
Romania
....
ر
Iran, Islamic Republic of
برید ببینید دوستش درباره اش چی گفته . درباره سابقه اش
Iran, Islamic Republic of
تازه مثل ادم عادی شده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شماها عادت دارید به زور مخالفان را مرتد خلع لباس و...نمائید
کاش به جای زور
کمی زبان منطق بلد بودید افراد را با زبان منطق محکوم کنید...
قاسم
Iran, Islamic Republic of
حقش بود .