کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه حملات عجیب اصلاح طلبان به استاد رحیم پور

فاضل میبدی: وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد/ رحیم‌پور فقط انتقاد می‌کند تا در ردیف متفکرین قرار گیرد/ مثل سروش نظریه پرداز و متفکر نیست

22 دی 1397 ساعت 17:10

این آقا (استاد رحیم پور) چون متفکر نیست و می‌خواهد خودش را در عداد متفکرین قرار دهد، دائماً انتقاد می‌کند. انتقاد هم در جامعۀ ما بالاخره مخاطب دارد و نانی است که به تنور می‌چسبد.


گروه سیاسی جهان نیوز: در روزهای گذشته در حالی برخی روحانیون اصلاح طلب حملات عجیبی به استاد رحیم پور ازغدی داشته اند که در حملات خود گاه اظهارات عیجب و غریب نیز بیان می کنند.

به گزارش جهان نیوز، محمدتقی فاضل میبدی از روحانیون اصلاح طلب با حمله به استاد رحیم پور، اظهار داشت: (استاد رحیم پور) خودش تا به حال هر چه گفته، حرف‌هایی تکراری بوده است. این اشکال اول از همه به خودش وارد است. این آقا فقط انتقاد می‌کند. گاهی از غرب و مدرنیته، گاهی از سروش، گاهی از حوزه و مراجع. به نظر من این آقا تا به حال هیچ حرفی جز انتقاد از این و آن نداشته است. در واقع حرف ایجابی ندارد. متفکر کسی است که طرحی ارائه بدهد. آقای دکتر سروش سی سال پیش نظریۀ قبض و بسط تئوریک شریعت را مطرح کرد. این یک طرح بود و من کاری به درستی یا نادرستی آن ندارم. یا مثلاً آقای شبستری یک طرح ارائه کرده و می‌گوید نگاه من به وحی و دین و فقه و مقولاتی از این دست، چنین است.

وی در ادامه حملات عجیب خود به سایت اصلاح طلب عصر ایران همچنین گفته است: این آقا (استاد رحیم پور) چون متفکر نیست و می‌خواهد خودش را در عداد متفکرین قرار دهد، دائماً انتقاد می‌کند. انتقاد هم در جامعۀ ما بالاخره مخاطب دارد و نانی است که به تنور می‌چسبد. ولی کسی که انتقاد می‌کند باید طرحی هم ارائه بدهد. باید مفهوم‌سازی کند و نظری ارائه بدهد و بگوید نسخه‌ای که من می‌پیچم این است.

فاضل مبیدی در ادامه، بحث سکولارسیم در حوزه را نیز هیچ عیبی نمی داند و  گفته است: به نظر من کسانی که حوزه را متهم به سکولاریسم می‌کنند معنای این واژه را نفهمیده‌اند. برای سکولاریسم معانی مختلفی ذکر شده و در نگاه آقایان، اگر خوش‌بین باشیم، یعنی جدایی دین از سیاست. یعنی نمی‌خواهند بگویند حوزه بی‌دین شده است.چون سکولاریسم به معنای بی‌دینی نیست. اگر مراد این افراد از سکولاریسم در حوزه، معنای اول (جدایی دین از سیاست) این مفهوم باشد، هیچ عیبی نیست. بالاخره اگر ما به آزادی فکر و بیان در حوزه معتقد باشیم، ممکن است برخی از علمای حوزه نگاه دیگری به مساله حکومت و سیاست داشته باشند. چنانکه برخی از آقایان به این‌جا رسیده‌اند که در سیاست نباید وارد شد؛ همچنان که بسیاری از مراجع سلف در سیاست وارد نمی‌شدند.


کد مطلب: 665202

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665202/فاضل-میبدی-وجود-سکولاریسم-حوزه-هیچ-عیبی-ندارد-رحیم-پور-فقط-انتقاد-می-کند-ردیف-متفکرین-قرار-گیرد-مثل-سروش-نظریه-پرداز-متفکر-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com