سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
واشنگتن پست:

ترامپ، ایران و روسیه را متحدینی بالقوه در سوریه دانست

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 664168
واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد: ترامپ اعلام کرد که در سوریه هم با ایران و هم با روسیه در زمینه جنگ با داعش همکاری خواهد کرد.
ترامپ، ایران و روسیه را متحدینی بالقوه در سوریه دانست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، واشنگتن پست در این گزارش پس از اشاره به صحبت های 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد طرح رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از سوریه می نویسد:

ترامپ اعلام کرده است که جنگ با داعش تمام شده است و این گروه تروریستی مغلوب شده است. او دو هفته پیش هم اعلام کرد که زیر بار درخواست مقامات نظامی کشور برای تمدید زمان حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا که با تصمیم گیری برای خروج از سوریه بلوایی در دولت و کنگره به راه انداخته است؛ دیروز / یکشنبه / در صحبت هایی در کاخ سفید بیان کرد:'من همچنان بر سر تعهدم برای عقب نشینی هستم، اما هیچوقت نگفته ام که بسرعت این کار را انجام خواهیم داد'.

ترامپ با اظهار اطمینان از ترکیه گفت: ' ترکیه، که نیروهایی را در سوریه دارد و این نیروها هم با کردها و هم با نیروهای دولتی سوریه می جنگند، قادر است ادامه عملیات جنگ با داعش را برعهده بگیرد' .

اما هم پنتاگون و هم وزارت خارجه با این رویکرد ترامپ مخالف اند.

ترامپ در ادامه اظهاراتش در روز یکشنبه به این نکته هم اشاره کرد که: 'ایران و روسیه که هردو نیروهایشان در سوریه حضور دارند، متحدان بالقوه آمریکا در جنگ با داعش هستند.

ترامپ گفت:'ایران اگر پایش برسد، بیشتر از ما از داعش متنفر است. روسیه هم بیشتر از ما از داعش متنفر است. ترکیه هم از داعش بیزار است؛ البته شاید نه به اندازه ما. همه این کشورها همگی از داعش متنفرند. آنها می توانند حتی اگر شده یک ذره از این جنگ را در همسایگی خودشان انجام بدهند، چون ما هم داریم در شهر و محل همین کشورها با داعش می جنگیم'.

ترامپ افزود: 'گفته می شود که ما داریم از سوریه خارج می شویم، ما هم داریم همین کار را می کنیم اما؛ تا زمانی که داعش از سوریه بیرون نرفته است؛ ما عقب نشینی نخواهیم کرد'.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *