پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

رکورد دست نیافتنی ایران در جام ملت‌های آسیا/ رقیب سنتی هم هست!

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 663713
هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا در حالی کلید خواهد خورد که تیم ملی ایران به عنوان یکی از شانس های اصلی قهرمانی در این مسابقات یک رکورد ماندگار را به نام خود ثبت کرده است.
رکورد دست نیافتنی ایران در جام ملت‌های آسیا
به گزارش جهان نيوز، تیم ملی فوتبال کشورمان با ۱۴ بار حضور متوالی در جام ملتهای آسیا، رکورددار بیشترین حضور و بیشترین حضور متوالی در این مسابقات است.

هفدهمین دوره جام ملتهای آسیا درحالی از امروز آغاز می شود که تیم ملی ایران قرار است برای چهاردهمین بار در این مسابقات حضور داشته باشد. ایران به همراه کره جنوبی با ۱۴ حضور، دارای بیشترین تعداد حضور در این مسابقات هستند. اما ویژگی ۱۴ بار حضور ایران در این بازیها، متوالی بودن آنها است. اتفاقی که برای کره جنوبی رخ نداده است.

کره‌ای ها از اولین دوره برگزاری این بازیها در آن حضور داشته‌اند اما در دوره های چهارم، ششم و دهم غیبت داشته‌اند و بیشترین تعداد حضور متوالی آنها ۷ دوره است. 

تیم ملی کشورمان در ۳ دوره نخست این رقابتها که در سالها ۱۹۵۶، ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ در کشورهای هنگ کنگ، کره جنوبی و رژیم اشغالگر قدس برگزار شد حضور نداشت. ایران برای نخستین بار حضور در بزرگ ترین تورنمنت قاره کهن را در سال ۱۹۷۰ تجربه کرد و این حضور با نخستین میزبانی ایران و اتفاقا با نخستین قهرمانی این تیم همراه بود.

تیم ملی ایران از دوره سوم وارد این مسابقات شد و بدون وقفه در تمامی ادوار این مسابقات تا به امروز حضور داشته است تا با ۱۴ دوره حضور متوالی از این نظر رکورددار باشد.

چینی‌ها با ۱۲ بار حضور متوالی در این بازیها از نظر تعداد دفعات حضور پس از ایران و کره جنوبی در جایگاه سوم قرار دارند اما بعد از ایران با ۱۲ حضور متوالی در رده دوم هستند. کشورهای عربستان و امارات هم هر یک با ۱۰ بار حضور متوالی در این مسابقات از کشورهای بسیار فعال در جام ملتهای آسیا هستند.

جدول تعداد دفعات حضور کشورها در جام ملتهای آسیا با احتساب حضور در هفدهمین دوره بازیها در امارات؛

۱- ایران و کره جنوبی ۱۴ دوره
۲- چین ۱۲ دوره
۳- عربستان، امارات، کویت و قطر ۱۰ دوره
۴- ژاپن و عراق ۹ دوره
۵- ازبکستان و تایلند ۷ دوره
۶- سوریه و بحرین ۶ دوره
۷- کره شمالی ۵ دوره
۸- استرالیا، اردن، عمان، هندوستان، ویتنام، اندونزی و رژیم اشغالگر قدس ۴ دوره
۹- مالزی و هنگ کنگ ۳ دوره
۱۰- فلسطین، ترکمنستان، لبنان، یمن و تایوان ۲ دوره
۱۱- قرقیزستان، فیلیپین، بنگلادش، سنگاپور، کامبوج و میانمار یک دوره

جدول تعداد دفعات حضور متوالی کشورها در جام ملتهای آسیا با احتساب هفدهمین دوره در امارات؛

۱- ایران ۱۴ دوره
۲- چین ۱۲ دوره
۳- عربستان و امارات ۱۰ دوره
۴- ژاپن ۹ دوره 
۵- کره جنوبی، عراق و ازبکستان ۷ دوره

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *