جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

چطور در ثواب کتاب الغدیر شریک شویم؟

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 663711
امروز سالروز درگذشت علامه امینی نویسنده کتاب بزرگ «الغدیر» است. به همین بهانه روایت جالب علامه امینی از این کتاب را بخوانید.
چطور در ثواب کتاب الغدیر شریک شویم؟
به گزارش جهان نيوز، بیشتر ایرانیان و شیعیان جهان «علامه امینی» را به واسطه کتاب مشهور«الغدیر» می‌شناسند. یک کتاب مذهبی که درصدد اثبات ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) بعد از پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) است. این کتاب ۱۱جلد به زبان عربی و ۲۲جلد به زبان فارسی است. اثری که این علامه بزرگ برای نوشتن، تحقیق و دسترسی به متون مختلف درباره آن به کشورهایی زیادی مثل مصر، عراق، مراکش، هند و... سفر کرده و در نهایت برای نگارش آن چیزی نزدیک به ۱۰ هزار کتاب را مطالعه کرده است.

علامه امینی ۷۰ سال عمر و از این عمر ۵۰ سال آن را صرف نوشتن کتاب الغدیر کرد؛یعنی چیزی نزدیک به نیم قرن عمر. به دنبال همین هم این کتاب را می‌توان  ثمره عمر این شخصیت بزرگ دانست؛ تاجایی که یکی از روایات جالب درباره علامه امینی را می‌شود  مربوط به کتاب «الغدیر» دانست. روایتی که از زبان این علامه نقل شده و در آن گفته است: "هر کس بعد از صلوات «و عجل فرجهم» بگوید من او را در ثواب نوشتن کتاب «الغدیر» شریک خواهم کرد."

به تاریخ امروز سالروز درگذشت این عالم بزرگ است. علامه امینی سال ۱۲۸۱ در سراب متولد و در سال ۱۳۴۹ در نجف به خاک سپرده شد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ وَلِيِّ اللهِ الْمُعَظَّمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا عَمَّةَ وَلِيِّ اللهِ الْمُكَرَّمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا أُمَّ الْمَصائِبِ يا زَيْنَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ
احمد
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم بعدد ما احاط به علمک