پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۷۹
امید به کدخدا قطع شدنی نیست

ذوق زدگی جدید اصلاح‌طلبان از اتفاقات داخلی آمریکا/ اینبار یک زن کدخدا هست!

يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 663527
اصلاح طلبان و رسانه های نزدیک به دولت بازهم پس از یک اتفاق سیاسی در آمریکا ذوق زدگی شده اند و عجیب تر اینکه می خواهند این ذوق زدگی خودر را به مردم درباره تغییر سیاست های آمریکا علیه کشورمان القا کنند.
ذوق زدگی جدید اصلاح‌طلبان از اتفاقات داخلی آمریکا/ اینبار یک زن کدخدا هست!
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: اصلاح‌طلبان هنوز چشم به نیز لات سیاست داخلی آمریکا برای حل و فصل منافع ملی ایران دارند. این موضوع را از ذوق زدگی و جشن شادمانی که برخی از روزنامه‌های این جریان از انتخاب دوباره «نانسی پلوسی» از اعضای حزب دموکرات برپا کرده‌اند به وضوح می توان مشاهده کرد. اصلاح طلبان عادت کرده اند که منافع کشورمان را به فضای سیاسی داخلی آمریکا گره بزنند و مردم را در این راه امیدوار کنند. امیدواری بیهوده‌ای که ثمره آن را در برجام مشاهده کردیم. سال میلادی 2018 هم تمام شد و غربی ها سال 2019 را جشن گرفتند اما هنوز کانال مالی ایران و اروپا راه اندازی نشده و هفت ماه از فرصتی که قرار بود اروپایی ها به وعده‌های خود عمل کنند گذشته است.


در همین رابطه، روزنامه دولتی ایران عکس و تیتر اول خود را به انتخاب «نانسی پلوسی» اختصاص داد و در مطلبی تحت عنوان «این زن ترامپ را برکنار می کند؟»، نوشت: « سیاری از ناظران و تحلیلگران بین‌المللی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا این زن 78 ساله سیاستمدار می‌تواند با استفاده از جایگاه کنونی‌اش به عنوان سومین فرد قدرتمند در امریکا، دونالد ترامپ 72 ساله را از جایگاه ریاست جمهوری و نخستین فرد قدرتمند حال حاضر امریکا به زیر بکشد؟»

روزنامه جهان صنعت نیز با تیتر یک «بانوی‌آهنین مقابل ترامپ» روی پیشخوان روزنامه فروشی ها ظاهر شد و در این باره نوشت:« نانسی پلوسی با لحنی آشتی‌جویانه گفت حزب دموکرات به زودی طرحی را تصویب خواهد کرد که برای پایان دادن به تعطیلی دولت بودجه کافی در اختیار سازمان‌های فدرال آمریکا قرار گیرد‌. او اما تاکید کرد که مجلس نمایندگان با بودجه‌های کلانی مانند ساخت دیوار مکزیک موافقت نخواهد کرد‌.»
 

روزنامه اصلاح طلب ابتکار هم با همان عکسی که دو روزنامه قبلی درباره ریاست نانسی پلوسی منتشر شده بودند، نوشت: «حربه استیضاح ترامپ از سوی دموکرات‌ها نه کنار گذاشتن او از ریاست جمهوری بلکه احتمالاً با دو هدف مشخص صورت می‌گیرد. نخست دخالت و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کاخ سفید و دوم اینکه آنقدر فشارها را بر روی ترامپ افزایش دهند تا در انتخابات سال آینده یا او را وادار به کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری کنند و یا اینکه از اوضاع تنش‌آلود داخلی به نفع نامزد خود نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.»
 
اینکه چرا اصلاح طلبان نمی خواهند واقعیت اروپا و آمریکا را قبول کنند و هنوز بر روی همان نگاه گذشته و سراسر آسیب خود به غرب اصرار دارند موضوع قابل تاملی است البته مشکل اصلی اصلاح طلبان این نیست که تنها خود را در چاه روابط با غرب و بستن منافع کشور به روابط فی مابین می اندازند؛ بلکه می خواهند مردم را  بازهم با همین افکار نخ نما شده با خود همراه و امیدوار سازند. سئوال اساسی اینجاست که تا چه زمانی مردم بایستی منتظر تحولات داخلی کشورهای غربی بمانند تا شاید قرعه فال به نام سیاستمدارانی بخورد که به قول اصلاح طلبان علیه منافع ایران عمل نمی کنند.


این در شرایطی است که در دوره «باراک اوباما» که با وجود حضور ترامپ ریاست کاخ سفید برای اصلاح طلبان به دوره طلایی تبدیل شده که برجام در این دوره امضاء شد، نیز کنگره آمریکا با ریاست نانسی پلوسی علیه ایران تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد و کار ویژه کنگره این کشور جهت خنثی و بی خاصیت کردن برجام بود. در آن زمان کنگره و دولت آمریکا بازی پلیس خوب و بد را بازی می کردند اما هیچگاه رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی اوباما با وجود امضای یک قرارداد بین المللی نخواست مقابل کنگره برای حمایت از برجام هزینه دهد.

اگرچه شاید با حضور پلوسی در صدر مجلس نمایندگان آمریکا تداخلات و چالش‌هایی میان وی و ترامپ صورت گیرد اما اینکه گفته شود این چالش‌ها در راهبرد و سیاست کلی آمریکا علیه ایران خلل ایجاد کند و آنرا به نفع کشورمان تغییر دهد رویایی ژونالیستی و جناحی بیش نیست که نمی توان هیچگاه به آن تکیه کرد. متاسفانه همین نگاه خوشبینانه سبب وارد آمدن آسیب‌های مختلفی به کشورمان طی چند سال گذشته است. عجیب اینجاست که با همه این آسیب‌ها و خسارت‌هایی که کشورمان دیده است بازهم اصلاح طلبان و برخی روزنامه‌های نزدیک به دولت بر روی این تفکر شکست خورده حساب باز می کنند و سعی دارند به جامعه نیز امید واهی درباره چنین اتفاقات کوری بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
باور بفرمایید برای مردم اصلاح طلب و اصولگرا هر دو به یک اندازه منفور هستند بیخود سعی در تخریب نکنید
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته. مقام معظم رهبری با هوش و ذکاوت چندین بار فرمودند "من انقلابی ام و ..." یعنی هر جناح و حزب و جریانی جز جریان انقلاب جعلی است. چه اصلاح طلب و چه اصولگرا اگر انقلابی نباشند صرفا سیاستزدگانی هستند که در پی منافع خود هستند.
Iran, Islamic Republic of
نباید به صرف وطن فروشی، غربزدگی محض و اشرافی گری یکی دو حزب معلوم الحال به دیگر احزاب وطن پرست تاخت
Iran, Islamic Republic of
اینکه حزب مطبوع تان وطن فروشی کرده و آبروی شما طرفداران چشم و گوش بسته اش را برده است دلیل نمیشود انتحاری بزنید و همه احزاب رو باطل بنامید
Iran, Islamic Republic of
آرزو بر غرب زده ها عیب نیست!
Germany
میزان نظر ملت است هر چه بخواهن همان خواهد شد
منطق اصلاحات فقط آتش زدن سطل آشغال است
Iran, Islamic Republic of
آقای سی بر صفر از نظر اصلاح طلبها میزان تا وقتی نظر مردم هست که اصلاح طلبا رای بیارن در غیر اینصورت خدا به داد سطل آشغالها برسه که میریزید بیرون و سطل آشغال آتیش میزنید خخخخخخ
على
United Kingdom
خب حالا سطل آشغال رو آتيش زدند تو چرا ميسوزى ؟!
Iran, Islamic Republic of
علی شرط میبندم از همون نادونهایی هستی که تو یه دستت دلار بود و یه دستتم 1000 تومنی حالا هم قبل اینکه سطل آشغال خونتونو آتیش بزنی بپر یه پماد سوختگی بخر که کارتون دیگه تمومه ...
عالى
United Kingdom
حالا شما چرا عقده گشائى ميكنيد ؟! گيريم اصلاح طلب ها ذوق زده شدن شما چه مرگتونه مملكت رو به هم ريختيد ؟! بخاطر چهار روز دورى از قدرت چه جنجالى به راه انداختيد ؟!
در جواب عالی 13:39
Iran, Islamic Republic of
ببخشید عالی جون از شکست اصلاحات تو 88 ذوق زده شدید یا از پیروزی اصولگراها ذوق زده شدید که سطل آشغال آتیش زدید کلا خدا شفاتون بده
مملکت برای ایرانی جماعت مقدس است دو تابعیتی نیستیم که کشورمان را بهم بزنیم
Iran, Islamic Republic of
ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بأنفسهم.
Iran, Islamic Republic of
اجالتا" كه اكثر ملت از خواستنهاي سال92 و سال96 خودشون حسابي پشيمون شده و به شكر خوردن افتاده اند!!
شکست خوردگان از چوب خشک فقط سربزیر
Iran, Islamic Republic of
...
شفا میگیرید اگر تکرار کنید
Iran, Islamic Republic of
هادی کوچولو برو خجالت بکش
فتنه 88 از یاد نخواهد رفت آقای میزان
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلاح طلب روحانی فقط منتظره که آمریکا بیاد ایران رو بسازه 5 سال عمر 80 میلیون ایرانی رو هدر دادن که آمریکا بیاد ایرانو بسازه
فکرشو بکنید جوونی که 24 سالش بوده و رای داده تا پایان دوره روحانی باید صبر کنه که آمریکا بیاد ایرانو بسازه سن این جوون میشه 32 سال خدایا مگه یه آدم چند سال جوونه که 8 سال از عمرش رو به خاطر خوش خیالی اصلاح طلب و کدخدا پرست و جماعت هدر بده
سی بر صفر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها مثل روز برایشان روشن است که کل آمریکا و اروپا را غده سرطانی لابی های صهیونیست میچرخونه و در پشت صحنه اداره میکنه، با این خبرها فقط میخواهند مردم را سرکار بگذارند و بگویند کلید رونق اقتصادی دست ماست که از این جهت هم در بین مردم دیگر تفاوتی با چوپان دروغگو ندارند!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
آیا این ذوق زدگی به معنای آن نیست که با آنها محشور می شوند؟! یا لااقل دوست دارند که محشور شوند؟! آنها که عشق بندگی خدا را در ذهن ندارند! تا به زعم غلط وادادگان، از طریق ممارست با اصلاح طلبان! بخواهند که بنده خدا بشوند! اساساً مگر درد اصلاح طلبان بندگی خداست؟! اگر که نه! پس چرا نام خود را اصلاح طلب گذاشته اند؟!
بیست و یک بر صفر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که در مردم کششی رو ببینن به دروغاشون ادامه میدن.
مردم خودشون باید بیدار بشن.تا خوابن وضع همینه...
Iran, Islamic Republic of
پلوسی زمان بوش پسر هم همین جایگاه رو داشت و بوش ایران رو انقدر تحدید و تحریم کرد. آلزایمر سیاسی دارن بعضی ها
پیروزی چوب خشک
Iran, Islamic Republic of
....
حمید
Iran, Islamic Republic of
از زمان شروع مذاکرات برجام آمریکایی ها (اوباما)مکررا تاکید می کرد که شرایط را بر ایران سخت تر خواهیم کر ودوروز پس از مذا کره اولیه 17 شرکت را تحریم کردند وتا کنون باره افراد وشرکت تای مختلف را تحریم و در مواقعی نیز اموال ایران را بلوکه وبا رای دادگاه مصادره کرده اند ودر دوره ترامپ شرایط شفاف تر وسخت گیرانه تر شد . لذا دلخوش بودن به اینکه جریانی در آمریکا نظرش نسبت به ایران بهتر است یک توهم است جریان دموکرات وجمهوری خواه در آمریکا مانند احزاب مانیستند که ازخط قرمز وساختار نظامی که از درون آن به پا خواسته اند عبور کنند وچوب حراج به کشور بزنند.
آنها برای هر کشوری اهداف بلند مدت وکوتاه مدت دارند وهر رییس جمهوری بایستی در راه رسیده به آن هدف گام بردارد ولی در انتخاب روش رسیدن مختار هستند دموکرات ها طبق سابقه معمولا با لبخند عمل می کنند و دست وپای کشور هدف را با نرمش تار عنکبود می پیچند وسپس جهت نابود کردن به جمهوری خواهان تحویل می دهند در بعضی موارد هم خود اقدام می کنند.
اکنون هم جنگ این خان جنگ قدرت داخلی در خود احزاب است واین جنگ هم مابینشان حد وحدودی دارد ولی سیاست آنها در قبال کشوری مانند ایران یکی است و در نهایت بر سر نابود کردن ایران متحد هستند در حالیکه بعضی از جریانات در کشور خود اگر فضا برایشان محیا باشد یک طرفه زحمت آمریکایی هارا کم می کنند.
امروز ریاست پلوسی. فردا می گویند ما نگاهمان به غرب نبود.
Iran, Islamic Republic of
دروغ کنتور ندارد ناف اصلاح طلبان و غربگرایان را با دروغ بریده اند
هادی
Iran, Islamic Republic of
عین خودت و چپاولگران واختلاسگران اصولگرا...!!!!!
بالا برین پایین بیاین مردم قبولتون ندارن
Germany
بس کن غضنفر بالا برین پایین بیاین مردم قبولتون ندارن بیخود کدخدا مدخدا بازی درنیارین
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
غضنفر لقب برازنده ممد خاتمی فتنه گر است به دیگران نسبت ندهید.
نظر مردم همون سی بر صفره
Germany
نظر مردم همون سی بر صفره که به حول و قوه الهی تکرار خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
یعنی میگی مردم هنوز نفهم هستن و میشه دوباره سرشون کلاه گذاشت؟
مردم خیلی خوب میفهمن
Germany
مردم خیلی خوب میفهمن فکری به حال خودت کن برادر
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر می فهمیدند که این روزگارشون نبود.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ادب را رعایت کنید
قلم بدستانی مزدور که از شیاطین هم جلوتر هستند
Iran, Islamic Republic of
ترامپ دوره بعد هم هست مردم امريكا بجز دروغ و دله دزدي از دمكراتها كار ديگري نديدن مثل ما كه خيري از اصلاح طلبان نديديم
Iran, Islamic Republic of
جالب اينه مكرون هم مشابه اصلاح طلبانه
Iran, Islamic Republic of
دم ترامپ گرم زد تو پوز دمكرات ها كه همان اصلاح طلبان هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر ترامپ بسرش زد تمام اصلاح طلبانو از امريكا اخراج و اموال انها را مصادره كنه چه حالي ميده انروز اگر نتوانند اف اي تي اف رو تا چهار ماه ديگه تصويب كنند با خطر اخراج مواجه ميشن اقا زاد ها و باباييها مفت خور
Iran, Islamic Republic of
هرچي ما بيشتر به ترامپ صدمه بزنيم زورش كه بما نميرسه در عوض تلافي ميكند برسر اقا زاده ها مفت خور امريكا نشين
Iran, Islamic Republic of
شهروند گرامی مثل اینکه خبر نداری فرزندان ونوه های کدام جناح در آمریکا زندگی می کنند
Iran, Islamic Republic of
دمكراتها رشوه گير
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب شاخه اي از دمكرات ها
Iran, Islamic Republic of
با اطلاع دمكراتها از ديوار بالا رفتن
پیروزیهای پی در پی تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تبخير اميد
Iran, Islamic Republic of
اوباما مار موزي رشوه گير دروغ گو و اون جان كري كا چاقاق كن گرين كارت فروش دمكرات رذل
فرانک
Romania
واقعا این آقایان و خانمهای کدخدا پرست اینبار چشم امیدشان به ننه آقا است ؟؟؟؟ !!!!
هادي
Iran, Islamic Republic of
برای اصلاح طلبان این زن کدخدا نیست بلکه خود خداست!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفآ نانسی پلوسی را به مجلس ایران دعوت کنید تا حداقل برخی نماینده هامون به آرزوشون برسند و با ایشان سلفی بگیرند
جنید
Iran, Islamic Republic of
چکار کنند مثل اصولگراها جنگ داخلی درخارجی را بیاندازند. تا کشور را به کل نابود سازند. چرا نیوزها مخالف ایران هستند . امد نیوز چه فرقی با جهان نیوز دارد .هر دو از اسراییل و امریکا خط ومشی میگیریند.و دولت را میکوبند شماچرا مخالف ارامش و امنیت ایران هستید . بترسید از روزی که اتش بگیرد که تر وخشک با هم میسوزند.انموقع تغییر شما هم سودی نخواهد داشت .وحشت شما از تیتر چند روزنامه دلیل بر حقانیت انهاست
lpsk
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
"وحشت شما از تیتر چند روزنامه دلیل بر حقانیت انهاست "
واقعا این سطح اعجاب آور قدرت استدلال و منطق، همه را از ارسطو و افلاطون بگیر تا فارابی و ابن سینا به حیرت وا داشته و یاد ابر استدلال گر مجلس سرکار سلحشوری می اندازد که فرمودند: " آیا همین کافی نیست"
شما حتما کلاس های " چگونه تحلیل کنیم" و "استدلال در یک جمله" را برگزار کنید. حیف است این حد از دانش و توانایی به دیگران آموخته نشود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مثل اصول طلبها با هر هر حرکت عموترامپ وکنگره واروپا برعلیه ایران وبرجام کاملا ذوق زده میشدندو بعضی ازانان سجده شکربجا اورده ومنتظر عدم توفیق دولت و عدم توافق برجام، دست به هرکاری میزدند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما ! در واقع اون سجده شكر آبرويى براى اين جماعت پر ادعا باقى نذاشت !
عمار
Iran, Islamic Republic of
-علاقه عده ای به غرب ومخصوصا سرزمین موعودشان کدخداخانه به قدری است که هرناملایماتی را حاضرند تحمل کنند وبه بهشت موعودشان برسند!
-کدخدامثل مادر است برای عده ای هرچه برسرشان میاورد دوباره بایک لبخند فراموش میکنند ودوباره میدوند به سمت آغوش مامان!!!
-برخی ها آنقدر که به کدخدا ایمان آورده اند که به خدا ایمان نیاوردند که اگر این بود خیلی از مشکلات کشور نبود .
-توکل به خدا وتکیه به نیروهای انقلابی معجون حل مشکلات کشور است .
Iran, Islamic Republic of
هر چه مردم بخواهند همان خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
هر چه خدا خواست همان می شود .
Iran, Islamic Republic of
کشت کن بعد تکیه بر جبار کن!
Iran, Islamic Republic of
یادمان نرفته چه کسانی برای نابودی برجام ، برای عمو ترامپ غش میکردند.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان خیال می کنند نانسی پلوسی می تواند ترامپ را برکنار و مرده برجام را زنده کند !
Iran, Islamic Republic of
کدخدای ما عمو ترامپه، همو که برای امدنش بال بال میزدیم!!!!
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
ما کدخدا را باور نداریم و فقط به خداوند متعال توکل می کنیم .
بیست و یک بر صفر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نمی توان پذیرفت که روزنامه نگاران و سیاست مداران نمی فهمند، اینها می خواهند با این حرف افکار عمومی و برخی از افراد تصمیم گیر را برای تصویب لوایح استعماری و بردن ایران زیر چتر نظام سلطه ترغیب کنند.می خواهند بگویند که ما استحاله طلبان می توانیم با این زن در امریکا کار کنیم لذا به ما رای دهید.
اکبر
United States
خدا را گذاشتن به کدخدا چسبیدن
یک پیامبر از جنس زن برای اصلاح طلبان از غرب طلوع کرد
عمار
Iran, Islamic Republic of
...
محمد باقر
Iran, Islamic Republic of
این اصطلاح طلبان هنوزم سرشان بسنگ اوباما وترامپ نخورده که بدانید سگ زرد برادر شغال است
Iran, Islamic Republic of
خدایا در روز قیامت هم این کدخدا پرستان را با اربابان آمریکایی شان محشور کن
Iran, Islamic Republic of
این افسادیا همینجورین.خودکم بین و اجنبی پرست!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
از صبح بدون تحریم تا دل دادگی به تغیر رییس جمهور امریکا از شاهکارهای رسا نه های مدعی اصلاحات.
Bulgaria
انشااله افول آمریکا درراه است
Iran, Islamic Republic of
اقای حمزه نژاد لطفا ادرس غلط به مخاطب ندهید مشکلات مالی موجود حاصل بی بند و باری سیاسیون و عدم کنترل امور اقتصادی است چون اصلاح طلب و اصولگرا هردو مقصرند فقط به منافع شخصی فکر کردند اوضاع چنین شد حالا شماها هم با این نظریات که دردی از جامعه کم نمی کند صفحات روزنامه را پر کنید!! شاید این هم یک نوع کار است؟