جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قصرقند، هشتمین مقصد طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان

سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 662917
بنیاد مستضعفان که در چهار سال گذشته اقدامات موثری را برای آبادانی و پیشرفت چند شهرستان محروم کشور آغاز کرده بود،اکنون و در نیمه نخست دی ماه سال ۱۳۹۷ کار خود را در یکی دیگر از شهرستان های محروم کشور برای اجرای طرح های پیشرفت و آبادانی آغاز کرد.
به گزارش بازتاب، از جمله شهرستان های محروم کشور که در طول همه سال های گذشته و به واسطه دلایل مختلف از مسیر توسعه و آبادانی دور مانده است، باید به شهرستان قصر قند در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد؛ شهرستانی با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت که در بخش جنوبی این استان قرار دارد و در صورت توجه به توانمندی های منطقه از جمله نزدیکی به دریای عمان می تواند خیلی زود در مسیر توسعه قرار بگیرد.
این شهرستان هم اکنون در برنامه های کاری بنیاد مستضعفان برای اجرای پروژه های آبادانی و پیشرف قرار گرفته و بنا بر این است که در آینده نزدیک برنامه های این بنیاد در شهرستان قصرقند آغاز شود؛ برنامه هایی که حوزه های مختلف زندگی مردم را در بر خواهد گرفت و هدف نهایی آن ارتقاء کیفیت زندگی اهالی خواهد بود.

در همین راستا و ظهر روز سه شنبه با حضور مقامات مسئولی چون محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان مراسم آغاز بکار پروژه های آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در شهرستان قصر قند به صورت رسمی برگزار شد؛ اتفاقی که پیش از این در ۸ شهرستان محروم دیگر نیز رخ داده بود و پیامدهای مطلوب آن کیفیت زندگی جمع زیادی از شهروندان ایرانی را ارتقاء داده بود.

سعیدی کیا در مراسم افتتاحیه این پروژه ها گفت: بنیاد مستضعفان از امروز برنامه های جدی خود را برای اجرایی کردن طرح های آبادانی و پیشرفت شهرستان قصر قند در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، ورزشی و … آغاز خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قصرقند هشتمین شهرستان هدف این بنیاد برای توسعه و آبادانی است، افزود: پیش از این شهرستان قلعه گنج در استان کرمان، لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، چالدران در آذربایجان غربی، مانه و سملقان در استان خراسان شمالی، زهک در استان سیستان و بلوچستان، ملک شاهی در استان ایلام و لارک در استان هرمزگان زیر چتر طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های مذکور پرداخت تسهیلات اعتباری به اهالی منطقه نیز در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد با همکاری مقامات دولتی از جمله فرمانداری شهرستان قصر قند هر چه سریعتر این برنامه ها وارد مرحله اجرایی خود شود.

سعیدی کیا ضمن تأکید بر موضوع مطالعه بر روی توانمندی های منطقه اضافه کرد: برنامه های بنیاد مستضعفان به گونه ای در شهرستان قصر قند پیش خواهد رفت که ضمن بارور شدن توانمندی های این شهرستان، نتیجه آن ارتقای زندگی اهالی منطقه و افزایش درآمد آنان باشد.

حضور بنیاد مستضعفان که سابق بر این و با پروژه های آبادانی و پیشرفت خود زمینه توسعه قابل توجه شهرستان هایی چون قلعه گنج را فراهم کرده است، اکنون این امیدواری را ایجاد می کند که شهرستان قصر قند نیز خیلی زود در مسیر توسعه قرار بگیرد و اهالی این شهرستان در آینده نزدیک با کیفیت بهتری از زندگی رو به رو شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *