پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۳۸
مفهوم پنهان اظهارات آقای رئیس جمهور؛

چرا روحانی پیام حل نشدن مشکلات را به جامعه می‌دهد؟

يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 662791
منتقدان همواره از حرف درمانی در دولت انتقاد می کردند اما به نظر می رسد رئیس‌جمهور سعی می کند که گستره حرف درمانی را از دولت به رسانه‌ ملی هم بکشاند.
چرا روحانی پیام حل نشدن مشکلات را به جامعه می‌دهد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: بازهم انتقاد از صداوسیما به سبب اینکه از دولت تعریف و تمجید نمی کند ترجیع بند سخنان رئیس جمهور شده است. «حسن روحانی» روز دوشنبه در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو با انتقاد دوباره از رسانه‎ها گفت: «دلیل اینکه اقدامات دولت بیان و بازگو نمی‌شود این است که رسانه‌ها آنها را عنوان نمی‌کنند و صدا و سیمای کشور بین مکروه، واجب، مستحب و حرام گاهی دچار مشکل می‌شود و تصور می‌کند که تعریف از دولت، مکروه است در حالی که این اقدام مستحب و یا واجب است.»

در آبانماه نیز رئیس جمهور نسبت به اینکه رسانه ملی پیروزی‌های دولت را به خوبی بازتاب نمی‌دهد از این رسانه انتقاد کرد. روحانی با اشاره به پیروزی های سیاسی ایران در مقابل امریکا در دعوای پنج میلیارد و نهصد میلیونی در ایتالیا، دعوای صلاحیت نسبت به برجام و اذعان این موفقیت ها از سوی رئیس دادگاه لاهه در مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام محکومیت تحریم های غلط و خلاف قوانین بین المللی از سوی وی گفت: «این پیروزی ها را چه کسی می داند و چگونه پوشش داده شده است؟

رئیس جمهور با تأکید بر انعکاس خبر کوچکترین مشکل یا کمبودی که ممکن است یک روز یا یک هفته باشد از سوی برنامه ها و شبکه های مختلف صدا و سیما به عنوان اولین خبر  تأکید کرد: در مقابل تلویزیون موفقیت ها و پیروزی ها را در یک گوشه ای بیان می کند که ایران هم موفق شد و گوینده یواش هم می گوید.»

روحانی پیروزی ها و موفقت های دولت را موفقیت ملت دانست و از صدا و سیما خواست تا این پیروزی ها را محکم و قاطع بگوید و تصور نکند که این دولت دوازدهم است و گفت: « این دولت خودتان است و شما باید اینها را فراموش کنید.»

رئیس جمهور در جمع مدیران وزارت نیرو، با بیان اینکه تا از دولت یازدهم حرف به میان می آید می گویند برجام بلکه برجام یکی از خیرات دولت یازدهم است. این حسنه مداوم هست در تاریخ. حسنه برجام برای همیشه در تاریخ می ماند. برجام مثل کار خیری است که پایان ندارد.»

رئیس جمهور طرح تحول نظام سلامت، احیای دریاچه ارومیه، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به روستاها و اینکه حدود 6 میلیون جمعیت روستایی در دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم از آب سالم آشامیدنی برخوردار شدند را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: « اینکه در پارس جنوبی امروز همسان با دیگر کشورها از ذخایر گازی جنوب کشور استفاده می‌کنیم و نیز اینکه در طول 5 سال توانستیم 2 هزار کیلومتر راه‌آهن ایجاد کنیم که این به اندازه بیش از 20 درصد کل راه‌آهنی است که در کشور احداث شده است، از دیگر اقدامات دولت به شمار می‌رود.»

رئیس جمهور و به تبع آن رسانه‌های جریان اصلاحات چند سال درباره مواهب برجام و توافق هسته‌ای برای مردم حرف زدند. روحانی اسامی مختلفی درباره برجام از «فتح الفتوح» گرفته تا «آفتاب تابان» عنوان کرد و وعده داد با اجرای این سند توافق هر روز یک گشایش اقتصادی در کشور شاهد باشیم. حالا بعد از گذشته بیش از 5 سال از دولت‌های روحانی، وی نام دیگری بر برجام می نهد و آنرا «حسنه مداوم» می نامد.
 
منتقدان همواره از حرف درمانی در دولت انتقاد می کردند اما به نظر می رسد رئیس‌جمهور سعی می کند که گستره حرف درمانی را از دولت به رسانه‌ ملی هم بکشاند. نکته اینجاست که رئیس جمهور برجامی را در این شرایط حسنه مداوم می داند نتایج آن در زندگی مردم ملموس نیست و با وجود مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد مردم این سئوال را می پرسند که مواهب و وعده‌هایی که دولت قولش را به مردم داده بود، الان کجاست؟ دولت با این وعده‌ها انتظارات مردم را افزایش داد.

حتی «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران نیز در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» به این موضوع معترف شد که انتظارات را بی رویه بالا برده اند اما حالا با توجه به اینکه برجام با نقص‌های جدی در اجرا مواجه شده است و به تصمیمات اروپایی‌های به قول روحانی «آقا اجازه‌ها» وابسته شده است، روحانی آنرا خیرات و حسنه مداوم می خواند. 

روندی که در این حوزه طی می شود و دستاوردتراشی برای دولت چندان با آنچه در جامعه رخ می دهد هماهنگ نیست. دولت تدبیر و امید مردم را در ابتدا بسیار امیدوار کرد اما نه تنها این دستاوردها شکل نگرفت بلکه وضعیت اقتصادی کشور با افزایش سرسام آور قیمت دلار بهم ریخت و تولیدکنندگان و بازار متضرر شدند. این روزها با افزایش نجومی قیمت کالاها از جمله مسکن و خودرو و برخی از کالاهای اساسی و مصرف روزانه مردم شاهد گلایه افکارعمومی از این وضعیت هستیم.

اینکه دولت با این شرایط هنوز بر روی برجام و دستاوردهایی که هنوز اتفاق نیفتاده است مانور می دهد و دستاوردهایی که مردم به آن باور دارند، بیشتر از اینکه آورده برای دولت داشته باشد پیام حل نشدن مشکلات را به جامعه می دهد. با این حال باید گفت که دوره حرف درمانی دولت با توجه به وضعیت کشور تمام شده است و مردم به دنبال عملیاتی شدن و نتایج این وعده‌ها در زندگی روزمره خود هستند.   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
روحانی سبکش همینه...!!!!
Iran, Islamic Republic of
چی دارید که تمجیدش کنند؟
Iran, Islamic Republic of
سال 92 و93 باد و بارندگی در تهران خوب بود به همین دلیل هوای تهران نسبت به قبل پاکیزه تر شده بود در آن زمان آقای روحانی و خانم ابتکار می گفتند دلیلش عملکرد دولت ما است !!. حالا هم هر وقت بارندگی خوب میشود و آب دریاچه ارومیه بالا می آید آقای روحانی می گوید باعث آن عملکرد دولت است!!!
قمی
Iran, Islamic Republic of
مردم هم بر این باورند که تحریم کمترین اثر را دارد در برابر رانت و سومدیریتهای فعلی.
مثلا مهمترین کارتل خودرو کشور کسی نیست جز غروی که 40سال رییس پیدا و پنهان مافیای خودروی ایران است و از حامیان و فراریان اغتشاشات 88 نیز بود و 6 سال است که برگشت و در این دولت هرکار دلش بخواهد میکند
سلطان مافیای خودرو را نیز اعدام کنید قطعا بازار آرام میشود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی علت را در خود دولت جستجو کنید
United States
...
Iran, Islamic Republic of
طبق گفته ی خودشون متخصص جنگ روانی اند!!
Iran, Islamic Republic of
كهنه سرباز گمنام هستند
Iran, Islamic Republic of
وقتي برند كابينه كهنه سربازان گمنام جناب اخوندي است ايا اميدي است كه اجري روي اجر گذاشته شود
Iran, Islamic Republic of
کهنه سرداران
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کافیه آرشیو اخبار صدا وسیما در یکسال گذشته بررسی شود تا میزان تخریب دولت در صدا وسیما مشخص شود ، از چند ماه به انتخابات سال 96 هر شب صدا وسیما از واحدهای صنعتی عیر فعال یا نیمه فعال گزارش تهیه وپخش میکرد وبعضی از اوقات به تعطیلی کارخانجات بزرگ مثل ارج و.. می پرداخت ومستقیم وغیر مستقیم مسئول ان را دولت معرفی میکرد ولی بعد از انتخابات هرشب گزارشاتی از واحدهای تولیدی کشور وحجم فعالیت آنها پخش می کند وحتی به واحدهای کوچک در روستاها هم سرکشی وگزارش تهیه می کند ، اگر کسی گزارشات را بررسی نماید واقعا باورش نمی آید این دو سبک گزارش مربوط به یک کشور وبا فاصله زمانی یکسال تهیه شده است.
Iran, Islamic Republic of
مطرح کردن واقعیت ها تخریب نیست تعطیلی کارخانجات بزرگی مثل ارج و پارس الکتریک و آزمایش و قند ورامین و روغن نباتی قو و غیره در 5 سال گذشته صورت گرفت و دروغ نبود.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت صنعت وتولید از زمان پیش از انتخابات تا حالا تفاوت چندانی نکرده ، سوال اینست چرا قبل از انتخابات اینقدر سیاه نمایی وحالا اینقدر روشن نمایی؟
Iran, Islamic Republic of
در عوض از محل اخرين سرمايه هاي اين كارخانجات تيم فوتبال تشكيل دادند كه اقا زاد ها بازي كنند و جوانان سرگرم شوند
Iran, Islamic Republic of
در حالي كه كارگران ماهاست حقوق نگرفته اند زير نويس شبكه خبر سراسر اعلام ميكند كدام تيم فلان كارخانه كي با اون تيم كاخانه ديگر كي مسابقه داره كه چيه بشه
Iran, Islamic Republic of
....
....
Iran, Islamic Republic of
برو سخنرانی حضدت آیت ا.. شهید در سال 53 در خصوص مهدویت و دیالیکتیک را بخوان
امير
....
Iran, Islamic Republic of
روحانی در انتخابات م گفت که فقط من و حزبم قادر به حل مشکلات کشور و رقیب هراسی می کرد حالا به فکر افتاد نمی تواند کشور را اداره کند ؛ استعفا و اعلام رسمی کند که دستم بر نمی آید بدهد دست مردان جهادی ببیند که چه جوری مشکلات را حل می کنن
فرانک
Romania
روحانی نوعی تغییر بسیار آرام و خزنده را در نظام و جامعه و سیستم انقلابی و جهادی مدیریت میکند. وضعیت جامعه با ابتدای انقلاب و زمان جنگ کاملا فرق اساسی دارد.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست می فرماید اگر مشاوران رسانه ای رییس جمهور قدر همین نوشته فکر می کردند اقای روحانی رو از زدن چنین حرف هایی در این شرایط منع می کردند افسوس که امثال آشنا مشاوره می دن
United States
...
Iran, Islamic Republic of
چون حقیقت را باید بیان کرد / دولت روحانی راستگو و با ملت صادق است /
Iran, Islamic Republic of
...
امىرى
Iran, Islamic Republic of
آقاى روحانى گاهى ىک مشکل کوچک بزرگ مى شود نه آقاى روحانى5سال بادولت شما مردم بامشکلات کمرشکن دست وپنجه نرم مىکنند ...
عبدالله
United States
خب نذاشتيد برجام ٢ و ٣ رو اجرا كنه حالا طلبكار هم شديد ؟! اين كه ميگيد حرف درمانى كاملاً درسته ولى بابا جون كسى ديگه كارى ازش برنمياد ! با اين خزانه خالی! كه محصول دولت هشتم و نهم و همينطور دولت اول خود روحانيه هيچ كارى نميشه كرد تازه مصيبت ها از اين به بعده برادر جهان
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم آقای روحانی می خوان این جمله رو همیشه از مردم بشنون
ما هم می گیم مچکریم که ...
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما منتظر شکفتن شکوفتن باغ سیب و گلابی است تا از ان گزارش تهیه کند و ان رابه نمایش بگذارد ....
Iran, Islamic Republic of
حذف کردن قسمت های مهم پیام شکفتن باغ سیب درست نبود چون جواب کاملی بود به کسانی که می گویند صدا و سیما از دولت تعریف و تمجید نمی کند
Iran, Islamic Republic of
با حرف درمانی هم دیگه نمیتونه کاری بکنه چون ملت اعتمادشون سلب شده
Iran, Islamic Republic of
ایفای حقوق شهروندی ازطرف صاحیان دکترا وباسوادهای وطنپرست ایران.کاسبان تورمهای 300 درصدی
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
خودش مي داند دولت تمجيدي ندارد منتهي از طريق صدا و سيما مي خواهد از دولتش تعريف شود تا مردم ببينند و اينگونه موجب نارضايتيها شود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی در مدیریتش بر کشور چند اشکال اساسی دارد که مهمترین آنها این است که شعور مخاطب خود را دست کم میگیرد و سخنانی بر زبان میآورد که توهین به شعور مردم است.
فرياد
Germany
جانم فدایی رهبرم باد. اما مسئولان بی تدبیر باید پاسخگو باشند.....
Iran, Islamic Republic of
...