جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خوزستان تاوان احداث صنایع آب‌بر در فلات مرکزی را می‌دهد/ لزوم لغو مصوبات وزارت نیرو

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 661501
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان خواستار لغو مصوبات وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های انتقال آب شد و گفت: انتقال آب برای شرب، اخلاقی و عقلانی است اما حجم فعلی آب انتقالی نیز 10 برابر آب مورد نیاز برای شرب است و برای صنایع، کشاورزی و فضای سبز به‌کار می‌رود.
بی آبی در خوزستان تاوان صنایع آب بر در اصفهان
به گزارش جهان نيوز، آیت الله محسن حیدری آل‌کثیر عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه، با تقدیر از واکنش اعتراضی نمایندگان خوزستان در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: این اعتراض از آن جهت منطقی بود که نمایندگان خوزستان در دیدار با رئیس مجلس، هشدار داده بودند که رئیس جمهور در نطق خود در مجلس باید به عدم اجرای پروژه‌های انتقال آب کارون متعهد شود.

وی با اشاره به جلسه جمعی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دوم دی ماه، افزود: رئیس مجلس در این نشست متعهد شد که در خصوص توقف انتقال آب‌های خوزستان به فلات مرکزی، پیگیر انتقال صنایع آب‌بر به سواحل خلیج فارس شود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: قانون‌گذاران در این ماده به صراحت بر ممنوعیت هرگونه انتقال آب بین حوزه‌ای تأکید کرده‌اند و بر همین اساس، مصاحبه رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های انتقال آب به نوعی دورزدن قانون است.

حیدری بیان کرد: لازمه رسیدن مردم خوزستان به حقوق قانونی خود، همدلی آنها فارغ از دسته‌بندی‌های حزبی و قومی است؛ خوزستان گلوگاه و قلب تپنده ایران است و باید دفاع از حقوق آن، دفاع از حقوق کل ملت ایران تلقی شود.

حیدری خواستار لغو مصوبات وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های انتقال آب شد و گفت: انتقال آب شرب به فلات مرکزی کاملاً اخلاقی و عقلانی است، اما حجم فعلی آب انتقالی نیز 10 برابر آب مورد نیاز برای شرب است و برای مصارف صنعتی، کشاورزی و فضای سبز به‌کار می‌رود.

وی عنوان کرد: در پروژه‌های بهره‌برداری شده یا درحال تکمیل، حدود 2 میلیارد و 806 میلیون متر مکعب از سرشاخه رودهای خوزستان به استان‌های دیگر منتقل می‌شود که آسیب‌های فراوانی به استان وارد کرده است؛ در حالی که سرانه فضای سبز کشور 11/5 متر مربع است اما در اصفهان این عدد به حدود 28 متر مربع می‌رسد؛ مخالف فضای سبز نیستیم اما چگونه مدعی هستند که اصفهان به آب شرب نیاز دارد با آنکه تصمیم دارند سرانه فضای سبز خود را به 32 متر مربع برسانند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *