کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زرآبادی، عضو فراکسیون امید:

دلیل ماجرای درازهی نبود احزاب قوی است/ برنامه ای پشت پرده این فیلم است/ فراکسیون امید با ۱۶۰ نماینده وارد مجلس شد الان ۸۰ رای است

5 دی 1397 ساعت 11:43

به‌نام لیست امید، حدود ۱۶۰ نماینده وارد مجلس شدند، فراکسیون ۱۱۰ نماینده دارد و رأی تشکیلاتی در صحن علنی هم ۸۰ رأی است! این اعداد را کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد که جریان چیست.


گروه سیاسی جهان نیوز: حمیده زرآبادی، نماینده قزوین و عضو فراکسیون امید مقصر ماجرای نماینده سراوان را نبود احزاب قوی در کشور معرفی کرده و در ادامه اصرار دارد که این برنامه ها یک اتفاق ساده در فضای مجازی نیست و برنامه‌ای پشت این فیلم‌ها و حوادث برای تخریب مجلس و فراکسیون امید وجود دارد!

بخش هایی از گفتگوی زرآبادی با آرمان را در ادامه خواهید خواند:

*اکنون هر نماینده خودش باید پاسخگوی رفتارش باشد در حالی که اگر نمایندگان به احزاب وابسته بودند و از آن طریق به پارلمان راه پیدا می‌کردند، این رفتارها در حزب مربوطه مورد بررسی و کنترل قرار می‌گرفت و افرادی که رفتار نامناسب و دون شأنی داشته باشند، پس زده می‌شوند. به نظرم به دلیل نبودن احزاب قوی، این اتفاقات رخ می‌دهد و کسی هم پاسخگو نیست.

*به‌نام لیست امید، حدود 160 نماینده وارد مجلس شدند، فراکسیون 110 نماینده دارد و رأی تشکیلاتی در صحن علنی هم 80 رأی است! این اعداد را کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد که جریان چیست.

*جالب است بدانید یکسری از نمایندگانی که با لیست امید وارد مجلس شده اند، می‌گویند ما که نمی‌خواستیم در لیست امید قرار بگیریم، اصلاح‌طلبان خودشان دنبال ما آمدند و از ما حمایت کردند!

*احتمالا هفته آینده طرح تغییرات در قانون انتخابات به صحن علنی بیاید تا بنا بر این طرح انتخابات مجلس استانی برگزار شود. تصور می‌کنم این قانون می‌تواند گام اول برای کانالیزه کردن و ساماندهی مجلس و انتخاب نمایندگان تلقی کرد. وقتی انتخابات مجلس استانی برگزار شود و چون این کار گستره زیادی خواهد داشت، بنابراین احزاب می‌توانند نقش آفرینی بیشتری در لیست‌ها و انتخاب افراد داشته باشند.

*اکنون انتخابات مجلس و البته شوراها به شکلی انجام می‌شود که کاندیداها مجبور می‌شوند برای رأی آوردن، کارهای عجیب و غریبی انجام دهند. خیلی از نماینده‌ها شام و ناهار می‌دهند، در مراسم‌هایی از قبیل ختم و جشن‌‌ها شرکت می‌کنند.

*این مسائلی که در حال رخ دادن(نماینده سروان) است را نمی‌توان صرفا یک اتفاق کوچک در فضای مجازی دانست. اگر بگوییم اتفاقی بوده و چیزی خاصی نیست، خیلی خوشبینانه به قضیه نگاه کرده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم برنامه‌ای پشت این فیلم‌ها و حوادث وجود دارد. در بحث مربوط به صداوسیما هم شاهد برخی رفتارهای تبعیض آمیز و جهت‌دار هستیم. صداوسیما عمدا برخی مسائل را بزرگ می‌کند و برخی را کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه می‌دهد.

*اگر اصلاح‌طلبان تاثیری در انتخاب روحانی نداشته‌اند، چرا امروز در برابر ناکارآمدی‌ها و عدم تحقق مطالباتی که در دوران تبلیغات انتخاباتی مطرح شد، باید پاسخگوی ناکامی‌های دولت روحانی باشند؟ این یک تناقض است و آقای واعظی که چنین ادعایی مطرح کرده‌اند باید به آن پاسخ دهند.

*سال 96 تیم‌ها افرادی از سوی دولت برای ادامه حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی، نزد اصلاح‌طلبان و طیف‌های مختلف آن آمده بودند. اینکه آقای واعظی می‌گوید ما نمی‌خواستم حمایتی شود و خود اصلاح‌طلبان به میدان آمدند، حرف دقیقی نیست. در 96 آقای جهانگیری هم می‌توانست گزینه ما باشد اما نهایتا تصمیم بر این شد که از روحانی حمایت شود. پس خواست دولت هم مطرح بود.


کد مطلب: 661332

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/661332/دلیل-ماجرای-درازهی-نبود-احزاب-قوی-برنامه-پشت-پرده-این-فیلم-فراکسیون-امید-۱۶۰-نماینده-وارد-مجلس-الان-۸۰-رای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com