پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نماینده پارلمان آلمان: بگذارید مانند فرانسوی‌ها به پاخیزیم

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 660869
یکی از نمایندگان پارلمان آلمان ضمن حمایت از اعتراض‌های مردمی در فرانسه، خواستار تحقق حرکتی مشابه در کشورش شد.
به گزارش جهان نيوز، «سارا واگن‌کنشت» رئیس فراکسیون چپ آلمان در واکنش به تظاهرات معترضان به سیاست های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، ویدئویی در شبکه اجتماعی توئیتر از خود در برابر دفتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان منتشر کرد.

 واگن‌کنشت  ضمن ستودن اعتراضات فرانسویها، خواستار اعتراض‌های مشابهی در آلمان شد.این سیاستمدار آلمانی از مردم کشورش خواست تا به کمپین Aufstehen# به معنای «برپا خیز» بپیوندند.

 در پیام توئیتری آمده است: «متاسفانه عده زیادی در تعطیلات کریسمس تنها و خسته هستند. بگذارید در سال 2019،  سیاست مورد نظر ثروتمندان را تحت فشار بگذایم. بیایید اعتراض‌های اجتماعی را به خیابان‌ها و در برابر دفتر صدراعظم بکشانیم. بگذارید ما هم مانند جلیقه زردهای فرانسه به پاخیزیم.»

واگن‌کنشت در پیام دیگری در صفحه شخصی خود در توئیتر نشانی پایگاه اینترنتی را منتشر کرده که علاوه بر قرار دادن ویدئوی شخصی این سیاستمدار آلمانی، ویدئوهایی از دیگر حامیان کمپین مورد نظر او منتشر شده است.در این صفحه هم از مخاطبان خواسته شده تا به کمپین بپیوندند.

 همچنین در فضای مجازی تصویری از نورافکنی نماد جلیقه‌زردها بر روی ساختمان‌های آلمان دیده می‌شود:
 
اعتراضات مردمی در فرانسه که از شش هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی  ماکرون از گران کردن بنزین کم و بیش ادامه دارد.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما معترضان فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

هلند و بلژیک و انگلیس، دیگر کشورهای اروپایی هستند که دامنه اعتراض‌های فرانسه آنها را هم فرا گرفته است.  جلیقه زردها از  آغاز اعتراضات خود تاکید داشتند تا اعتراض‌ها را به دیگر کشورهای اروپایی هم صادر کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *