جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

رانت‌خواهان فرصت‌طلب خود را نماد اصلاح‌طلبی جا نزنند

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 660328
شهردار سابق تهران خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: اجازه ندهید رانت‌خواهان فرصت‌طلب به جای آزادیخواهان خود را نماد اصلاح‌طلبی جا بزنند.
حمله شهردار سابق تهران به اصلاح طلبان
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی افشانی در چهارمین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران اظهار داشت: موفقیت حناچی به عنوان شهردار جدید یک ضرورت برای همه ما است.

وی بیان داشت: بنده پافشاری کردم که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهرداری می‌شود و شهرداران نمی‌شود.

شهردار سابق تهران افزود: قانون شهرداری‌ها  یکی از مترقی‌ترین قوانین در کشور است که ماحصل خون مشروطه‌خواهان ایران است و در سال ۱۲۸۶ این قانون تصویب شد و نهادهای محلی در آن قدرتمند بودند. شاهان قاجار نتوانستند تا آخرین روزها اختیارات نهادهای محلی را بگیرند تا سال ۱۲۹۹ تصمیم گرفته شد این قانون را کنار بگذارند و در سال ۱۳۳۱ در دولت دکتر مصدق در ۹۰ ماده این قانون تکمیل شد و قدرت مدیریت محلات بیشتر شد.

وی گفت:‌قانونی که بیش از یک قرن از آن می‌گذرد قانون خوب و تأثیرگذاری بوده است.
افشانی گفت: بنده هیچ‌وقت به میز و صندلی چسبیده نبوده و نیستم ولی معتقدم بودم که براساس قانون شهرداران نباید مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شوند.

شهردار سابق تهران بیان داشت:‌ شهردار به عنوان پست و هیچ رابطه استخدامی نیز ندارد بنابراین قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول شهرداران نمی‌شود.

وی گفت: در قانون حداقل سن را برای شهرداران ۲۵ سال و حداکثر آن را مشخص نکرده است و اگر ما اصرار به این موضوع داشتیم به این دلیل بود که از نهاد نوپای شورا حمایت کنیم و من همه توانم برای تقویت شورا به کار گرفته‌ام.

افشانی بیان داشت: بنده از رحمانی فضلی وزیر کشور هم بابت همراهی‌ها و حمایت‌هایی که داشت تشکر می‌کنم. 

شهردار سابق تهران افزود: تقریباً چند هفته مانده به پایان خدمتم در شهرداری رئیس دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفت و برای وزارت راه و شهرسازی از بنده برنامه خواستند که گفتم من با اعضای شورای شهر عهد بسته‌ام و بر آن عهده می‌مانم و از رئیس جمهور بابت اعتمادی که داشتند تشکر می‌کنم.

وی گفت:‌ تمام این مدت ما نامهربانی در سایت‌های مختلف به طرز بی‌سابقه‌ای مطرح کردند که افشانی به این پست چسبیده و نمی‌خواهد جدا شود و من گفتم که تابع قانون هستم اما دوستان ما به طرق مختلف سعی می‌کردند که این موضوع را القا کنند.

افشانی افزود: بنده علاقه‌مند به گلایه نیستم ولی اگر دوستان گزارشی ارائه می‌کنند حقایق را مطرح کنند. به عنوان مثال گزارش عملکرد شش ماهه دوستان حزب اتحاد در شورای شهر را ببینید یک نکته مثبت در آن وجود ندارد و این در حالی است که ما همه در یک کشتی هستیم و اگر مردم ناامید شوند حتماً مشارکت نمی‌کنند و زمانی مردم مشارکت می‌کنند که اعتماد داشته باشند.

شهردار سابق تهران گفت: در این مدت بهترین رابطه را با دولت داشته‌ایم و ۳۳ درصد سهم شهرداری را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: ۲۶۰۰ میلیارد تومان از طلب‌های ما با دولت تهاتر شده است و این در حالی است که مدیریت شهری پنجم شهرداری را تا پنجاه هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است و باعث شدیم تا بدهی‌ها افزایش پیدا نکند.

افشانی گفت: فوریت‌های اجتماعی با ۳۲ میلیارد تومان برای غربالگری و تفکیک آسیب‌دیدگان راه‌اندازی شد و مابقی نهادهای اجتماعی را در این زمینه دخیل کرد چرا که شهرداری متولی انجام وظایف آنان نیست.

شهردار سابق تهران افزود: نامهربانی‌‌هایی زیادی در این مدت دیده‌ام اما یک کلام هم نگفته‌ام ولی سایت‌ها مواردی را گرفتند که خلاف واقع بوده است و بنده در همه مسئولیت‌هایم حتی یک مورد شکایت هم از رسانه‌ها نکرده‌ام. فقط از کسانی شکایت کردم که دروغی را منتشر کرده مبنی براینکه بنده برای مدیرانم شنود گذاشته‌ام.

وی خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: کشتی اصلاح‌طلبی در میان امواج در حرکت است و رانت‌خواهان فرصت‌طلب به جای آزادیخواهان خود را نماد اصلاح‌طلبی جا نزنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
مردم خيلي خوش بين هم بيدار شده اند ديگر اجازه نمي دهند رانت‌خواهان ، مفسدان ، اختلاس گران فرصت‌طلب مثل افشاني و ساير اصلاح طلبان خود را آزادیخواه و ناجي جا بزنند ديگر تمام شد مردم هر چند دير ولي فهميدند اين طيف خود باعث غرق شدن كشور هستند فهميدند اينها چه موجوداتي هستند و ديگر با اين ادا و اصول نمي شود سر مردم كلاه گذاشت و فريب داد