کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیرزاد، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم:

چهره اصولگرایان در جامعه تصحیح شده و دیگر نمی‌شود مردم را بترسانیم

14 آذر 1397 ساعت 14:48

به نظر نمی‌رسد اصولگرایان چهره برجسته‌ای در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و یا خیلی شعار برجسته‌ای سر دهند. در انتخابات مجلس که برگزاری آن زودتر است، شاید امکان توفیق اصولگرایان بیشتر باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد شیرزاد، نماینده پرحاشیه مجلس ششم و از فعالان جریان اصلاحات در گفتگو با روزنامه آرمان مدعی شده است که اصلاح طلبان از سوی ضدانقلاب خارج از کشور و رسانه های تحت فعالیت آنها نظیر ایران اینترنشنال تحت فشار شدیدی هستند.

مهم ترین قسمت اظهارات شیرزاد را در ادامه خواهید خواند:

*تردیدی نیست که جنبش اصلاحات و مجموعه ‌اصلاح‌طلبان در چند ماهه اخیر زیر فشار و ضربات خیلی شدیدی بودند. بخشی از این فشار و ضربات از جانب اصولگرایان داخلی است که همیشه بوده و بخش بسیار بزرگتر آن از طرف جریان برانداز خارجی است که یک مقدار جدید بود.

فشار تبلیغاتی شدیدی که رسانه‌های فارسی زبان و عوامل فضای مجازی مخالف خارج از کشور دارند، مجموعا بیشتر به سمت ‌اصلاح‌طلبان بوده است، به طوری که کم و بیش مشخص شده، بخش عمده تامین بودجه چند شبکه معروف مخالف و فارسی زبان که پرمخاطب‌تر هستند- غیر از شبکه بی بی سی-، از طرف دولت عربستان تامین شده و این بودجه به طور ناگهانی چندین برابر شده است. شبکه‌ای مثل «ایران اینترنشنال» تقریبا تمام بودجه خود و شبکه «من و تو» کمک‌های وسیعی از عربستان دریافت کرده‌اند و عمدتا با پول این کشور تبلیغات می‌کنند و عمده این تبلیغات هم ضد‌اصلاح‌طلبان است.

*دوره دوم اصلاحات به لحاظ اقتصادی و مدیریت کشور شاید شکوفاترین دوره در تمام یکی، دو دهه گذشته بوده است. دوره‌ای که کمترین نارضایتی از یک دست انداز در یک کوچه می‌توانست به ناسزا به دولت و ‌اصلاح‌طلبان تبدیل شود. شاید بعضی از جوانان باور نکنند ولی تقریبا عین فضایی که الان ضد دولت روحانی است، شاید شدیدتر و به شکل دیگری بر ضد دولت اصلاحات در دور دوم بود.

*اصولگرایان در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری هرچه در بین چهره‌های موجود گشتند، نتوانستند به چهره‌ای که کاریزمای انتخاباتی و محبوبیت داشته باشد، برسند. در آخر آقای رئیسی را به نحوی پیدا کردند که البته چندان توفیقی نداشتند. 

* به نظر نمی‌رسد اصولگرایان چهره برجسته‌ای در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و یا خیلی شعار برجسته‌ای سر دهند. در انتخابات مجلس که برگزاری آن زودتر است، شاید امکان توفیق اصولگرایان بیشتر باشد. به دلیل اینکه کاندیداهای ‌اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما ‌اصلاح‌طلب هستیم و عضو جنبش اصلاحات یا حامی دولت روحانی بودیم، نتوانند خیلی در بین مردم شهرستان‌ها رأی جمع کنند.... ممکن است در انتخابات مجلس زمینه‌های توفیق بیشتری داشته باشند و احتمالا هم ممکن است روند نظارت استصوابی کماکان کار را برای ‌اصلاح‌طلبان دشوار کند

*در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان با فقدان محبوبیت روبه رو هستند. ولی شاید بتوانیم بگوییم توفیقی که ‌اصلاح‌طلبان در این میان دارند این است که وضع رقیب خیلی بهتر از آنها نیست و آنها هم در همین چنبره مشکلات گیر کرده‌اند. ولی در هر حال اگر اصولگرایان واقعا درایت و منطق سیاسی را وجهه همت خود قرار دهند، موقعیت مناسبی برایشان خواهد بود.

*حمایت از دولت در شرایط فعلی و ایستادگی در مقابل تهاجم آمریکایی‌ها به جمهوری اسلامی ایران ممکن است در رأی آوری خیلی کمک نباشد.

*ما ‌اصلاح‌طلبان در گذشته روی برخی از تندروی‌ها و عملکردهای نابجای اصولگرایان معترض بودیم و این اعتراض ما بالاخره منجر به یک حمایت اجتماعی شد. در حال حاضر جناح اصولگرا و حتی تندروهای اصولگرا عملکردهای خود را خیلی تصحیح کرده‌اند و این واقعیت را نباید کتمان کنیم... در نتیجه طبیعی است که یک مقدار شعارهایمان کمرنگ می‌شود و نمی‌توانیم مثل گذشته خیلی روی شعارهایی که متضمن ترس و وحشت از سیطره اصولگرایان بود، بایستیم. به‌خصوص اگر برخی از چهره‌های میانه روی اصولگرا به میدان بیایند، نمی‌توانیم جامعه را بترسانیم.


کد مطلب: 656914

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656914/چهره-اصولگرایان-جامعه-تصحیح-شده-دیگر-نمی-شود-مردم-بترسانیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com