سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
حجت‌الاسلام رئیسی:

اقدامات دانش بنیان در اولویت آستان قدس است

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 656842
تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های دانش بنیان پزشکی در اولویت آستان قدس رضوی است.
اقدامات دانش بنیان در اولویت آستان قدس است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی قلب و عروق ایران و اروپا در بیمارستان رضوی مشهد اظهار داشت:

دومین کنگره قلب و عروق توسط بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است و محفل مناسبی برای شکل گیری آراء و تبادل نظر در حوزه مسائل علمی مرتبط با قلب و عروق فراهم شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه چنین تبادلات علمی محلی برای تبادل نظر است و امیدوارم موثر باشد گفت: بیماری‌های قلبی به دلیل سبک زندگی در جامعه متاخر در حال افزایش است و تنها راهکار مقابله با این مسئله نیز این است که از نظر علمی با این بیماری‌ها مقابله شود و از این روز آستان قدس رضوی تاکید ویژه‌ای روی مباحث علمی و دانش بنیان دارد.

رئیسی افزود: برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای علمی بهترین بستر برای مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی است و امیدوارم دومین کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی در این حوزه مثمرثمر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی در سال‌ها و دهه اخیر به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاداتی که می‌توان به این کنگره داد این است که در حوزه مقابله با بیماری‌های قلب و عروق پیشنهاد و راهکار مشخصی را به عنوان خروجی خود ارائه دهد.

رئیسی ادامه داد: مشهد در سال‌های اخیر با محوریت بیمارستان رضوی پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه علم پزشکی داشته و می‌توان بیمارستان رضوی و مشهدمقدس را به عنوان یک پایلوت علمی در این حوزه در نظر گرفت و علاوه بر آن قطب سلامت را نیز در این منطقه فراهم کرد.

وی گفت: اقدامات دانش بنیان همچنان در اولویت آستان قدس رضوی است و معتقدیم تنها از طریق تبادل نظر علمی است که می‌توان مرجعیت پزشکی و علمی و قطب سلامت را برای مشهد فراهم کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *