پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قاچاق سوخت ۲ میلیون لیتر در روز کمتر شد/ قاچاق ۳ میلیارد لیتر سوخت در سه ماه اخیر

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 653956
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سه ماه اخیر روزانه ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت کشور، قاچاق شده است.
قاچاق سوخت ۲ میلیون لیتر در روز کمتر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالله هندیانی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: با اقدامات کنترلی وزارت نفت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استان‌های مرزی، این رقم اکنون ۲ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ابتدای امسال افزود: این موضوع موجب شد با توجه به اختلاف قیمت سوخت یارانه‌ای داخل کشور و سوخت فوب منطقه ، قاچاق سوخت افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد­ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سه ماه اخیر ، حدود 3 میلیارد لیتر سوخت قاچاق شده است.

هندیانی افزود: با کنترل کدینگ کارت های سوخت شناور و مهاجر، بیش از 150 تا 160 هزار کارت مهاجر ابطال شده است و وزارت نفت هم در حال احیای کارت های سوخت است.

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش مجری درباره تعیین تکلیف 23 هزار میلیارد تومان اموال تملیکی گفت:­ سازمان اموال تملیکی به جز اموال قاچاق، اموال تملیکی ناشی از گمرک را هم شامل می‌شود.

هندیانی افزود : مقرر شد در دو هفته آینده سازمان اموال تملیکی ارقام و آمار موجود را تفکیک و اعلام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *