پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۶۳

پشت پرده‌ نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 653698
هر چه به مقطع انتخابات سال آینده مجلس نزدیک‌تر می‌شویم، تواتر وقوع «عجایب سیاسی» بیشتر خواهد شد و «منافع» سیاسی مشترک، نمونه‌های بیشتری از «جمع اضداد» را در عرصه سیاست کشور رقم خواهد زد.
پشت پرده‌ نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، دنیای سیاست، دنیای «عجایب» است و این مساله در همین ایران ما بیش از سایر نقاط دنیا صدق می کند. چندان بی‌راه نیست که در افواه عامه‌ مثل‌هایی با این مضمون که «سیاست، پدر و مادر ندارد» بسیار محبوب است.

باز به مانند ادوار گذشته، به یک انتخابات که نزدیک می شویم، این «عجایب» بسامد بالایی پیدا می کند و به طرز فزاینده‌ای رخ نمایی می‌نماید. باز انتخابات صحنه‌هایی از گسست‌ها و پیوست‌ها میان نیروهای سیاسی رقم می زند که در دل آن، اضداد دیروز، به موتلفان امروز تبدیل می شوند و موافقان و رفیقان دیروزی، به دشمن خونی امروز.

در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹، در فضای ملتهبی که از انتخابات خرداد سال قبل از آن، به واسطه فتنه‌انگیزی‌ها در جامعه وجود داشت، وقتی «سیدحسن خمینی» در مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب پشت تریبون رفت تا سخنرانی کند، بعد از گفتن جملاتی، سخنرانی او با شعارها و فریادهای جمعیتی که هواداران رییس جمهور منتخب مردم، محمود احمدی‌نژاد، خوانده می شدند، قطع شد.

پیش از این رویداد، بنا بر برخی گزارش ها که در همان زمان در رسانه‌ها منتشر شد، محمود احمدی نژاد که سخنران قبل از سیدحسن خمینی بود، آن اندازه سخنان خود را طول داد که نوبت به سید حسن نرسد.[۱]

بعد از آن ماجرا، موج مظلوم‌نمایی رسانه های اصلاح‌طلب در دفاع از حرمت «نوه‌ی امام(ره)»، به راه افتاد و چهره‌های اصلاح‌طلب حملات تندی به رییس جمهور وقت، مسوولان دولتی و طرفداران رییس جمهور وقت بابت ناتمام ماندن سخنرانی سید حسن خمینی انجام دادند.

اما گردونه روزگار چرخید و چند سالی از آن ماجرا گذشت و در همه سال‌هایی که گذشت، اصلاح‌طلبان و شیوخ ایشان از هیچ فرصتی برای تخطئه دوران دولت‌های نهم و دهم نگذشتند.
تعابیری چون «تخریب همه‌جانبه کشور»، «آواربرداری از میراث احمدی‌نژاد»، «غارت منابع کشور»، «تدلیس سیستماتیک»، «رفتن کشور به شرایط ته دره در دوران احمدی‌نژاد» و... ده‌ها تعبیر تند (و در بسیاری مواقع نامنصفانه) از سوی اصلاح‌طلبان نثار میراث دولت‌های نهم و دهم شد.

اما به ناگهان، از دو سه سال پیش، در پس پرده، ماجرا تغییراتی کرد. محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافت و از روند توسعه و بازسازی آن بازدید کرد. این در حالی بود که بعد از ماجراهای حرم امام(ره) در سال ۸۹، سیدحسن سه سال پشت هم حاضر نشد میزبان احمدی‌نژاد و همراهان او در حرم مطهر باشد.
اما در سال ۹۳، محمود احمدی نژاد که حمید بقایی نیز وی را همراهی می کرد، در جریان بازدید از روند بازسازی و توسعه حرم،  با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار داشت و اندکی بعد نیز در نامه ای به او به عنوان تولیت آستان امام راحل، مجموعه هدایای دوران ریاست جمهوری خود را به این موزه و آستان اهدا کرد.
 

 
اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، اخباری منتشر می شد که از نزدیکی بیشتر طیف احمدی‌نژاد با بیت حضرت امام(ره) خبر می داد. سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز، در یادداشتی اختصاصی از «عباس امیری فرد»، از نزدیکان سابق محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، به تاریخ ۱۹ اسفند ۹۵ نوشت:
" دکتر احمدی نژاد با این که می داند بقایی صد درصد از طرف شورای محترم نگهبان ردصلاحیت می شود تمام قد پشت آن و حتی پشت صحنه با هدایت دکتر شیخ الاسلام و دکتر سیدحسن موسوی و دکتر ذبیحی و جوانفکر را وادار کرده که بروند در ساختمانی که از سیدحسن خمینی تحویل گرفته و متعلق به دفتر نشر آثار امام است واقع در خیابان شاهین شمالی، خ بهار، کوچه آسمان{مستقر شوند} در ستاد برای فردی که یقینا و صد درصد ردصلاحیت می شود و نمی دانیم به چه انگیزه ای حمایت می کند، تعجب از سیدحسن خمینی است که چرا این ساختمان متعلق به دفتر نشر امام را از اینها پس نمی گیرد؟"[۲]
 
 

در ۱۱ اردیبهشت ۹۶، مشرق در گزارشی با عنوان «ماجرای معامله حسن خمینی با احمدی‌نژاد و یارانش چیست؟»، از شکل‌گیری روابطی میان طیف احمدی‌نژاد با سیدحسن خمینی خبر داد. در آن گزارش آمده بود که ساختمان مجهزی در منطقه جنت‌آباد تهران، متعلق به آستان حضرت امام خمینی(ره)(که تولیت ان با سیدحسن خمینی است) از سال ۹۲ در اختیار تیم مدیریت دانشگاه غیرقانونی «ایرانیان»(با محوریت حمید بقایی) قرار گرفته بود:
" طبق شواهد، حسن محسنی کرهرودی (از نیروهای تحت امر بقایی) به نمایندگی از دانشگاه ایرانیان، این ملک را در قالب یک قرارداد به مبلغ ماهیانه ۴۵ میلیون تومان از آستان امام خمینی (ره) اجاره می‌کند. مبلغی که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هیچ‌گاه پرداخت نشد.

اگرچه این قرارداد یک سال دیگر نیز تمدید می‌شود ولی برخلاف اینکه یاران احمدی‌نژاد مدعی شده بودند آستان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۴ این ساختمان را پس نگرفته و تا سال ۹۶ ساختمان جنت‌آباد به مدت ۴ سال از ۹۲ تا ۹۶ در اختیار تیم احمدی‌نژاد بوده است."[۳]
 
ساختمان وابسته به آستان امام(ره) در جنت آباد که در اختیار تیم بقایی بود
 
همان زمان امیری فرد، که زمانی نزدیک‌ترین فرد روحانی به احمدی‌نژاد خوانده می شد، در یادداشت دیگری برای انصاف‌نیوز در ۲۴ اسفند ۹۵، خبر از تلاش احمدی‌نژاد و مشایی برای دیدار با سیدمحمد خاتمی داد. در همین یادداشت، امیری‌فرد مدعی شد که حمید بقایی دیدارهایی در دفتری واقع در خیابان وزراء تهران با خانم فاطمه هاشمی (دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی) داشته و بنا بود که دیدارهایی با واسطه‌گری بقایی، میان احمدی‌نژاد و مرحوم هاشمی رفسنجانی هم صورت بگیرد.[۴]
 
امیری فرد با احمدی‌نژاد
امیری فرد و اسفندیار رحیم مشایی
طبق برخی گزارش‌ها، بسامد دیدارهای طیف احمدی‌نژاد و نزدیکان سیدحسن خمینی در هفته‌های اخیر بالاتر رفته است و خبر از شکل‌گیری خطوط جدیدی در سیاست ایران می دهد.
در همین راستا باید به فعال شدن فردی به نام دکتر «مهدی خزعلی» هم اشاره کنیم. مهدی خزعلی، فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی(که پدر ایشان در اواخر حیات از  این فرزند و فعالیت های او ابراز برائت کردند)، یکی از آن «اصلاح طلبان» دوآتشه و رادیکال محسوب می شود که بعضا نوع اقداماتش از سنخ ضدانقلاب قسم خورده است.
 
او روابط بسیار نزدیکی با مدیر کانال تلگرامی ضدایرانی «آمدنیوز» (که اسناد وابستگی آن به سعودی‌ها و صهیونیست‌ها، مدت‌هاست از پرده بیرون افتاده) دارد و با تشکیل محافلی چون «سرای قلم»، به فعالیت‌های ضدامنیتی می‌پردازد.

مهدی خزعلی
 
او کسی است که در همان سال‌های نخست ریاست جمهوری احمدی‌نژاد چنان خود را مخالف او می نمایاند، که اولین بار در سال ۸۷ مدعی شده محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور وقت ایران، یک فرد «ِیهودی» با نام خانوادگی اصلی «سبورجیان» است![۵] او بارها در مصاحبه با تلویزیون‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب مانند «صدای آمریکا» و حتی تلویزیون سلطنت‌طلب «پارس»، احمدی‌نژاد را فردی «روانی»[۶] و حتی «قاتل» مرحوم کاظم سامی(اولین وزیر بهداری بعد از انقلاب)[۷] خواند. مهدی خزعلی به واسطه فعالیت‌های فتنه‌گرانه و ضدامنیتی خود در آشوب‌های سال ۸۸، بازداشت شده بود. گفتنی است که رابطه دوستی او با «سعید امامی»، متهم ردیف اول پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در سال ۷۷(که در زندان دست به انتخار زد) هم داستان معروفی است.[۸][۹]
 
حال، خبرها حکایت از رفت و آمد مکرر همین فرد(با سوابق مشکوک) با طیف احمدی‌نژاد دارد و «عبدالرضا داوری»(از حواریون احمدی‌نژاد که داستان پرونده مالی او در دوران ریاست بر صندوق بازنشستگی مس هم حکایتی خواندنی است) چند باری در کانال تلگرامی خود خبر از دیدارهای خود با خزعلی داده است.
 
عبدالرضا داوری، از حواریون احمدی‌نژاد و مشایی
داوری و خزعلی در موسسه «سرای قلم» وابسته به خزعلی

 از سو دیگر، حدود سه هفته پیش، برخی کانال‌های تلگرامی از دیدار سه ساعته مهدی خزعلی با محمود احمدی‌نژاد در دفتر رییس جمهور پیشین در ولنجک داده اند، خبری که از سوی احمدی‌نژاد، مهدی خزعلی یا هواداران احمدی‌نژاد تکذیب نشد.
 

در جریان علم کردن ماجرای قتل یا خودسوزی فردی به نام مرحوم «فرشید هکی»، طیف اطرافیان احمدی‌نژاد، به ویژه شخص عبدالرضا داوری با همراهی «مهدی خزعلی»(که از ۸۸ به این سو شنیع‌ترین و زننده‌ترین اتهامات را از تریبون رسانه‌های وابسته به بیگانه، به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده) در تلاشی بسیار خائنانه و ضدمیهنی، تلاش کردند این قتل را به نظام اسلامی منتسب کنند تا عربستان سعودی که زیر فشار افکار عمومی جهانی بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی در حال له شدن بود(و البته هنوز هم هست)، فرصتی برای بازیابی و تنفس پیدا کند.
 

الغرض، به نظر می رسد که هر چه به مقطع انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می شویم، تواتر وقوع این «عجایب سیاسی» بیشتر خواهد شد و «منافع» سیاسی مشترک، نمونه‌های بیشتری از «جمع اضداد» را در عرصه سیاست کشور رقم خواهد زد.

[۱] https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۴۸۶۶
[۲] http://www.ensafnews.com/۵۴۵۶۸
[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۰۳۹۱۲
[۴] http://www.ensafnews.com/۵۴۸۴۹
[۵] https://www.balatarin.com/permlink/۲۰۰۹/۷/۱/۱۶۴۱۶۶۱
[۶] https://www.youtube.com/watch?v=-Xm-OhXUmZw&feature=related
[۷] http://aftabnews.ir/vdcf۱md۱.w۶dxtagiiw.html
[۸] http://aftabnews.ir/vdcbg۹bw.rhbsgpiuur.html

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط فقط وفقط قالیباف
نه انحرافی نه اصلاحطلبی
فقط نواصولگرائی
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنم اسم اصولگرا را حذف کنید چون اصلاح طلب ها درونش رخنه کردند.فقط حزب الله
United States
دیگه خسته شدیم از شنیدن این کلمه پشت پرده چهل سال همش رفتیم پشت پرده اومدیم جلو پرده واقعیت اینه که پشت و رو یکی هست فقط جای هنر پیشه هاش عوض میشه ما تماشگرها هم دیگه خسته شدیم از فیلم و سریال تکرای
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی برادر
فقط حیف قالیباف واسه این جماعت .چه این وری چه اون وری........
سعید
Iran, Islamic Republic of
شیر مردی چون احمدی نژاد میانه میدانم آرزوست.
سلام بر امام خمینی (ره)
درود بر امام خامنه ای (حفظه الله)
درود بر احمدی نژاد امید مستضعفان و کابوس مستکبرین و وادادگان و ویژه خواران!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر امام خمینی سلام بر رهبرم خامنه ای عزیز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بدوزیدوببریددفقططططططط
احمدی نژاد بااین چرت وپرتا خراب نمیشه
United Kingdom
چه چرت و پرتی عموجان تصاویر واضحه
چقدر واضح!
Iran, Islamic Republic of
عکس امیری فر(د)(!) با احمدی نژاد و بقایی!!
عکس داوری با خزعلی!
عکس سیدحسن با احمدی نژاد!
عکس یک ساختمان!
خیلی واضح بود!
با این همه تصاویر واضح اصلا نیازی به متن نبود...
Iran, Islamic Republic of
جانم عکس داشتن با افراد که سند جرم نیست ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
مثل عکس تتلو با رییسی
Iran, Islamic Republic of
تتلو با افتضاحاتی که تازگی ها به بار آورده،طرفدار احمدی نژاد شده!
کارنشناس
Iran, Islamic Republic of
تو دنیا هر کس که ذزه انصافی و عقل عاقبت اندیش داشته باشد طرفدار احمدی نژاد و هرکس جیره خوار شیمون پرز باشد مخالف علنی و مادام المدت او هستند؟!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
United States
از احمدی نژاد استفاده برده شد . جالا می خوان بچسبوننش به اصلاح طلب و غیره که استفاده ی دیگری از اینکار ببرن. این کارها درست نیست. گناه است بخدا
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
دست شما درد نکند با گزارش های بیدار کننده تان
Iran, Islamic Republic of
كجاش بيداري بود اين كه بيماري بود
Iran, Islamic Republic of
خراب تر از این نمیشه!!!!!
France
توهم هم حدی داره ، والله شما افولگراها برای قدرت چه که نمی کنید .
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن مال بد بیخ ریش صاحبش . احمدی نژاد مال خود خودتون افولگراهای مستاصل
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا میداند در این کشور چه خبر است. من که نمیدانم کی به کی است. بازیگران عرصه سیاست در سیاهی های بی خبری مردم نقش هایشان را بازی میکنند و فقط عاجزانه از خدا میخواهم هر که در او غش باشد رسوا شود.
United States
من ميدونم چه خبره ؟! اگه بنويسم جهان فوراً حذفش ميكنه ، تو اين جماعت سانسورچى را نمى شناسى !
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد
جهان نیوزیا چه جلز بلزی ازشون در اومد
Iran, Islamic Republic of
...
بهروز
Bulgaria
با این خزعبلایتان میخواهی تعداد بازدید کننده هایتان را زیاد کنید پس از دست احمدی نژاد عصبانی باشید و از این عصبانیت ......سایت جهان نیوز.
Iran, Islamic Republic of
نعل وارون بهروز خان عصبانی؟؟؟
"تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش"
Iran, Islamic Republic of
چه چیزایی که ما تو این انقلاب ندیدیم...
شاید اگر در تاریخ میخوندیم باور نمیکردیم...
خدا آخر و عاقبت ما رو ختم به خیر کنه...
United States
همیشه پول هست که حرف اول را میزنه دوست عزیز و عده ایی ندونسته در جهت پولدار شدن دیگران سیبنه های خود را میدرند چون تاریخ نخواندند
به‌به
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ای سوختگان بدانید که در طول حیات این انقلاب تنها فردی که با ملت خویش صادقانه رفتار کرد همین احمدی نژاد هست و بس...
مابقی دست پرورده همان افرادی هستند که ملت را بی عزت و خوار و بیچاره کرده اند
مغزهای کوچک فندقی در اداره حکومت ره به جایی جز قهقرا نخواهند برد
Iran, Islamic Republic of
حیرت از احمدی نژاد و صداقت!
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسئله مهمی کشف کردی مثل کریستف کلمپ
Iran, Islamic Republic of
جریان اصولگرایی هیچوقت از انحرافات و تغییرات منفی که خود کرده نمی گوید و برای خراب کردن دیگران به اسنادی متوسل می شود که اساسا سند نیست?!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نيازي نيست همه ميدانند
Iran, Islamic Republic of
شمشیر کشور را کند نکنید.
Iran, Islamic Republic of
خنجر از پشت می زند او اکنون!
Iran, Islamic Republic of
وزن و بار احمدي بقدري زياد است كه اصلاح طلبانو مي بلعد خورشيد در مقابل چراغ زنبوري جاي عرصه ندارد
Iran, Islamic Republic of
یاد نامه ی مشایی به خاتمی یا درواقع نامه ی نیابتی احمدی نژاد به خاتمی در انتخابات سال ۹۶ به خیر و شادی و خنده!!!
Iran, Islamic Republic of
اینها مهره های سوخته هستند
Iran, Islamic Republic of
حیف از جهان نیوز که وقت خودش و خوانندگان را به این بیراهه ها می برد...
Iran, Islamic Republic of
بیراهه ی فرقه ی بهار!؟
Iran, Islamic Republic of
ايول اب پاكي ريختي رو دست همه
Iran, Islamic Republic of
...
....
Iran, Islamic Republic of
انصافا تهیه کننده متن چند سالشه؟
سید
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از این مطالبی که گفتید برایش سند ارا؟یه نکرده اید...تنها سند شما انصاف نیوز است که اون رو حتی خودتون قبولش ندارید و از طرفی جزء طیف مخالفین احمدی نژاد است و قطعاً با درج اینگونه مطالب قصد تخریب دکتر احمدی نژاد را دارد. دیدار با نوه حضرت امام ره بعنوان تولیت آستان امام خمینی ره هم به هیچ وجه خلاف نیست. اجاره کردن ملک هم خلافی نیست که شما آب و تابش میدید. اینکه اجاره داده یا نداده باید مستند باشد اما اگر نوه حضرت امام ملکی را از اموال آستان حضرت امام اجاره داده و اجاره بها نگرفته باید سید حسن پاسخگو باشه نه احمدی نژاد. آمد نیوز و مهدی خزعلی رو که خودتون هم قبولش ندارید حالا چطور شده بهشون استناد میکنید بماند. مرحوم سعید امامی را هم که شما یکی از نیروهای خدوم واجا میدانید که توسط اصلاح طلبان قربانی شد حالا چی شده اون مرحوم رو مسئول قتلهای زنجیره ای میدونید آنهم بماند. دیدار با هاشمی و فاطمه هاشمی هم اصلا خلافی نیست هرچند برای این ادعایتان هم سندی ندارید. البته از نظر شما هدف وسیله را توجیه میکند و برای کوبیدن احمدی نژاد به هر چیزی ولو بدترین وسیله متوسل میشوید. چشمتان را باز کنید و حقایق را ببینید احمدی نژاد رئیس جمهور دلهاست.
Iran, Islamic Republic of
سید جان؛ ما هم مانند شما به عصمت محمود احمدی نژاد ایمان داریم و به سنت تکذیب عمل می کنیم!؟
نشناسش
Iran, Islamic Republic of
نه قربان ! شما همان به عصمت و صداقت جهان زاکانی ارادت داشته باشید کافی است ؛ الباقی دنیا همه در اشتباهند
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد رو با این تحلیلهای بی ربط تخریب نکنید. ...
طاهر
Iran, Islamic Republic of
اصلا چیز عجیبی نیست در دنیای سیاست خارجی هم زیاد اتفاق افتاده مثلا روابط ایران وترکیه که چند وقت پیش ترکیه بر علیه ایران بود وحالا مواضع مشترک براساس منافع خودشان این دو کشور را به هم نزدیکتر کرده.
تحلیلتون بی زربط بود من نفهمیدم خاشقی و عربستان چه ربطی به احمدی نژاد داره
Iran, Islamic Republic of
عکس های احمدی نژاد و سید حسن مال سال قبل 92 ست
Iran, Islamic Republic of
از همین آسمان ریسمان بافتن ها معلوم می شود این افولگراها اگه به قدرت برسند نصف جمعیت کشور رو به بهانه های واهی اعدام می کنند
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
اگر درست باشد .... چقدر برایش زحمت کشیدیم وهزینه دادیم وهیچی به هیچی
احمد
United States
نگران نباش اینها از زور دلشان همه اباطیل به مردمی ترین عزیز ترین محبوب قلبها دکتر احمدی نژاد میبندند
Iran, Islamic Republic of
اینا همش نواره!!!
Iran, Islamic Republic of
چقدر قصه تعریف کردی
Iran, Islamic Republic of
قصه های هزار و یک شب فرقه ی زنبیلی بهار!
Romania
...
کمال
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا - اصلاح طلب دیگه تمومه ماجرا ...!!
Iran, Islamic Republic of
بسه کن دیگه تو هم هیچ حرفی نداری سوادت فارسی و مدرسه ای تو هم همین است نظر هم که نداری / اگه حرف نزنی کسی نمیگه لالی