کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حادثه برای تیم همراه وزیر کار در گرگان؛

مدیرعامل و معاون سازمان تأمین اجتماعی جان باختند/ روایت استاندار گلستان از لحظه تصادف +عکس و جزئیات

24 آبان 1397 ساعت 19:24

خودرو حامل «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور عصر امروز دچار حادثه شد و بر اثر این سانحه نوربخش و عبدالرحمن تاج‌الدین درگذشتند.


به گزارش جهان نیوز، خودرو حامل «سیدتقی نوربخش»  مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور عصر امروز دچار حادثه شد و بر اثر این سانحه سه نفر مصدوم شدند و به بیمارستان منتقل شدند.
 
متأسفانه در این سانحه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور و عبدالرحمن  تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی جان خود را از دست دادند.
 

۳ معاون وزیر کار آسیب دیدند/ انتقال مصدومان به بیمارستان

 این تصادف در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گلستان و در بریدگی شصت‎کلا اتفاق افتاده است.
 
حضور شریعتمداری در بیمارستان

گفتنی است یکی از خودروهای هیات همراه شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر پنجشنبه هنگام بازگشت به گرگان در جاده غربی مرکز گلستان دچار حادثه رانندگی شد.
 

سفر وزیر کار و هیئت همراه وی به منظور بازدید از پروژه‌های استان گلستان، صورت گرفته بود و در حادثه تصادف امروز رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون وی پس از انتقال به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان درگذشتند.


راننده کامیون حادثه تصادف گرگان بازداشت شد
به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با تسلیت درگذشت رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون حقوقی این سازمان اظهار کرد: راننده تریلی که عصر پنجشنبه خودرو حامل رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون حقوقی این سازمان با آن تصادف کرد بازداشت شد.

وی ضمن ابراز هم دردی با خانواده جان باختگان حادثه امروز، از تشکیل پرونده قضایی در این رابطه خبرداد و گفت: پیکر این افراد به پزشکی قانونی منتقل و اقدامات لازم انجام شده است.


روایت استاندار گلستان‌ از لحظه تصادف
سیدمناف هاشمی امشب در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان در‌ سانحه رانندگی در ورودی شهر گرگان اظهار داشت: این حادثه بسیار تلخ بود و باید این ضایعه را به دولت و همه مردم تسلیت بگویم. بعد از حادثه رئیس جمهور و آقای جهانگیری و خیلی از اعضای دولت تماس گرفتند و اظهار تأثر کردند.

وی درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: ‌بعد از کلنگ‎زنی مرکز درمانی در علی‌آبادکتول در حال بازگشت به گرگان بودیم که به‌خواست دکتر نوربخش قرار شد بازدیدی هم از بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه "آنها در ماشین جلویی بودند و بنده به‌همراه وزیر در خودروی پشت سر آنان حضور داشتیم"، ادامه داد: پشت یکی از تقاطع‌ها ‌در لحظه‌ای کوتاه، یک تریلی با سرعت بسیار زیاد به خودروی لندکروز رئیس سازمان تأمین اجتماعی برخورد کرد.

استاندار گلستان با ابراز اینکه "احتمالاً تریلی نسبت به خودروی جلوی ما دید نداشته است"، تصریح کرد: ‌بعد از وقوع این حادثه، برای اینکه 5 دقیقه هم معطل رسیدن آمبولانس‌ها نشویم، مصدومان را با خودروی ون ‌همراه‌مان ‌به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندیم.

وی با اظهار اینکه در بیمارستان حکیم جرجانی هم کل کادر پزشکی استان با مدیریت دکتر فاضل، بسیج شدند و به‌مدت 2 ساعت سی‌پی‌آر را انجام دادند، افزود: حتی برای اینکه نتیجه بگیرند شکافی هم در شکم ایجاد کردند و ما هم به‌همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیمارستان حضور داشتیم و فقط دعا می‌کردیم، اما متأسفانه تلاش‌های کادر پزشکی نتیجه‌بخش نبود و ‌در این حادثه رئیس سازمان تأمین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان را از دست دادیم.
 

زمان مراسم وداع با مرحوم نوربخش و معاونش

در پی درگذشت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی این سازمان در سانحه تصادف در ورودی شهر گرگان، مراسم وداع با این دو مرحوم فردا صبح ساعت 8:30 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار گلستان، مسئولان وزارت تعاون، مسئولان استان گلستان و مردم این استان از مقابل بیمارستان حکیم جرجانی برگزار می‌شود.

 جمعی از مسئولین کشوری با صدور پیام هایی، درگذشت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون وی طی سانحه رانندگی را تسلیت گفتند.

روحانی پیام تسلیت صادر کرد
حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت اندوهبار رئیس و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی، برای آن عزیزان فقید که در راه خدمت به مردم جان خود را تقدیم کردند، از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات، برای خانواده های محترم ایشان و بازماندگان صبر و اجر و برای مصدوم این سانحه شفای عاجل و کامل مسالت کرد.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ
خبر تلخ سانحه تصادف رانندگی و درگذشت اندوهبار رئیس و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی موجب تاثر و تالم فراوان شد.

مرحوم دکتر سید تقی نوربخش، همراه صدیق و کوشای دولت در ۵ سال گذشته؛ مدیری متعهد و دلسوز، پرکار، صادق و متواضع بود که لحظه ای از خدمت به خانواده تامین اجتماعی بویژه کارگران زحمت کش و بازنشستگان شریف باز نایستاد.

مرحوم عبدالرحمن تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی نیز سالها در مسوولیت های مختلف پارلمانی و اجرایی خدمات ارزنده ای داشتند، و تقدیر چنین بود که این دو چهره خدمتگزار، با هم و در مسیر خدمت به مردم به دیدار معبود بشتابند.

اینجانب این ضایعه را به خانواده های محترم نوربخش و تاج الدین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگ دولت و جامعه عزیز کارگری و بازنشستگان تسلیت می گویم.

برای آن عزیزان فقید که در راه خدمت به مردم جان خود را تقدیم کردند، از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات، برای خانواده های محترم ایشان و بازماندگان صبر و اجر و برای مصدوم این سانحه شفای عاجل و کامل مسالت دارم. حسن روحانی

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری معاون اول‌ رییس جمهور با صدور پیامی درگذشت سید محمدتقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون این سازمان را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت غم انگیز دو چهره خدوم کشور جناب آقایان دکتر سید محمدتقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین معاون حقوقی و امور مجلس این سازمان که در حادثه تلخ و دلخراش تصادف خودرو و در حین انجام وظیفه به لقاءالله پیوستند، موجب تأسف و تألم فراوان شد.

مرحوم دکتر نوربخش از پزشکان ارزشمند و مدیران باتجربه کشور بود و پدر بزرگوارش نیز عمر خود را در حوزه سلامت و درمان و ارائه خدمات فراوان به مردم بیرجند و قائن در استان خراسان جنوبی صرف نمود که خدمات این خاندان سادات خیرخواه، هرگز از یاد و خاطر مردم این منطقه فراموش نخواهد شد.

مرحوم تاج الدین نیز که نمایندهٔ مردم اصفهان در دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی بود، خدماتی ارزنده و کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشت.
این مصیبت اندوهبار را به خانواده های داغدار این دو خدمتگزار عزیز صمیمانه تسلیت می‌گویم و ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحان و مصدومین این سانحه، از خداوند متعال برای این دو بزرگوار غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده های محترم‌شان صبر و اجر مسألت دارم.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

آیت الله هاشمی شاهرودی
پیام آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح ذیل است:  

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی جناب آقای دکتر نوربخش مدیرعامل و دکتر تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در حین انجام ماموریت اداری و خدمت رسانی به مردم موجب تاسف و تاثر اینجانب شد.

بدین وسیله درگذشت این دو مدیر خدوم و پرتلاش را که تا آخرین لحظات عمر خود در پی انجام وظیفه و خدمت صادقانه به مردم و قشر زحمتکش کارگر، بیمه شدگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران و بازنشستگان عزیز بودند، به محضر مقام معظم رهبری، هیئت محترم دولت، خانواده محترم آنان، مدیران و کارکنان محترم سازمان تامین اجتماعی و جامعه پزشکی کشور تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن عزیزان، رحمت واسعه و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید محمود هاشمی شاهرودی»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در پیامی درگذشت رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون وی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

جان باختن اندوهبار دکتر سیدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمان تاج الدین معاون حقوقی و پارلمانی این سازمان و نماینده اسبق اصفهان در ‌ مجلس شورای اسلامی، در اثر سانحه تصادف موجب تاسف و تاثر گردید.

این خدمتگزاران صدیق به انقلاب و مردم، ‌ هنگام انجام خدمت و درحین ماموریت جهت بازدید و افتتاح چند پروژه درمانی و اجتماعی در استان گلستان جان باختند.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مردم شریف ایران، مجموعه خدوم سازمان تامین اجتماعی و خانواده درگذشتگان، برای این دو عزیز، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم.» 

عارف هم تسلیت گفت
محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در پی درگذشت رئیس و معاون سازمان تامین اجتماعی بر اثر سانحه رانندگی در جریان سفر به استان گلستان، پیام تسلیتی صادر کرد. 

متن این پیام به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون
مشیت الهی بر آن قرار گرفت تا دو مدیر موفق کشور، خدمتگزاران صدیق مردم و دلسوزان این مرز و بوم آقایان دکتر سید محمد تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین رئیس و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در آستانه شهادت امام حسن عسگری(ع) بر اثر سانحه رانندگی به جوار رحمت حق عروج نمایند و فارغ از زحمت این دنیای خاکی در پیشگاه حضرت حق آرام گیرند. تحمل این ضایعه بزرگ، سخت است و مطمئنا جز با یاد خداوند و امید به اعطای صبر از جانب او تحمل این مصیبت غیرممکن است. هر کس که از نزدیک با این عزیزان سفر کرده، آشنایی داشت مفتون نجابت، مهربانی، صفا، پاکی و خلوص آن‌ها و شیفته سخت‌کوشی و خستگی‌ناپذیری آن‌ها می‌شد.

بدون تردید نام بزرگ این عزیزان در قلب و حافظه‌ مردم ایران ماندگار خواهد بود.

اینجانب وظیفه می‌دانم، درگذشت نابهنگام این اسوه‌های جهاد و تلاش و ایثارگران خدوم، که در مسیر خدمت به مردم، جان خود را تقدیم نمودند به پیشگاه امام زمان (عج) مقام معظم رهبری، هیات دولت جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگوار ایران و خانواده‌های سوگوار و مصیبت دیده ایشان تسلیت عرض نموده از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان علودرجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

 


کد مطلب: 652479

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/652479/مدیرعامل-معاون-سازمان-تأمین-اجتماعی-جان-باختند-روایت-استاندار-گلستان-لحظه-تصادف-عکس-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com