جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

کار سخت وزیر جدید برای جبران ۵ سال تلخ/ «اسلامی» می‌تواند خاطرات مدیریت آخوندی را پاک کند؟

پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 652155
آخوندی در وزارت راه همان کاری را کرد که ایدئولوژی دولت یازدهم و دوازدهم بود اما حالا سخنان وزیر جدید راه و شهرسازی نشان می دهد دولت از این رویکرد سیاسی خود در قبال دولت قبل کوتاه آمده است.
کار سخت وزیر جدید برای جبران ۵ سال تلخ/ «اسلامی» می‌تواند خاطرات مدیریت آخوندی را پاک کند؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: این روزها نام وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت دوازدهم یعنی عباس آخوندی بیش از گذشته بر سر زبان هاست. آخوندی در آستانه استیضاح بود که استعفا کرد اما همین مجلس چند بار چه در استیضاح و چه در زمان تایید صلاحیت کابینه های دو دولت روحانی به وی رای اعتماد داد. 

آخوندی بعد از وزارت راه و شهرسازی سودای شهردار شدن در سر داشت که در این راه با اختلاف یک رای از معاون سابق خود پیروز حناچی شکست خورد. 

این روزها آخوندی به سبب مشکلاتی که پس از خروج وی در وزارت راه و شهرسازی تلنبار شده است، در مظان اتهام است، بسیاری در شبکه های اجتماعی خواستار محاکمه وی با هشتک محاکمه آخوندی شدند. 

سه شنبه حدود 100 نفر از مردمی که در دوران آخوندی برای تحویل واحد مسکن مهر خود دچار مشکل شده اند در مقابل ساختمان این وزارتخانه تجمع و اعتراض کردند.

برخی از معترضین بیان کردند که هنوز در حال پرداخت قسط های مسکن مهر هستند اما خبری از خانه دار شدن نیست. 

البته «محمد اسلامی»، وزیر جدید راه و شهرسازی بر خلاف رویه آخوندی که حالا افتخار می کند که یک خانه هم نساخته که در نوع خود بسیار قابل توجه است، از مردم به خاطر توقف این پروژه عذرخواهی کرد.

اگرچه باید رویه جدید دولت با وزیر جدید را به فال نیک گرفت اما بسیاری می دانند که موضوع مسکن مهر به علت اینکه پروژه دولت قبل روحانی بود، با رویکرد ایدیولوژیک دولت همخوانی نداشت و تنها آخوندی نبود که مخالف این پروژه انبوه سازی مسکن بود. 

در حادثه زلزله سال گذشته کرمانشاه موج خبری ضد مسکن مهر را بخصوص در زمینه پروژه سر پل ذهاب شاهد بودیم.  این درحالی بود که کمترین تلفات را مسکن مهر داده بود و ستون و اسکلت آن بعد از زلزله پابرجا ماند. درواقع فقط آخوندی نبود که مسکن مهر را مزخرف می خواند و دولت نشان داده بود با این پروژه به طور کامل مخالف است. 

آخوندی در حوزه های دیگر از جمله خرید هواپیمای جدید آنهم در زمانی که برجام در حال اجرا بود و ترامپی در کار نبود که آنرا لغو کند نتوانست ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان را تجهیز کند. از سوی دیگر فرصت واردات قطعات جدید هواپیما برای بازسازی ناوگان هوایی کشور از دست رفت. 

همچنین در حوادث مختلف از جمله حادثه برخورد دو قطار در سمنان نیز آخوندی نشان داد که حتی اصول اولیه مدیریت بحران را هم نمی داند. وی با این جمله که " مسافران بیمه هستند و جای نگرانی نیست" چنان خشمی در افکار عمومی بوجود آورد که نادر بود. 

البته آخوندی همانطور که اشاره شد یک فرد نبود و محصول دولت و مجلس به طور توامان بود. دولتی که وی را برند خود می دانست چگونه می تواند ادعا کند که 5 سال با کارهای آخوندی در وزارت راه مخالف بوده و مجلسی که 5 بار به وی رای اعتماد داده چگونه می تواند آثار تخریبی مدیریت وی را جبران کند. هرچند که عذرخواهی وزیر جدید راه نوید رویه نو و تازه دولت را می دهد اما مردم درحالی می توانند این رویه را باور کنند که با عمل ثمربخش همراه شود. همچنین پروژه مسکن مهر نشان داد که ولو با همه مخالفت های ایدیولوژیک نمی توان با پروژه های خوب که کارکردی مطلوب داشته جنگید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طاها
سلام؛ آخوندی نمونه درستی از خط مشی این دولت و همفکرانشان از ابتدای انقلاب تاکنون بود. او یک لیبرال به تمام معنا بود که از غربی ها نیز پیشی گرفته بود. او اصلا به اقتصاد مقاومتی و عادلانه اعتقادی نداشت و عملکرد او ...در حد یک وزیر طراز انقلاب نبود.
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
پس از ماجرای مسکن مهر و پذیرایی وزیر جدید از متقاضیان در لابی وزارتخانه مشخص شد، سیاست ۱۸۰ درجه در این حوزه تغییر کرده است، مملکت باید به سبک اسلامی اداره شود تا به سبک آخوندی.