کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات معنادار ربیعی در مراسم تودیع

نوبت کنار گذاشتن جهانگیری از دولت چه زمانی است؟

21 آبان 1397 ساعت 13:14

اظهارات دوپهلو وزیر سابق رفاه یکبار دیگر گمانه زنی درباره جدایی جهانگیری از روحانی و همچنن شایعات درباره وضعیت سخت جهانگیری در دولت تدبیر و امید را تقویت می‌کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: چندی قبل با اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه اجازه حتی جابجایی منشی خودش را هم ندارد، موجی از شایعات درباره کنارگیری وی از دولت به راه افتاد.

به گزارش جهان نیوز، این در حالی بود که برخی کناره گیری وی را به خاطر اختلاف شدید با برخی نزدیکان روحانی همانند واعظی و نوبخت بیان کردند و برخی دیگر نیز معتقد بودند که جهانگیری با کناره گیری از دولت می خواهد کارنامه خود را از اعتدالیون جدا و برای انتخابات 1400 آماده شود.

بر اساس اظهارات اصلاح طلبان، جهانگیری اختیاراتش اندازه یک معاون اول نیست و عملا در شرایطی قرار گرفته که رفتنش بهتر از ماندن است. به تعبیر این فعالین اصلاح طلب شرایط را برای  جهانگیری طوری رقم زده‌اند که عملا خودش برای رفتن از دولت پیشقدم بشود.

از سوی دیگر برخی منتقدین دولت نیز معتقدند، که محدود کردن جهانگیری عملا زمینه‌سازی برای برکناری وی در آینده خواهد بود. اما زمان رفتن یا کنار گذاشتن وی چه زمانی خواهد بود؟

با این وجود اظهارات دوپهلو وزیر سابق رفاه یکبار دیگر گمانه زنی درباره جدایی جهانگیری از روحانی و همچنن شایعات درباره وضعیت سخت جهانگیری در دولت تدبیر و امید را تقویت می‌کند.

بر اساس آنچه خبرگزاری دولتی ایسنا منتشر کرده، علی ربیعی در مراسم تودیعش از وزارت رفاه گفت: خوشحالم که با جهانگیری آمدم و با جهانگیری هم می‌روم. او سنگ زیرین است و دوران تلخی می‌گذراند و با سختی کار می‌کند و سرمایه اجتماعی‌اش را به میدان آورده است. در اوضاع پر از شایعه، تهمت ، افترا، زدن و له کردن و هول دادن آنها که بمانند و بایستند، بسیار ارزشمند است.

وزیر سابق رفاه ادامه داد: یکی پرسید آقای خاتمی چه کرده که او را دوست داری؟ گفتم به خاطر کارهایی که نکرده او را دوست دارم. گاهی اوقات فقدان برخی آدم ها اندازه گیری نمی‌شود. شهیدان بهشتی و مطهری رفتند و قابل اندازه گیری نبودند.
وزیر سابق رفاه با بیان اینکه اگر امروز باز صحنه انتخابات سال ۹۲ باشد باز به روحانی رای می‌دهم، گفت: بخشی از این دولت بودم و اشکالات زیاد در کارمان بود و هست، گاهی اوقات تصمیمات خوبی نگرفتیم، ولی قصد و نیت بدی نداشتیم و دلمان می‌خواست وضع زندگی مردم بهتر شود و هرچه در چنته داشتیم گذاشتیم.
وی با بیان اینکه معتقدم حتما از این شرایط عبور می‌کنیم افزود: حتما این کشتی به ساحل آرامش خواهد رسید.

ربیعی ادامه داد: از آمدن شریعتمداری که رفیق ۴۰ ساله‌ام است خوشحالم. در دوران جنگ ما در صف بودیم و وی در ستاد. دوستی ما ۴۰ ساله است و خوشحالم که او آمد و نمی‌تواند بگوید وزیر قبلی کار را خراب کرده است.

ربیعی خطاب به شریعتمداری افزود: معمولا مدیران جدید چند پاکت باز می‌کنند، پاکت اول اینکه می‌گوید شش ماه باید بررسی کنم، پاکت دوم آنکه مدیر قبلی گند زده و باید آن را پاک کنم و پاکت سوم اینکه می‌گویند مدتی بمان و برو. خب آقای شریعتمداری هیچ کدام را نمی تواند باز کند و آش کشک خاله‌اش است. من هم آش کشک خاله‌ات هستم.


کد مطلب: 651627

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651627/نوبت-کنار-گذاشتن-جهانگیری-دولت-زمانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com