کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات نفت ایران ماه آینده افزایش می‌یابد

15 آبان 1397 ساعت 19:30

رویترز طی گزارشی نوشت صادرات نفت ایران در ماه نوامبر بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز نخواهد شد اما در ماه بعدی به علت معافیت‌ها افزایش می‌یابد.


به گزارش جهان نیوز، رویترز به نقل از منابع صنعتی مدعی شد که صادرات نفت ایران در ماهنوامبر یعنی ماه جاری میلادی که تنها 6 روز از آن می‌گذرد از یک میلیون تا 1.5 میلیون بشکه در روز فراتر نخواهد رفت و این رقم کمی بیش از یک سوم بالاترین میزان صادرات امسال است.

به نوشته پلاتس، «انتظار می رود، تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت ایران را به 1.1 میلیون بشکه در روز در ماهنوامبر کاهش دهد.»

هیروشیگه سکو، وزیر تجارت ژاپن گفت پس از اینکه توکیو معافیت از تحریم‌های ایران را دریافت کرد، انتظار می رود خریداران ژاپنی نفت ایران، برای ازسرگیری واردات نفت از این کشور آماده شوند.

پلاتس همچنین گزارش داد کره جنوبی تحت تحریم‌های آمریکا روزانه 130 هزار بشکه یا 4 میلیون بشکه  در ماه می‌تواند از ایران نفت و میعانات گازی بخرد.

ژاپن و کره جنوبی که هر دو از هم‌پیمانان نزدیک آمریکا هستند، با تحریم‌های آمریکا همراه شدند و خرید نفت از ایران را متوقف کردند.

هند، دومین مشتری بزرگ ایران نیز سفارش ها از ایران را در آستانه تحریم‌ها کاهش داد و امید داشت این تلاش‌ها در واشنگتن نتیجه دهد و معافیتی دریافت کند.

حتی چین که در جنگ تجاری با آمریکا در برابر فشار واشنگتن میزان واردات خود را کاهش داد.

منابع تجاری گفتند چندین واردکننده آسیایی نفت ایران اکنون در تلاش هستند تا به زودی سفارش‌هایشان به ایران را افزایش دهند.

دو منبع چینی آگاه به موضوع گفتند چین اجازه یافته تا روزانه 360 زار بشکه نفت از ایران در دوره معافیت وارد کند که نیمی از میزان واردات این کشور از ایران در ژانویه 2016 است.

آمارهای ریفینیتیو ایکون، صادرات نفت این پس از برداشته شدن دور قبلی تحریم ها در اوایل سال 2016 به شدت افزایش یافت. و در نیمه 2018 به حدود روزانه 3 میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش فارس رویترز در گزارش دیگری نوشته بود که تاجران و تحلیلگران می‌گویند با استفاده واردکنندگان از معافیت‌شان، این ارقام می‌تواند از ماه دسامبر افزایش یابد.


کد مطلب: 650799

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650799/صادرات-نفت-ایران-ماه-آینده-افزایش-می-یابد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com