کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیرزاد، نماینده مجلس ششم:

رای مردم به احمدی نژاد قابل نقد است/ اصلاح‌طلبان رای مردم را می‌پذیرند اما اصولگرایان، نه!/ انقلاب رشد توقعات مردم را بالا برد

14 آبان 1397 ساعت 15:43

تصور می‌کنم عمده‌ترین تفاوت اصلاح‌طلبان با اصولگرایان در همین است که رأی مردم را می‌پذیرند. اصولگرایان بر این اعتقادند که باید پیروز هر انتخاباتی باشند.


به گزارش جهان نیوز، احمد شیرزاد، نماینده پرحاشیه مجلس ششم و از فعالین اصلاح طلب در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه آرمان ضمن نقد رای مردم در سال 84 برای انتخاب احمدی نژاد، به بیان مطلب عجیبی پرداخته و در اظهارنظری خلاف واقع، چنان حق را به جانب گرفته که خواننده را به شک می اندازد!

شیرزاد گفته است: «ما اصلاح‌طلب هستیم، اما پیش از اینکه نگران اصلاح‌طلبان باشیم باید نگران دمکراسی و مردم سالاری در کشور بود. اگر هم روزی مردم به ما رأی ندادند، باید خود را اصلاح کنیم و مردم را سرزنش نکنیم. البته گاهی می‌توان مردم را هم نقد کرد؛که اشکالی هم ندارد، تابع نظر و رأی مردم هستیم، اما دلیلی هم ندارد همیشه این رأی را درست بپنداریم. می‌توان نظر مردم نقد کرد و ایراد گرفت. در سال 84 عده زیادی به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند که قابل نقد است. شعارهای پوپولیستی او باعث شد یک جامعه‌ای به خطا برود. اما نهایتا کار مردم در انتخاباتی به اصلاح‌طلبان رأی ندادند، باید تابع بود. تصور می‌کنم عمده‌ترین تفاوت اصلاح‌طلبان با اصولگرایان در همین است که رأی مردم را می‌پذیرند. اصولگرایان بر این اعتقادند که باید پیروز هر انتخاباتی باشند و این اصلاح‌طلبان هستند که اجازه پیروزی به آنها را نمی‌دهد و مزاحمشان هستند! اما اصلاح‌طلبان نباید چنین فکر کنند؛ باید فکر کنیم رقیب جدی در صحنه داریم.»

این ادعای مضحک شیرزاد در حالی مطرح می شود که سابقه شبه کودتای اصلاح طلبان در سال 88 و اردوکشی خیابانی در عدم پذیرش نتیجه انتخابات با اختلاف یازده میلیون رای، هنوز در خاطر مردم زنده است. جالب تر آنکه اصلاح طلبان، انتخابات سال 92 و اختلاف 270 هزار رای روحانی که منجر به پیروزی وی شد را سالم ترین انتخابات معرفی می کنند.

شیرزاد در بخش دیگری از گفتگوی خود گفته است: «متاسفانه انقلاب رشد توقعات مردم ما را بالا برد، آن هم توقع از دیگران؛ از جامعه از مسئولان از حکومت از نسل گذشته نسل آینده! توقع از جامعه جهانی. شما بگویید ما از چه کسی متوقع نیستیم غیر از خودمان؟ فقط از خودمان توقع نداریم. فکر می‌کنیم که همه باید به ما سرویس بدهند و در خدمت ما باشند. تصور می‌کنم یکسری مشکلات روانشناختی و تربیتی داریم که باید به آنها رسیدگی کرد. متاسفانه هر کسی به این توقعات دامن می‌زند. همین صداوسیما یکی از عوامل اصلی پمپاژ روحیه منفی و تخریب امید و روحیه مردم است. برخی برنامه‌های رادیو و تلویزیون ما هم فقط به افزایش توقعات در جامعه کمک می‌کنند»!

بررسی وعده های بر زمین مانده دولت، مجلس و شورای شهر فعلی تهران بهترین پیشنهاد به شیرزاد است. همچنین باید از ایشان خواست که هزینه کارشان را بپذیرند و در بزنگاه ناکارآمدی جناح متبوعشان، به هزینه سازی دروغین برای انقلاب مشغول نشوند.


کد مطلب: 650496

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650496/رای-مردم-احمدی-نژاد-قابل-نقد-اصلاح-طلبان-می-پذیرند-اما-اصولگرایان-نه-انقلاب-رشد-توقعات-بالا-برد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com