پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

چرایی خراب شدن باطری تلفن همراه و راه حل آن

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 650410
استفاده از تلفن همراه به موضوعی متداول بین اغلب افراد تبدیل شده است و درواقع بسیاری از افراد قادر به ترک گوشی خود نیستند. اما اگر باتری موبایل شما خراب شود، همیشه تقصیر برندها نیست و گاهی هم مقصر رفتارهای نادرست خود شما است.
چرایی خراب شدن باطری تلفن همراه و راه حل آن
به گزارش جهان نيوز، استفاده از تلفن همراه به موضوعی متداول بین اغلب افراد تبدیل شده است و درواقع بسیاری از افراد قادر به ترک گوشی خود نیستند. اما اگر باتری موبایل شما خراب شود، همیشه تقصیر برندها نیست و گاهی هم مقصر رفتارهای نادرست خود شما است.

دلایل این اشکالات را می خوانید:

*شارژرهای قلابی: اول از همه به سراغ شارژرتان می‌رویم. اگر شارژر اصلی گوشی‌تان خراب شده است، به سراغ شارژرهای اصلی محصول خود بروید و دور شارژرهای قلابی و ارزان را خط بکشید. شارژرهای ارزان قیمت و قلابی به بهای خراب شدن باتری تلفن همراه‌تان تمام می‌شود.

*مرتب در شارژ بودن: اگر عادت دارید ساعت‌ها پس از پر شدن باتری، گوشی‌تان را در شارژ نگه دارید پس باید عطای سلامت گوشی را به لقایش ببخشید. هر بار تلفن همراهتان را به شارژ می‌زنید سعی کنید بسرعت در انتهای زمان شارژ، گوشی را از شارژر جدا کنید تا با خراب شدن باتری خداحافظی کنید.

*با شارژ صفردرصد خداحافظی کنید: شارژ صفر درصد را همه ما می‌شناسیم، بخصوص وقتی در حال چت کردن یا تماشای ویدئو هستیم، بهتر است پیش از آنکه شارژ موبایلتان صفر درصد شود، آن را به شارژ بزنید. این موضوع به حفظ باتری گوشی‌تان کمک می‌کند.

*قاب‌های تقلبی: گاهی مشکل از قاب‌های تقلبی تلفن همراه شروع می‌شود. درواقع خراب شدن باتری گوشی شما زیر سر قاب‌هایی است که باعث می‌شوند موبایل بیش از حد داغ کند و در نتیجه، باتری آسیب دیده و خراب شود.
 
*افراط در استفاده: اگر از گوشی خود بیش از حد استفاده می‌کنید پس طبیعی است که باتری تلفن همراه شما نیز خراب شود. خراب شدن باتری تلفن همراه یک موضوع عادی برای کاربران پرمصرف است.

*نصب برنامه‌های مخرب و جعلی: برخی از برنامه‌های مخرب که از درگاه‌های ناامن نصب می‌شوند زمینه ساز فشار بر باتری گوشی و خراب شدن باتری می‌شوند که البته این موضوع را می‌توان در مورد کاربران اندرویدی بیشتر مشاهده کرد.

منبع:صبحانه با خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک مورد دیگه این که هیچ موقع نگذارید گوشی با شارژ کامل به شارژر وصل بماند. اگر هم نگذارید باطری کامل پر شود و در حدود 85% شارژ از شارژر جدا کنید بهتر است.