کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست دادستانی برای اعدام ۷۰ هوادار مرسی

14 آبان 1397 ساعت 9:08

دادستانی مصر خواستار صدور حکم اعدام برای هفتاد نفر از هواداران رئیس‌جمهور برکنارشده و معارضان دولت فعلی شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، دادگاه جنایی جیزه مصر روز یکشنبه به‌ریاست قاضی شعبان الشامی یکی دیگر از جلسات رسیدگی به پرونده 70 نفر از هواداران محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنارشده مصر و معارضان حکومت السیسی به‌اتهام تشکیل یک گروه مسلح با هدف ایجاد مانع در مسیر اجرای قانون، قتل 3 نیروی پلیس، همراه داشتن سلاح و مهمات بدون مجوز برگزار کرد و ادامه رسیدگی به پرونده این افراد را به جلسه نهم دسامبر آینده موکول کرد.

این دادگاه در جلسه دیروز به اظهارات نماینده دادستان گوش فراداد و نماینده دادستان خواستار اعدام برای زندانیان شد.جلسه قبلی دادگاه برای رسیدگی به پرونده این افراد به‌صورت سرّی و غیرعلنی برگزار شد و از ورود خبرنگاران و رسانه‌ها به داخل سالن دادگاه برای پوشش این جلسه جلوگیری کردند.

از زمان عزل مرسی از قدرت در سال 2013 میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.


کد مطلب: 650357

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650357/درخواست-دادستانی-اعدام-۷۰-هوادار-مرسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com