جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پامپئو: تحریم‌ها علیه ایران سخت خواهد بود

يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 650289
وزیر خارجه آمریکا گفت که تحریم‌ها علیه ایران سخت خواهد بود و با هدف تغییر رفتار ایران صورت می‌گیرد.
پامپئو: تحریم‌ها علیه ایران سخت خواهد بود
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران سخت خواهد بود و این تحریم‌ها با هدف تغییر رفتار ایران در منطقه اعمال می‌شود.

وی بدون ذکر اسامی هشت کشور مستثنی از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این هشت کشور نیاز به زمان بیشتری دارند تا خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.
وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: فشار حداکثری ترامپ علیه ایران از فردا (دوشنبه) به طور کامل وارد مرحله اجرا در خواهد آمد.

پامپئو در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران خاشقچی اشاره کرد و گفت که تحقیقات مربوط به پرونده قتل خاشقچی و روند کشف حقایق در این خصوص همچنان ادامه دارد.

 پامپئو با بیان اینکه واشنگتن حقایق مربوط به قتل خاشقچی را با درایت بررسی می‌کند، گفت: ما تقریبا هر روز با ترکیه و عربستان درباره این پرونده در ارتباط هستیم.

وی اظهار داشت که آمریکا مجازات برخی از مسئولان سعودی را آغاز و ویزای ۱۶ نفر از کسانی که هویتشان مشخص شده است، لغو کرده است.

پامپئو با تاکید بر حفظ روابط راهبری واشنگتن و ریاض اعلام کرد، همه مسئولان و عاملان قتل خاشقچی مجازات خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا بامداد روز یکشنبه نیز در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌ها مردم ایران را هدف قرار نمی‌دهد.

او در صفحه توئیتر خود نوشته بود که هدف دولت آمریکا از احیای تحریم‌ها این است که حکومت ایران را به متوقف کردن آنچه «فعالیت‌های مخرب» خوانده شده، متقاعد کند.

مایک پامپئو  پیشتر گفته بود که آمریکا به چند هفته زمان نیاز دارد تا به شواهد کافی برای اعمال تحریم در خصوص قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسول‌گری سعودی در استانبول دست یابد.

جمال خاشقجی که از منتقدان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بود از بعد از ظهر دهم مهر، بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد.

دادستان استانبول گفت که خاشقچی ابتدا خفه و سپس جسد وی برای انتقال راحت‌تر به خارج از ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول، تکه تکه شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *