دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پیام تشکر سفیر ایران از مردم و مسئولان عراق برای میزبانی در اربعین

پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 649675
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌مانند دولت و ملت جمهوری عراق در برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع)، آن را برگی زرین در پرونده ملت عراق در خدمت‌رسانی به زائران عنوان کرد.
به گزارش جهان نيوز، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از تلاش‌های این کشور به خاطر برگزاری مراسم اربعین امام حسین -علیه السلام- قدردانی کرد.

مسجدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تلاش‌های بی‌مانند دولت و ملت جمهوری عراق در برپایی مراسم باشکوه اربعین امام حسین (ع) در سال جاری بیانگر روح بزرگ و توجه غیر قابل وصف در عشق اهل بیت پیامبر (ص) به ویژه سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است».
 
وی در ادامه تصریح کرد که برگزاری این مراسم، یک برگ زرین دیگری در پرونده باشکوه این ملت اصیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین بود.

مسجدی همچنین اعلام کرد که شعار زیبای «حب الحسین یجمعنا» در اربعین امسال بیانگر وحدت بی‌نظیر ملتهای بزرگ ایران و عراق است.

سفیر تهران در بغداد این شعار را نشانگر نزدیکی و تحکیم روابط برادرانه بین ملتهای ایران و عراق دانست و خاطر نشان کرد که این روابط از رهگذر تبلور فرهنگ اهل بیت (ع) آینده روشنی خواهد داشت.

مسجدی در پایان مراتب تشکر و قدردانی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را از ملت و دولت عراق به خاطر این میزبانی کریمانه اعلام کرد.

مراسم اربعین امسال در کربلا با حضور میلیونها نفر و بدون حادثه امنیتی خاصی برگزار شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *