دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

ازبکستان و روسیه همکاری‌های رسانه‌ای را بررسی کردند

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 648942
ازبکستان و روسیه در چارچوب رایزنی‌های بین وزارت‌خانه‌های امور خارجه 2 کشور گسترش فعالیت رسانه‌های گروهی را بررسی کردند.
ازبکستان و روسیه همکاری‌های رسانه‌ای را بررسی کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ازبکستان و روسیه در چارچوب رایزنی‌های بین  وزارت‌خانه‌های امور خارجه 2 کشور گسترش فعالیت رسانه‌های گروهی را بررسی کردند.

بر اساس برنامه همکاری‌های  وزارت‌خانه‌های امور خارجه ازبکستان و روسیه برای سال‌های 2018 و 2019 میلادی در شهر «تاشکند» نشست دوره‌ای رایزنی‌های بین وزارتی در مورد نقش رسانه‌ها در سیاست خارجی و فعالیت رسانه‌های گروهی برگزار شد.

«ماریا زاخارووا» مدیر بخش اطلاع رسانی و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در این دیدار ریاست هیئت روسی را بر عهده داشت.طرفین در این دیدار مسایل گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه فعالیت رسانه‌های گروهی را بررسی و تبادل تجربه کردند.
هیئت روسیه همچنین با استادان و دانشجویان دانشگاه اقتصاد و دیپلماسی جهانی ازبکستان دیدار کرد.

هم اکنون روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.
در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با 100 درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند.
در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

امروز در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2017 میلادی در سطح 3 میلیارد و 650 میلیون دلار قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *