دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

چرا آمریکاییها در امتحان تاریخ مردود می شوند؟!

يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 648818
از هر سه آمریکایی تنها یک نفر می‌تواند در امتحان شهروندی آمریکا قبول شود که در آن کلی‌ترین سؤالات مربوط به تاریخ و نحوه کارکرد سیستم حکومتی این کشور پرسیده می‌شود.
چرا آمریکاییها در امتحان تاریخ مردود می شوند؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ما در آمریکا از دمکراسی تجلیل می‌کنیم و به شکل توجیه‌آمیزی از این بابت به خود می‌بالیم که کشورمان بر اساس این ایده بنا شده که حکومت باید از آن مردم باشد.

به همین دلیل است که آگاه بودن آمریکاییان از حاکمیت خود بسیار اهمیت دارد، چرا که آنها شرکای دولت هستند و در واقع آنهایند که دولت را کنترل می‌کنند.

در سیستم‌های خودکامه اهمیت چندانی ندارد که آیا مردم نسبت به حیات سیاسی آگاهی دارند یا نه. مستبدان تصمیمات لازم را برای آنها می‌گیرند، چه دوست داشته باشند و چه نداشته باشند، اما در جمهوری ما، مردم بر تصمیم‌سازی آگاهانه شهروندان برای قضاوت کردن در مورد سیاست‌ها و رهبرانی که این تصمیمات را به اجرا می‌گذارند متکی هستند، ولی متاسفانه ما شهروندان چندان آگاهی نیستیم.

*جهل تاسف‌آور

بر اساس پیمایشی که به تازگی منتشر شده، آمریکاییان به شکل تاسف‌آوری نسبت به اساسی‌ترین واقعیت‌های تاریخ خود بی‌اطلاع هستند، تا جایی که اکثر آنها حتی نمی‌توانند در کلیات آزمون شهروندی نمره قبولی بگیرند.

این مطالعه جدید که توسط «بنیاد شهروندی ملی وودرو ویلسون» انجام شده، دریافته است که از هر سه آمریکایی تنها یک نفر می‌تواند عملا در امتحان شهروندی آمریکا قبول شود که در آن کلی‌ترین سئوالات مربوط به تاریخ و نحوه کارکرد سیستم حکومتی ما پرسیده می‌شود.

قبول شدن در این امتحان مستلزم پاسخ درست دادن به 60 درصد پرسش‌هاست، اما اکثر شرکت کنندگان در این پیمایش حتی نتوانسته‌اند همین کار را انجام دهند.

آرتور لوین رئیس بنیاد شهروندی وودرو ویلسون می ‌وید: «با توجه به آنکه ماه آینده رای‌دهندگان به طرف صندوق‌های رای می روند، وجود شهروندان آگاه و مشارکت‌گر ضرورت دارد. متاسفانه این مطالعه نشان می‌دهد که متوسط آمریکاییان نسبت به تاریخ آمریکا بی‌اطلاعند و قادر به قبولی در امتحان شهروندی آمریکا نیستند. این یک دیدگاه اشتباه است که این یافته‌ها را صرفا به عنوان چیزی خجالت‌آور بدانیم. اطلاع از تاریخ کشورمان برای حفظ جامعه دمکراتیکی که امروزه به مخاطره نیز افتاده است، اهمیتی بنیادین دارد.»

در این مطالعه برخی از پاسخ‌های خجالت‌آوری که شرکت‌کنندگان به امتحان شهروندی داده اند فهرست شده است:

- 72 درصد پاسخگویان در مورد ایالت‌هایی که 13 مستعمره اصلی آمریکا را تشکیل می‌دادند یا نادرست جواب داده‌اند یا مطمئن نبوده‌اند.

- تنها 24 درصد توانسته‌اند به درستی پاسخ دهند که دلیل اصلی شهرت بنجامین فرانکلین برای چیست و 37 درصد نیز بر این باور بوده اند که او مخترع لامپ است.

- فقط 24 درصد پاسخ درست این سئوال را می‌دانستند که چرا مستعمرات با انگلیسی‌ها وارد جنگ شدند.

- 12 درصد به غلط فکر می‌کردند که دوایت آیزنهاور، ژنرال جنگ جهانی دوم، سربازان آمریکایی را درجنگ داخلی هدایت می‌کرده در حالی که 6 درصد فکر می‌کردند که او یک ژنرال جنگ ویتنام بوده است.

درحالی که بیشتر پاسخگویان دلیل جنگ سرد را می‌دانستند، 2 درصد آنها جواب داده‌اند که دلیل آن تغییرات آب و هوایی بوده است.

جوانان در این امتحان وضعیت بدتری داشته‌اند. از میان کل امتحان‌دهندگان زیر 45 سال تنها 19 درصد توانسته‌اند نمره قبولی بگیرند.

با توجه به این اعداد و ارقام تعجبی ندارد که چرا جوانان آمریکایی در چنین شمار زیادی گفته‌اند که آنها ترجیح می‌دهند تحت سوسیالیسم زندگی می‌کردند تا سرمایه‌داری و درک اندکی در این باره داشته‌اند که این کلمات در عالم واقع به چه معنا هستند.

*چیزی باید تغییر کند

ما نمی خواهیم درگذشته گرفتار بمانیم، ولی می خواهیم آن را برای اجتناب از تکرار اشتباه‌های گذشته و ساختن آینده‌ای بهتر بیاموزیم. برای ما به عنوان شهروندان، آگاهی از گذشته جوامع مدنی، امری حیاتی است.

در نبود چنین دانش و آگاهی‌ای، وضعیت غیر سازنده‌ای برای داشتن کشوری آزاد پیش می‌آید و حتی به دلیل وخامت یافتن حیات سیاسی، وضعیت خطرناکی می‌تواند پیش آید.

نتایج این امتحان تامل‌برانگیز به ما می‌گوید که باید به تغییری اساسی در مورد نحوه نگرش خود به آموزش و پرورش در ایالات متحده فکر کنیم و بر خلاف آنچه که برخی صاحبان صداها می‌گویند، مشکل در بودجه آموزش و پرورش نیست.

آمریکا در سطح جهانی از نظر هزینه‌ای که صرف دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه می‌کند نزدیک به راس قراردارد، با این حال به نظر نمی‌آید که ما از این هزینه ها نفع شایانی ببریم.

شاید زمان آن است که نگاه دقیق‌تری به انحصار مدارس دولتی بیندازیم که با بی‌نصیب گذاشتن دانش‌آموزان، باعث می‌شوند نسل‌هایی از آمریکاییان بدون درک اساسی از تاریخ ما باقی بمانند.

ما در تحقق بخشیدن به چیزی که رونالد ریگان آن را یک وطن‌پرستی آگاهانه نامید ناکام مانده‌ایم و هم اکنون آداب و رسوم اجتماعی – یا همان کیفیات ضروری برای حفظ کشوری آزاد- به نفع روایت‌های منفی و از نظر ایدئولوژیک بسته از گذشته آمریکا در مدارس ما باب روز هستند.

این وضعیت دستور تهیه آینده‌ای تاریک است و باید تغییر کند.

*نویسنده: جارت استپمن (Jarrett Stepman)  سردبیر دیلی سیگنال
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *