کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهربانو امانی، عضو اصلاح طلب شورای شهر:

اگر زنان به ورزشگاه بیایند، آشغال‌ها را جمع می‌کنند/ در روستاها اگر زن و مرد به هم دست‌ می‌دادند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد!

3 آبان 1397 ساعت 9:47

در حال حاضر راهپیمایی بسیار گسترده اربعین در راه است که خانم‌ها و آقایان در کنار هم هستند. وقتی برای عزاداری سالار شهیدان در یک راهپیمایی بسیار وسیع، زنان و مردان شانه به شانه یکدیگر می‌روند، بنابراین در زمان شادی نیز با رعایت اصول و فرامین شرعی می‌توانند کنار هم باشند.


گروه سیاسی جهان نیوز: شهربانو امانی، عضو شورای شهر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی گفتگویی درباره فواید حضور حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته است: خوشبختانه در اعتراضات بازار و فوران دغدغه‌های مردم، وقتی درب ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی به روی خانواده‌ها و زنان باز شد، خانواده‌ها، مادران، خواهران و همسران یک درس بسیار بزرگی به سایرین دادند. بدین‌گونه که هر جا نشستند به نوعی هم خانم‌ها و هم حامیان محیط زیست، حتی پسماند خوراکی‌های فرزندان خود را جمع‌آوری کردند. خانم‌ها در هر جامعه‌ای باشند، آن جامعه به سمت اخلاقی شدن پیش می‌رود، فضای محاوره‌ای هم در محیط اجتماعی تلطیف می‌شود. همچنین در کشوری مثل ایران، حرمت مادر، خواهر و همچنین همسر و در نتیجه حرمت جایگاه زن بسیار مهم است. برای مثال در تصادفات ترافیکی، وقتی یک خانم در داخل ماشین باشد آقایانی که عصبانی هستند به این قضیه اشاره می‌کنند که یک زن در ماشین حضور دارد. بنابراین این توهین نیست یعنی به حرمت یک زن حتی آن خشم و بغض فروخورده می‌شود.

وی در ادامه نیز می افزاید: در حال حاضر راهپیمایی بسیار گسترده اربعین در راه است که خانم‌ها و آقایان در کنار هم هستند. وقتی برای عزاداری سالار شهیدان در یک راهپیمایی بسیار وسیع، زنان و مردان شانه به شانه یکدیگر می‌روند، بنابراین در زمان شادی نیز با رعایت اصول و فرامین شرعی می‌توانند کنار هم باشند.

امانی در ادامه گفتگو خود با روزنامه آرمان نیز تصریح کرده است: از لحاظ عرفی همگان شاهد بودند که در روستاها، جامعه بسیار سالم بود و مسئولیت‌های اجتماعی بسیاری بر عهده تشکیل‌دهندگان آن اجتماع بود. در روستاها اگر زن و مرد به هم دست‌ می‌دادند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. همچنین پوشش زنان نیز به گونه‌ای بود که عرف و مذهب رعایت می‌شد. فرهنگ عرفی کشور ایران بسیار زیباست و اتفاقا مبتنی بر سالم سازی جامعه است. هر چه محدودیت در جامعه زیاد باشد در نتیجه مشکلات بیشتر می‌شود و هزینه کنترل و نظارت بسیار زیاد است. بنابراین باید به آموزش حقوق شهروندی در زمینه‌های گوناگون اقدام کرد. ورود زنان به ورزشگاه می‌تواند به نوعی آشتی عمومی و اجتماعی را رقم بزند.


کد مطلب: 648677

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/648677/اگر-زنان-ورزشگاه-بیایند-آشغال-ها-جمع-می-کنند-روستاها-زن-مرد-هم-دست-می-دادند-هیچ-اتفاقی-نمی-افتاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com