پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مسئولان چقدر کتاب می‌خوانند؟

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 648058
با افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به سراغ مسؤولان و نمایندگان مجلس استان آذربایجان‌شرقی رفته و سرانه مطالعه آنها را جویا شدیم.
مسئولان چقدر کتاب می‌خوانند؟
به گزارش جهان نيوز، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کتاب و کتابخوانی می‌تواند در بینش، درایت، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذار باشد.

برپایی نمایشگاه کتاب استانی این امکان را در اختیار مردم-خاصه آنانی که در مناطق دور دست کشور سکنا دارند- می‌گذارد تا با آثار نویسندگان حوزه‌های مختلف آشنا و از تازه‌های کتاب مطلع شوند. جای هیچ تردید نیست که همۀ مردم ایران قادر نیستند از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنند.

از این‌رو برپایی نمایشگاه استانی این امکان را در اختیار اهالی قلم و دوستداران کتاب قرار می‌دهد تا به آثار مورد علاقۀ خود دست یابند. در عین حال که نمایشگاه کتاب محرک خوبی است تا افرادی را که با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیگانه هستند و یا مدت‌ها است با کتاب، آن یار مهربان، قهر کرده‌اند، جذب فضای گرم و دوست داشتنی نمایشگاه کند.

تقویت کتابخانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی، ایجاد تحولات سازنده اجتماعی فرهنگی در مناطق مختلف کشور، عرضۀ مستقیم کتاب با تخفیف قابل توجه، ایجاد جریان‌های مناسب ادبی و فرهنگی، ایجاد فضای جذاب و مفرح فرهنگی و غیره می‌تواند از برکات برگزاری نمایشگاه کتاب استانی باشد.

با افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به سراغ مسؤولان و نمایندگان مجلس استان آذربایجان‌شرقی رفته و سرانه مطالعه آنها را جویا شدیم که خواندن نکته نظرات آنها در رابطه با آخرین کتابی که خوانده‌اند، و آیا خریدی از نمایشگاه کتاب خواهند داشت؟ و اینکه در روز چند ساعت مطالعه می‌کنند، خالی از لطف نیست.
محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:
من روزانه به صورت میانگین نزدیک به دو الی دو و نیم ساعت وقت برای مطالعه می‌گذارم.

مطالعات بنده بیشتر در مابین جلسات، خودرو و شب در منزل انجام می‌گیرد که البته در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و موضوعات مرتبط با کار کتاب خریده و مطالعه می‌کنم.

آخرین کتابی که خوانده‌ام، دو کتاب خاطرات سفیر و چشم‌هایش است و هر دو کتاب توسط نویسندگان با قدرت قلم قوی و سلیس نوشته شده است و همیشه سعی می‌کنم کتاب‌هایی که تازه منتشر شده را خریده و مطالعه کنم.
چند کتاب مد نظر دارم که در این نمایشگاه آنها را خریداری خواهم کرد.

محمدباقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز:
زندگی بنده با کتاب شروع شده و ادامه دارد به طوریکه در منزل دور و بر من پر از کتاب‌ است و بنده کتاب‌های مختلفی از جمله خاطرات اسدالله اعلم را می‌خوانم که فعلاً در حال خواندن آن هستم.

دو کتاب در رابطه با دکتر رفیعیان نوشته شده که بنده آن کتاب را خریده و چند روزی است که خواندن آن را شروع کرده‌ام.
غیر از کتاب‌های علمی دانشگاهی، کتاب‌های زیادی نیز مطالعه می‌کنم که یکی از آنها کتاب عاشقیلار است که بنده از خواندن آن لذت بردم.

منتظر افتتاح نمایشگاه کتاب بودم تا خرید کتاب انجام دهم و امیدوارم در نمایشگاه شاهد کتاب‌های جدید باشیم چرا که در سال‌های گذشته عمدتاً کتاب‌ها قدیمی و ناشران نامعتبر بودند و اکثراً نمایشگاه کتاب تبدیل به نمایشگاه کتاب دینی شده بود در حالی که نمایشگاه کتاب باید حاوی بخش‌های مختلف باشد.

سید هادی حسینی، نماینده پارلمانی امور مجلس وزارت ارشاد:
آخرین کتابی که فعلاً در حال خواندن آن هستم، کتاب چالش‌های اقتصاد ایران از نظر وزرای کار ادوار گذشته است. این یک کتاب خوبی در رابطه با چالش‌های اقتصادی به خصوص در زمینه اشتغال است.
کتاب جزو لوازمی است که همیشه همراه بنده بوده و حتماً از نمایشگاه کتاب تبریز خریدهایی خواهم داشت.
روزانه به صورت میانگین یک الی دو ساعت مطالعه انجام می‌دهم که البته این مطالعه بیشتر در مواقع شب و زمان استراحت انجام می‌گیرد.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی:
 روزانه به طور متوسط از ۲۰ دقیقه الی دو ساعت مطالعه انجام می‌دهم.
بخشی از مطالعه بنده مربوط به تفاسیر قرآن کریم است و بخش دیگر مربوط به کتاب‌هایی در حوزه اجتماعی است.
آخرین کتابی که خواندم قصه‌هایی از پیامبران است و حتی اخیراً قصه حضرت ابراهیم(ع) را خواندم که نویسنده به صورت زیبا قلم‌فرسایی کرده و آن را به مسائل روز ربط  داده است.

حتماً از نمایشگاه کتاب خرید خواهم کرد و با اینکه روز اول آغاز به کار نمایشگاه در تهران خواهم بود ولی در برنامه خود دو بار بازدید از نمایشگاه را گذاشته‌ام.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:
بستگی به روز و مناسبت دارد که چه کتابی و چه ساعتی مطالعه کنم ولی همیشه مطالعه زیادی دارم؛ به طوریکه در ماه مبارک رمضان مطالعه بنده بیشتر در زمینه قرآن و نهج‌البلاغه و تاریخ اسلام است.

از چند ماه مانده به زمان امتحان بورد شروع به مطالعه در زمینه کتاب‌های پزشکی، جراحی می‌کنم و در طول سال نیز کتاب‌های زیادی در رابطه با نمایندگان، اشتغال، نوآوری و خلاقیت خوانده و همیشه به دنبال روش‌های نوین و انجام شده در دنیا هستم.

اگر از کتابی خوشم بیاید حتماً به دوستان و مسؤولان آن را سفارش می‌کنم که آن کتاب را خریده و مطالعه کنند.
در کل دنیا شاهد علوم مختلفی هستیم ولی مهم انتخاب بهترین است و این انتخاب خود یک مهارت است که بتوانیم مطابق با مسؤولیت و رسالت خود انتخاب درست داشته باشیم وگرنه خواندن همه چیز شاید خوب است ولی تاثیرگذار نخواهد بود.

محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی:
بیشتر مطالعات بنده در حوزه اجتماعی و توانبخشی است و با توجه به اینکه حوزه کاری بنده به بحث توانبخشی و معلولان مرتبط بوده، از این‌رو کتاب‌هایی در زمینه فقر و محرومیت مطالعه می‌کنم و در این نمایشگاه کتاب‌هایی در زمینه توانبخشی خواهم خرید.

 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *