کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت عراق با اتهامات آمریکا علیه ایران

11 مهر 1397 ساعت 23:25

یک دیپلمات ارشد عراقی روز چهارشنبه اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه ایران عامل حمله راکتی به کنسولگری این کشور در بصره بوده را رد کرده است.


به گزارش جهان نیوز، یک دیپلمات ارشد عراقی روز چهارشنبه اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه ایران عامل حمله راکتی به کنسولگری این کشور در بصره بوده را رد کرده است. 

«احمد محجوب»، سخنگوی وزارت خارجه عراق که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده گفته ناامنی‌های اخیر در شهر بصره تنها تظاهرات‌های سیاسی و «روشی نرمال برای ابراز دموکراسی» است. 

به نوشته واشنگتن‌تایمز، این مقام عراقی گفت: «از بابت اینکه برخی شورش‌ها اتفاق افتاد و به برخی تأسیسات حمله شد متأسفیم.»

محجوب که در میزگردی در مقر سفارت عراق در واشنگتن حضور داشت تصریح کرد دولت عراق، نیروهای امنیتی خود را برای تضمین امنیت بصره روانه این شهر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق تصریح کرد مقام‌های این کشور از تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن پرسنل خود از کنسولگری آمریکا در بصره «شگفت‌زده» شده‌اند. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته ایران و نیروهای هم‌پیمان این کشور را تهدیدی علیه اماکن دیپلماتیک کشورش توصیف کرده و در این باره هشدار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: «از منبع اطلاعاتی که پامپئو با استناد به آن به نقش ایران در تهدید علیه کنسولگری آمریکا در بصره اشاره کرده، با خبر نیستم.»
وی اضافه کرد: «دموکراسی و آزادی بیان در عراق، امری بدیهی است. از اینکه شورش‌هایی اتفاق افتادند و به برخی تأسیسات حمله شد، متأسفیم.»

محجوب در ادامه به حمله به کنسولگری ایران هم اشاره کرد و گفت: «از این بابت که در جریان این تظاهرات‌ها به کنسولگری ایران هم حمله شد متأسفیم. خوشحالیم که کنسولگری ایران، طبق روال عادی‌اش کار می‌کند.»

او تأکید کرد: «شگفت‌زده شدیم که دوستان آمریکایی‌مان کارکنانشان را از کنسولگری این کشور خارج کردند.»

منبع: فارس


کد مطلب: 644386

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644386/مخالفت-عراق-اتهامات-آمریکا-علیه-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com