کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​گزارش نیویورک‌تایمز از تقلب مالیاتی ترامپ

11 مهر 1397 ساعت 10:54

نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد دونالد ترامپ در دهه ۹۰ میلادی با توسل به استراتژی‌های مالیاتی "مشکوک" توانست میلیون‌ها دلار علاوه بر ثروتی که از امپراتوری املاک پدرش به دست آورده بود، به جیب زند. کاخ سفید بدون تکذیب این گزارش آن را "حمله‌ای گمراه‌کننده" دانست.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا سه‌شنبه گزارش داد، دونالد ترامپ و خواهران و برادرانش با راه‌اندازی یک شرکت "جعلی" کمک کردند تا درآمدهای مشمول مالیات که حاصل هدایای والدینشان به آنها بوده است، لاپوشانی شوند.

براساس این گزارش، والدین ترامپ بیش از یک میلیارد دلار برای فرزندانشان ارث باقی گذاشتند که در آن زمان حدود ۵۵۰ میلیون دلار صورتحساب مالیاتی می‌شده است. با این حال، خانواده ترامپ در مجموع ۵۲.۲ میلیون دلار از منبع درآمدشان مالیات پرداخت کردند. این روزنامه همچنین با اشاره به سوابقی فاش کرد، ترامپ در زمان به ارث بردن این اموال به همراه خواهران و برادرانش، با بی‌ارزش نشان دادن ارزش املاک و مستغلات پدرش توانست مالیات کمتری بپردازد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، ترامپ در مجموع دست‌کم ۴۱۳ میلیون دلار از امپراتوری املاک و مستغلات پدرش دریافت کرد. این روزنامه نوشت، رفتار دونالد ترامپ در برخی موارد در حد تقلب است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز به این مطلب واکنشی نشان نداده است اما کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت آن خواستار عذرخواهی شد اما جزئیات این گزارش را تکذیب نکرد. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید بدون تکذیب این گزارش آن را حمله‌ای گمراه‌کننده توصیف کرد.

این سخنگوی کاخ سفید گفت: "فرد ترامپ" (پدر رئیس‌جمهوری آمریکا) حدود بیست سال پیش دار فانی را وداع گفته است و بسیار تاسف‌برانگیز است که ما شاهد چنین حمله گمراه‌کننده‌ای علیه خانواده ترامپ از سوی نیویورک تایمز مفلوک هستیم. چندین دهه پیش سرویس درآمد داخلی (آی‌آراس) این معاملات را بررسی و تایید کرده است. اعتبار نیویورک تایمز و سایر رسانه‌ها بیش از پیش در نزد آمریکایی‌ها کاهش یافته است زیرا آنها ۲۴ ساعته به جای انتشار اخبار، به رئیس‌جمهوری آمریکا و خانواده او حمله می‌کنند.


کد مطلب: 644258

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644258/گزارش-نیویورک-تایمز-تقلب-مالیاتی-ترامپ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com