جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۲

شمخانی خطاب به بولتون: سردار حاجی‌زاده شما را جدی گرفت

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 644114
دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات بولتون مبنی بر اینکه ما را جدی بگیرید، گفت: سردار حاجی‌زاده شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد.
شمخانی خطاب به بولتون: سردار حاجی‌زاده شما را جدی گرفت
به گزارش جهان نيوز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی در سی و یکمین همایش پیشکسوتان جهاد  و شهادت عنوان کرد: بولتون اعلام کرد که ما را جدی بگیرید؛ سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه  شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد.

وی در واکنش به ادعای یک مقام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده ایران به شرق رود فرات در سه مایلی محل استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه فرود آمد، از آمریکایی‌ها پرسید: در سه مایلی شما داعش و گروه‌های تروریستی به چه کاری مشغول هستند؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: اشرار آمریکایی و تیم فعلی آمریکا را در حوزه اقتصاد به شکست خواهیم کشاند.

به گزارش فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا سه‌شنبه شب سوم مهر ماه (به وقت تهران) در نشستی به میزبانی گروه ضدایرانی «متحد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) حاضر شد و همانطور که انتظار می‌رفت اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرد.

وی در ابتدای این نشست به بحث تحریم‌های وضع شده علیه ایران پرداخت و از اتحادیه اروپا به دلیل تلاش برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد. او گفت اتحادیه اروپا «در حرف علیه ایران قاطع است، اما در عمل ضعیف است.»

بولتون در ادامه با بیان اینکه واشنگتن اجازه نمی‌دهد «اروپا یا هرکس دیگری تحریم‌های ما را دور بزند»، به شرکت پیام‌رسان مالی «سوئیفت» و دیگر مراکزی که ممکن است به ایران خدمات مالی ارائه کنند هشدار داد که در صورت عدم همراهی با تحریم‌های آمریکا، خود با جریمه و تحریم روبرو می‌شوند، به همین دلیل آن‌ها «باید تبعات همکاری با ایران را به دقت بسنجند.»

بولتون در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گفت: «ما کارزاری از فشار حداکثری به راه انداخته‌ایم تا طرح‌های [قاسم] سلیمانی [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] را مختل کنیم... از هر ابزاری برای دنبال کردن او و افراد مشابه او استفاده خواهیم کرد.»

وی افزود: «ما نیروهای نیابتی و عوامل ایران را در منطقه دنبال خواهیم کرد... اگر ما، شهروندان ما یا متحدان ما را هدف قرار دهید، بهای هنگفتی خواهید پرداخت.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش پایانی صحبت‌هایش با بیان اینکه «دوران مصونیت ایران» به سر آمده، بار دیگر ایران را به اعمال فشار بیشتر تهدید کرد و گفت واشنگتن از ابزارهایی که دارد برای مقابله با ایران استفاده می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
جام بولتون غلط کرد با ترامپ پلید
ماهمیشه آمریکاروجدی میگیریم،تحولات منطقه روببینیدازانتخابات عراق وهمکاری نکردن کویت باعربستان همه زنشانه های اقتدارایرانی می باشد.........
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم اتفاقا کویت در مجمع عمومی علیه ایران حرف زد کویت قبل از این هم زمان صدام و بعد از جنگ ایران و عراق که صدام دید هیچی براش نمونده بعد از جنگ و خواست قیمت نفت افزایش پیدا کنه و کویت تولید نفتش و کم کنه تولید نفتش و کم که نکرد هیچ زیادم کرد و صدام به کویت حمله کرد و بعد عربستان و آمریکا به نیروهای صدام در کویت حمله کردند و از کویت بیرونشون کردند و بقیه ماجرا توهم قدرت نداشته باشید کویت برای عراق عرب قدمی بر نمیداشت چه برسه به ایران تحولات منطقه هم نشون داد که ایران هیچ متحدی نداره دلتون و به کی خوش کردید همون گردان چند هزار نفری از جنعیت بالای چند میلیونی افغانهای در ایرانم به محض دستگیر شدن تو سوریه به دروغ میگن ایرانیها به زور ما رو فرستادن جنگ سوریه اینه متحدانتون نظراتم که کاملا مغرضانه در سایت مغرض جهان نیوز سانسور میشه بالاخره روزی چوب این سانسورهای به ناحی و میخورید
محسن
Iran, Islamic Republic of
بولتون در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گفت: «ما کارزاری از فشار حداکثری به راه انداخته‌ایم تا طرح‌های [قاسم] سلیمانی [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] را مختل کنیم... از هر ابزاری برای دنبال کردن او و افراد مشابه او استفاده خواهیم کرد.»منظور از هر ابزاري ميتونه همينه قانون باشهFTAF
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر سردار عشق حاج قاسم سلیمانی (اللهم احفظ و النصر و اید مولانا الامام خامنه ای، ایضأ سردار حاج قاسم سلیمانی)
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلستان مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
hamid
Iran, Islamic Republic of
درورد به فرماندهان شجاع سپاه، ارتش و همه نیروهای مسلّح، بویژه دریابان شمخانی.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب بولتون؛ در اصطلاحات روزنامه ایی طرحی داریم تحت عنوان «بولتن»!!! اراجیفت فقط ارزش بولتن داره.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
بولتن جان؛ حرف جدید بگو، گوشمون پره از اراجیفت!!!
Iran, Islamic Republic of
دفعه بعدی موشک ها رو سرشان فرود میاد . فرودش هم صدا داره و هم آتش بازی.
علی
Canada
بولتون اون سبیلهایش را میزد خیلی بهتر بود!!! سبیلهایش پیرش کرده. خیلی جدی گرفته نمیشه!!!! یک کمی مهربان باشه حرفهایش را میشه جدی گرفت!!!