يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شکایت فلسطین از آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 643141
فلسطین در شکایتی به دادگاه کیفری بین‌المللی علیه آمریکا، اقدام دولت واشنگتن در انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اشغالی را نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین اعلام کرده است.
شکایت فلسطین از آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دادگاه کیفری بین‌المللی از شکایت فلسطین علیه آمریکا در ارتباط با قدس اشغالی خبر داده است.

دادگاه کیفری بین‌المللی، روز گذشته در بیانیه‌ای تصریح کرد، فلسطین تأکید کرده است که بر اساس کنوانسیون 1961 وین، هر کشوری می‌تواند سفارت خود را در خاک کشور میزبان افتتاح کند. اسرائیل در حالی کنترل نظامی قدس را به دست گرفته که درباره حاکمیت بر این شهر هنوز بحث و جدل است.

طبق این بیانیه، فلسطین تصریح کرده است که جابه‌جایی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به شهر مقدس قدس، تخطی از کنوانسیون وین است.فلسطین همچنین درخواست کرده است تا دادگاه کیفری بین‌المللی دستور دهد که آمریکا هیأت دیپلماتیک خود را از قدس خارج کرده و به تعهدات بین‌المللی برآمده از کنوانسیون وین پایبند باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ششم دسامبر گذشته طی سخنانی رسما قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجه دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به این شهر را مهیا سازد. این تصمیم ترامپ موجی از واکنش‌های منفی را در دنیا به همراه داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *