پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۶۰
مقایسه سطح مدیریت در دو نامه؛

نامه محسن هاشمی به رهبری چه چیزی را آشکار می کند؟/ در شهرداری تهران چه خبر است؟

شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 642952
اگر دو نامه قالیباف و هاشمی را با هم مقایسه کنیم در یکی امید و انگیزه خدمت دیده می شود و در دیگری به وضوح ناامیدی و طلب کمک.
نامه محسن هاشمی به رهبری چه چیزی را آشکار می کند؟/ در شهرداری تهران چه خبر است؟
گروه سیاسی جهان نيوز: از زمانی که اصلاح طلبان سررشته امور در شهر تهران را به دست گرفتند، مشکلات زیادی در این کلانشهر بروز کرده که امروز منجر به نامه نگاری «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران به رهبر معظم انقلاب و درخواست کمک و یاری از ایشان شده است.

هاشمی در مورد درخواست خود از رهبر انقلاب در این نامه در اظهار داشت: «درخواست من این بود که 2 میلیارد دلار از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بگیریم تا کمکی به تهران شود.»

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: «منظورم این بود که پولی را برای کمک به حل ترافیک شهر تهران بگیریم چراکه شهرداری اکنون درگیر است و 52 هزار میلیارد بدهکار است. شهرداری حتی اوراق مشارکت خودش را هم نمی‌تواند بفروشد و این مسئله به یک معضل تبدیل شده است. این معضل را چه کسی می‌تواند حل کند؟ من باید این مساله را یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دهم یا خدمت مقام معظم رهبری ببرم، راهی جز این ندارد.»

این درحالی بود که در دوره قبل که 12 سال به طول انجامید و «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران بود و تحولات قابل توجه و ملموسی در پایتخت اتفاق افتاد دولتهایی که در این دوره زمانی در راس امور بودند هیچ کدام اقدام به کمک چندانی به شهرداری نکردند و شهرداری همواره نسبت به بدهی دولت به خود اظهار گلایه می کرد. اما هیچگاه این موضوع منجر به نامه نویسی به رهبر معظم انقلاب و گله گذاری در این خصوص نشد بلکه در نامه ای که قالیباف به ایشان نوشتند فضا کاملا فرق کرده و به جای کمک و یاری خواستن قول داده می شد که کارها با خدمت رسانی به خوبی انجام گیرد و از رهبر معظم انقلاب نسبت به اطمینان و اعتمادی که به مجموعه شهرداری در آن سالها وجود داشتند، قدردانی می شد.

در بخشی از نامه قالیباف به رهبر معظم انقلاب در سال 92 آمده است: « ابراز محبت و احساس رضایتی که در فرازهایی از فرمایشات شما در جلسه اخیر، نسبت به عملکرد و تائید مدیریت جهادی شهرداری و تاکید بر استمرار و ابتنا به آن در اداره امور شهر مرحمت فرمودید، بدون شک موجی از روحیه، انگیزه خدمت بیشتر و بهتر، نشاط و شادابی و نقطه عطف تحولی سازنده را در اینجانب و فرزندان خدوم شما در شهرداری به وجود آورد.»

اگر این دو نامه را با هم مقایسه کنیم در یکی امید و انگیزه خدمت دیده می شود و در دیگری ناامیدی و طلب کمک.

در همین رابطه اما وقتی اصلاح طلبان «محمد علی نجفی» را شهردار تهران کردند شهردار وقت تهران که چند ماهه مانند پست های قبلی کار را نیمه رها کرد، از بدهی های شهرداری تهران گلایه می کرد و به جای اینکه با دولت بر سر تسویه بدهی ها مذاکره کند این موضوع را ابزاری برای تخریب حریف سیاسی می‌دید. این درحالی بود که نجفی همواره مطرح می کرد که قصد سیاسی کاری ندارد.

این در شرایطی بود که همگان فکر می کردند با توجه به اینکه شهردار و شورای شهری روی کار آمده که با دولت از لحاظ سیاسی هم راستاست، امور بهتر در تهران ساماندهی شود. اما حال دیده می شود که کار به جایی رسیده که رئیس شورای شهر تهران برای ساماندهی ترافیک پایتخت اقدام به نامه نگاری به رهبری می کند و از ایشان طلب کمک مالی برای بهبود شرایط می نماید.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان در این شرایط در حوزه های مختلف با مشکلات جدی روبرو هستند. شهردار اول که مانند سایر شغل‌هایی که داشت به بهانه بیماری پست خود را ترک گفت، همواره در بزنگاه های مدیریتی غایب بود. شهردار فعلی تهران نیز به دلیل اینکه مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود در آستانه برکناری قرار دارد.

محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت پول از صندوق توسعه ملی برای شهرداری تهران از مقام معظم رهبری مسبوق به سابقه بوده است یا خیر گفت: «خیر اما مسئله مترو تهران همیشه با نظر مقامات بالا پیشرفت کرده است. زمانی که بحث مترو شروع شد خود آیت الله هاشمی به میدان آمد. اولین ارز به متروی تهران توسط دولت ایشان داده شد. در دولت های هفتم و هشتم هم همواره از رئیس جمهور وقت ارز را تامین کردیم. احمدی نژاد به من ارز نداد ولی به آقای درویش بعد از من داد و یک بخشی از مترو پیشرفت کرد.»

با این حال با توجه به سابقه ای که رئیس شورای شهر مطرح می کند باید پرسید که چرا هاشمی از دولت که گفته می شود بدهکار شهرداری هم هست، درخواست کمک و یاری نکرده است؟

در این راستا دولتی که با شهرداری تهران همسو است بایستی بیشتر ازگذشته به اصلاح طلبان کمک می کرد تا مطلب به نامه نگاری به رهبر معظم انقلاب نکشد. از سوی دیگر اینکه «محمد علی افشانی» شهردار تهران این نامه را ننوشته و رئیس شورای شهر اقدام به چنین درخواستی کرده است هم جای سئوال است. به هر جهت شهردار تهران مسئول ساماندهی بخش ترافیکی است و باید به شورای شهر هم در این زمینه پاسخ دهد.

با این حال این دو نامه سطح مدیریت دو گروه مختلف را نشان می‌دهد. یکی از رهبر معظم انقلاب به سبب تقدیری که از مدیریت جهادی و روحیه‌ای که به مجموعه شهرداری داده شده، قدردانی می کند و دیگری به سبب تلنبار شدن مشکلات به جای دولت از رهبر معظم انقلاب استمداد و کمک می جوید.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كيومرث
Iran, Islamic Republic of
نامه هاشمى مديريت قبيله اى دوازده ساله جناح راست بر شهردارى تهران را ميرساند كه به چنين فاجعه بزرگى ختم شده ! بدهى ٥٢هزار ميلياردى !!!
يه وقت دست به خودكشى نزنيد خواهشاً !!!
محمد حسین بلاغی
بی انصافی که شاخ و دم ندارد.
شماها همان کسانی هستید که هنوز مشکلات کشور را به گردن احمدی نژاد می اندازید!! با این منطق شما همه مشکلات به حضرت آدم می رسد!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
اصلا خروجی هاست... اینکه نامه امیدوار کننده بزنی و آخرش بدهی باقی سنگین بگذاری که هنر نیست...
مسایل اساسی بلند مدت هستن نه کوتاه مدت که بگیم تقصیر قالیباف نیست.
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان او خودش قادر بود مشکل بدهیه ها را هم حل کند بروید از دولت بپرسید که چرا به بدهی هایش را به شهرداری نمی دهد. بعد هم صندوق ذخیره ملی مال همه کشور است نه تهران که به شهرداری تهران بدهند.
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
در عوض ببینید شهرداری چقدر از دولت طلب دارد؟!!!
شاید بیش از 52 هزار میلیارد!!!
اما چرا نعل وارونه میزنید؟!!!!
مدیری که با کارشکنی های دولت های زمان خودش به جای پولهایی که دولت نداده، تونسته 52 هزار میلیارد جور کنه و شهر رو آباد کنه یک مدیر هنرمند واقعی است
دولت متبوع شما با این همه ثروت که از افزایش فروش نفت و ارز بدست آورده ببینید چه گلی به سر مردم زده!!!!
United States
بیخیال کاکو
فردا میگن این بدهی دولت های نهم و دهم به شهرداریه که به علت همسو بودن، شهردار از مطالبه اش صرف نظر کرد!!!!!


بعید نیست از این جماعت بی چشم و رو که اینو هم بگن!!
جهان جان! چرا برخی کامنتهای علی محسن هاشمی را چاپ نمی دکنی؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر محسن هاشمی توان مدیریتی دارد باید شهرداری را به عهده می گرفت تا آنرا اثبات نماید. بهانه ورود چمران به شورا قابل قبول نیست زیرا یک رأی چمران در برابر دیگر آرای اصلاح طلبان هیچ اخلالی ایجاد نمی کند
فاجعه برجام بی فرجام و تشدید تحریمهای ظالمانه بود.
Iran, Islamic Republic of
آیا احداث 300 کیلومتر خط مترو و ساخت برج میلاد و تونل توحید و پل طبیعت و اتوبان امام علی(ع) و باغ پرندگان و خطوط BRT و ایجاد کمربند سبز در اطراف تهران و غیره فاجعه بود ؟!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
پل صدر و برج میلاد که نماد کامل فاجعه هستن... جز اینه؟
Iran, Islamic Republic of
کاملاً غیر اینه شما عصب کور دارید و بدون منطق مهندسی شهری و فقط به دلایل جناحی قضاوت می کنید آقای عزیز اگر پل صدر نبود الاً از نوبنیاد به بعد چه کسی می توانست عبور کند؟ برج میلاد هم که آقایان نیمه کاره رها کرده بودند نبایست تمامش می کرد؟
هادی کوچولو جوک نگو.
Iran, Islamic Republic of
فاجعه اینست که اصلاح طلبان نتوانستن بعد از 2 سال یک شهردار کارآمد برای تهران تعیین کنند و پروژه های شهری تهران کلا"تعطیل شده است .
SKANDARY
Iran, Islamic Republic of
ای بابا این آقاهادی منظورش برعکس و طعنه است.وی دارد می گوید اصلاح طلبان بهترین و کارآمدترین چیزها را هم بد جلوه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
به این بگید فاجعه پس به اوضاع الان چی میشه گفت
Iran, Islamic Republic of
پل طبیعت و برج میلاد به معضلات اصلی تهران چه کمکی کردن؟
با هزینه میلیاردی...
برج میلاد افتخار معماری ایرانه درست مثل برج ایفل پاریس.
Iran, Islamic Republic of
معضل اصلی شهر تهران ترافیک و آلودگی هواست که حل آن با کمک دولت مقدور است و تنها بعهده شهرداری نیست .
Iran, Islamic Republic of
پس بدهی 52 هزار میلیاردی مربوط به ساخت این پروژه هاست.
Iran, Islamic Republic of
بدهی 52 میلیاردی نتیجه وصول نشدن مطالبات شهرداری از دولت یازدهم و دوازدهم است .
United States
دم شما گرم.
والا این اصلاح طلبا و نوچه هاشون یه طوری جلوه میدن که انگار دکتر قالیباف پولها رو بالاکشیده!!!!!
درود بر مدیر جهادی دکتر قالیباف.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان توان اداره کشور و کلانشهر تهران رو ندارند و دائما"از واژه های نمی شود !!! و نداریم !!! و نمی توانیم !!!استفاده می کنند.
عوام فریبی هاشمی برای سال1400
Denmark
بسمه تعالی
باز می خواهید مردم را به چه چیزی امیدوار کنید؟...
دلواپس
Romania
شفاف شود: بدهی 52 میلیاردی ازچه زمانی بوده؟کمک اقای هاشمی پدر قبلابرچه اساسی بوده ؟اگر بدهی بوده دراین دوسال شهرداری برای پر کردن آن چه کرده ؟خرید لپ تاپ وغیره برای اعضای شورا با چه بودجه ای بوده؟بودجه
بندی وانتخاب پیمانکاری برچه اساسی صورت می گیرد؟قبلا ازبدهی دولت به شهرداری گفته بودندایا زمان قالیباف این بدهی تسویه شده بود؟از این جماعت اصلاحاتی توقع نیست اما آقای قالیباف بفرمایند
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
من موندم چطور وجدانت قبول می کنه که حقیقت رو نبینی.
اگر این همه اختیاراتی که رئیس جمهور یا شهردار و شورای شهرش داشتند رو به چوب داده بودند الان وضعیت بهتر بود.
اگر دولت های پیشین ویران کردند شما که می دونستید، چرا این همه لهله میزدید برای انتخاب شدن، پس مسولیت قبول نمی کردید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بهتره اون طرف قضیه یعنی طلب شهرداری از دولت هم توسط آقای هاشمی اعلام بشه تا ببینیم اختلاف این دو تا چقدره
Iran, Islamic Republic of
مدیران شما که توی کار نرم افزاری هستن فقط
United States
اصلاح طلبان عرضه اداره یه شهر رو ندارن بعدش ادعای الکی میکنن.
اداره کشور که این افتضاح ازش در اومده!
پایتخت هم که مدیریتی نداره الان!
مجلس هم که تعطیله!
آخه ادعای الکی مدیریت این جماعت ابلهههه چیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
2 میلیارد دلار یعنی معادل 40هزار میلیارد بدهند به ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیبف و تیمشان تا سالها شهر را بدهکار کردن و به خاطر سومدیریت وهزینه کرد بالای امور شهر ،شهر را به صورت یک باتلاق تحویل دادن
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت بدهی سنگین خود به شهرداری تهران را پرداخت نمی کند ؟! اگر این بدهی های معوقه به شهرداری برسد بسیاری از مشکلات حل میشود.
هادی
Iran, Islamic Republic of
بدهی دولت کلا 5 هزار میلیارده ولی بدهی شهرداری 50 هزار میلیارد.. خوبه حالت؟
Iran, Islamic Republic of
بدهی دولت به بانک مرکزی 160 هزار میلیارد تومان
بدهی دولت به تامین اجتماعی 140 هزار میلیلارد تومان
بدهی دولت به پیمانکاران 300 هزارمیلیارد تومان
United States
تو خوبی!
حداقل برای تخریب یک فرد آخرت خودتون رو اینطور خراب نکنید!
دروغ و کذبیات عواقب خوبی نداره
Iran, Islamic Republic of
واسه توجیه بی تدبیری و ضعف مدیریت شهرداری قالیباف و متهم میکنه...
United States
دقت کردین اصلاح طلبا که سالهای ساله در حال تخریب جایگاه ولایت فقیه هستن، بیشترین درخواستها و کمکها رو از رهبری داشتن!؟
خوب این آقا چرا از دولت و مجلس کمک نمیخاد!؟
ولله این نامه اگر هدفش هم حل مشکل باشد، هدف دهم یازدهم است!
اصل هدف چیز دیگری است!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مقام معظم رهبری که اگر درایت ایشان نبود امروز واقعا تبدیل به یک کشور بدبخت و بیچاره شده بودیم
Iran, Islamic Republic of
شما در کدام کشور زندگی می کنید که از وضعیت خبر ندارید
هدی
ایشان در همین کشور هستند ...
100
Iran, Islamic Republic of
نامه هاشمی نداشتن روحیه جهادی وکم کاری اصلاح طلبان را می رساند ...
دانیال
Iran, Islamic Republic of
با این 2 میلیارد دلار می شود پایتخت را از تهران انتقال داد و خیلی از مشکلات را حل کرد، چرا پولها را در چاه میل تهران هدر می دهید؟
دو میلیارد که سهل است اگر صدها میلیارد هم به خورد این جماعت منفعل غربزده و بی انگیزه که شیفته غرب هستند بدهید بازم هم کاری یا گره ای از مشکلا ت باز نخواهد شد
فريد
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
از دستاوردهای قالیباف 52 هزار میلیارد بدهکار است
Iran, Islamic Republic of
چراوقتی طرف سر مسولیتش هست یقه اش رانمی گیرین .بعدازاینکه کنارمیره تازه همه یادشون میافته که چه گندی زده .چرامااینطوری هستیم .درهمه پست های مملکتی همین طوری نظرمیدیم بعدازبرکناری یک مسول این طوری نظر میدیم .
Iran, Islamic Republic of
چون راحت ترین کار برای توجیه " نمی توانم " هست خدمات12 ساله آقای قالیباف بر کسی پوشیده نیست
بیشترین طرحهای عمرانی در زمان مدیریت قالیباف اجرایی شد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد عمرا"اصلاح طلبان همچنین گزینه ای برای شهرداری تهران ندارند.
United States
۵۲ هزار میلیارد بدهکار!!!!!
کل جمعیت جهان ۶ میلیارده، سه برابر این جمعیت هم اموات هستن، یعنی مرده و زنده تو جهان سرجمع ۲۴ میلیارده!!!!!
چطوری آمار میدین!؟
Iran, Islamic Republic of
الگوبرداری واستفاده ازتوان مدیریتی کشورهای پیشرفته وکشورهایی که درسالهای اخیر ازما سبقت گرفتن وهمچنین حذف موازی کاری .متاسفانه درسیستم مدیریت کشور ما هیچ چیزسرجایش نیست وهر کسی که قدرت دارد درتمامی امور دخالت میکند .بخاطر همینه که چون سلیقه ایی وبدون برنامه هستن بازهم ازسیستم ازمون وخطا استفاده میکنن که متحمل هزینه های گزاف وبی جهت میشوند.
Iran, Islamic Republic of
دو نفر تو این مملکت خیلییییی خوبن
یکی قالی باف
یکی زاکانی

ولمون کن بابا تو این وضعیت آره شما خوبی همه بدن الا شما
عمون ای دل ای دل
Iran, Islamic Republic of
تو وِلی. کسی باهات کار نداشت اصلن که
Iran, Islamic Republic of
شاید پول می خوان برای انتخابات
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از مدیریت سایت می خواهم درصورت امکان در اسرع وقت با اقای قلیباف هم در باره ی بدهی وصحت ان صحبت بفرمایند
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بدهی 52 هزار میلیاردی چه کسی برای شهرداری ایجاد کرده است؟ حتما مربوط به دوره گذشته است وبه این دوره از شورا به ارث رسیده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت دست اصلاح طلبان نبود بدهی های معوقه دولت به شهرداری پرداخت می شد و شهرداری بدهکار نبود.
دانا
Iran, Islamic Republic of
انگار محسن هاشمی چیز مهمی یادش رفته توی جنگ همه هر چی دارن قسمت می کنن تا کمتر صدمه ببینن نه اینکه وسط جنگ اقتصادی شهرداری تهران و پروژه متروش مهمتر از کشور بشه البته پیشرفت و عمران برای کشور مهمه ولی نه اینکه عمران منطقه محروم و ضعیف و متوسط رو رها کنیم برای تهران پیشرفته و متروش طلب پول کنیم شما شهردار تهرانید ولی آقا رهبر یک کشوره
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هرعیبی داشته باشد ولی با مردانگی تمام در صحنه ایستاده بود وسینه سپر کرده بود ...
Iran, Islamic Republic of
ساخت برج میلاد۱۱ سال به درازا انجامید. در ۸ سال نخست تنها ۴۰ درصد از برج تکمیل شده بود، اما با سرعت بخشیدن به پروژه توسط محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، ۶۰ درصد بعدی در ۳۰ ماه ساخته شد
احمد
Iran, Islamic Republic of
بی عرضگی اصلاح طلبان دراداره شهر
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید این شهرداروشورای شهر عرضه هیچ اقدام مثبتی را برای مردم ندارند جز تخریب. خدا به دادبرسد وهرچه زودتر دوره این گروه زائد به اتمام برسد