کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه اظهارنظر موشکی رئیس جمهور

وقتی روحانی جلوی خودش و منطق هاشمی می‌ایستد!

1 مهر 1397 ساعت 13:19

صحبت های روحانی در باره صنعت موشکی در مراسم رژه نیروهای مسلح با صحبت های پیشین خود و توئیت جنجالی صفحه هاشمی رفسنجانی در تناقض آشکار بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بویژه در تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور، گفت: «اینکه آمریکایی‌ها از موشک‌های ما عصبانی هستند، یعنی تاثیرگذارترین سلاح ما موشکهای ماست. نه‌تنها دست از این توانمندی برنمی‌داریم بلکه روز به روز آن را تقویت خواهیم کرد.»

 اگریک فلاش بک تاریخی بزنیم و به گذشته نه چندان دور بر گردیم صحبت‌هایی درباره مسائل موشکی کشورمان در مناظرات ریاست جمهوری سال 96 و ... می بینیم که متناقض با این اظهارات است.

حسن روحانی در دومین مناظره کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت:  «برای برهم زدن برجام شهرهای زیرزمینی را نشان دادند و روی موشک‌ها شعار نوشتند.»

همچنین در فروردین ماه سال 95 بود که توئیتی از هاشمی رفسنجانی در صفحه شخصی اش در این شبکه اجتماعی منتشر که نوشته بود: «دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه موشک ها...  »
 
موشک بلند برد «سجیل» در رژه

در همین رابطه، مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در جمع مداحان تصریح کردند: «اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست، این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند»

پس از واکنش رهبر معظم انقلاب، صفحه توئیتر مرحوم هاشمی رفسنجانی دست به اصلاحیه زد و توئیت قبلی را تقطیع شده سخنان وی عنوان کرد نوشت: «اصلاحیه/ دنیای فردا دنیای گفتمان هایی نظیر انقلاب اسلامی است نه موشک های قاره پیما و بمب هسته ای ... »

همچنین سایت انتخاب به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «آنچه در اخبار بعنوان توئيتر ايت الله هاشمي منتشر مي شود، حساب كاربري يكي از دوستداران ايشان است و محتواي آن، هيچ ارتباطي به آيت الله هاشمي ندارد.»

اما در این میان سوالی که پیش آمد این بود که اگر مطابق ادعای سایت انتخاب، حساب توئیتر مذکور متعلق به یکی از دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و محتوای آن هیچ ارتباطی به وی ندارد چرا در سایت دفتر و کانال تلگرام هاشمی با عنوان توئیتر رسمی مرحوم هاشمی رفسنجانی معرفی شده بود؟»

با این حال از این حواشی بگذریم بعد از حدود دو سال از آن ماجرای توئیت صفحه هاشمی رفسنجانی و یک سال و اندی از صحبت های حسن روحانی درباره شهر موشکی، صحبت های قابل توجهی از رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح می شنویم که بر نکته تقویت توان موشکی ایران تاکید می کند. این درحالی است تا به امروز مذاکرات هسته ای و برجام سرانجامی جز بدعهدی آمریکا نداشته است که هر روز تهدیدات نیز بیشتر می شود.

اگرچه هنوز برخی با همان منطق پوسیده پایبند هستند وهمان جماعتی که در سال ۹۲ در دروغی آشکار معیشت مردم را به صنعت هسته‌ای گره زد، حالا که از دلار ۳۵۰۰ تومانی در سال ۹۴ به دلار ۱۴ هزار تومانی رسیده‌ایم، با شعبده بازی، پوشک را به موشک ربط می دهند و اینگونه القاسازی می کنند که چرا در کنار صنعت موشک‌ سازی به نیازهای اولیه مردم همچون پوشک فکر نکردید.

این درحالی است که سالهاست که موضوع خودکفایی و حمایت از تولیدات ملی مطرح می شود و دولتی که برجام را راه نجات کشور عنوان می کرد اگر در حوزه های صنایع داخلی اهتمام بیشتری می ورزید کمتر مشکلی در این روزها داشتیم. البته باید گفت سئوالی که به طور انحرافی اصلاح طلبان مطرح می کنند به طور دقیق دولت باید به آن پاسخ بدهد. هر چند که این دوقطبی کاذبی است که نه تنها مقابل هم نیستند بلکه در کنار هم قرار می گیرند و عاقلان به خوبی می دانند که امنیت و اقتصاد دو مقوله مرتبط و به شدت در هم تنیده و وابسته به هم هستند که یکدیگر را پوشش می دهند.


کد مطلب: 641647

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/641647/وقتی-روحانی-جلوی-خودش-منطق-هاشمی-می-ایستد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com