کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اوج گیری حملات به عزای حضرت سیدالشهداء(ع)

فاضل میبدی: بيشتر مداحی‌ها از مسير اصلی خارج شده/ عزاداری‌ها یک سال تعطیل شوند بهتر است!

27 شهريور 1397 ساعت 16:43

چهره برجسته جریان اصلاحات گفت: متاسفانه پاره‌اي از منبري‌ها و به ويژه مداحان از نهضت امام حسين(ع) براي اختلاف‌افكني سوءاستفاده مي‌كنند!


گروه سیاسی جهان نیوز: از چندروز پیش از فرارسیدن ماه محرم موج رسانه ای حمله به محرم در پوشش انتقاد از مادحین و خطبای انقلابی و یا کمک مالی به هیئات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد که بازهم همچون گذشته عناصر برجسته جریان اصلاحات در پیشانی این رفتارهای تاسف بار قرار دارند. جریانی که ید طولایی چه در زمان حاکمیت اصلاح طلبان و چه در زمان فتنه 88 در جسارت به حضرت سیدالشهداء(ع) و مراسم های عزاداری دارند.

در آخرین این موارد محمد تقي فاضل ميبدي، فعال سياسي و پرحاشیه اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ايسنا گفته است: شكي نيست كه نهضت امام حسين(ع) سياسي بوده است؛ سياسي به اين معنا كه اگر بدعتي يا ظلمي ايجاد شد، امام وقت در برابر آن بدعت يا ظلم بايستد. سياسي به معناي امر به معروف و نهي از منكر است. امام حسين (ع) هم فرمود كه براي اصلاح دين جدش قيام كرده است تا مظلومان را از ظلم برهاند. نهضت امام حسين نماد عدالت علوي در برابر ظلم اموي است. سياسي بودن نهضت امام حسين (ع) به معناي جناحي بودن آن نيست. امام حسين (ع) براي جناح خاصي نيست. قيام امام براي ايجاد اختلاف نبود، بلكه براي اتحاد و اتفاق بود، اما متاسفانه پاره‌اي از منبري‌ها و به ويژه مداحان از نهضت امام حسين(ع) براي اختلاف‌افكني سوءاستفاده مي‌كنند.

اين عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: بيشتر مداحي‌ها و عزاداري‌ها از مسير اصلي خود خارج شده است. يزيد يك نفر است اما جريان ظلم يزيدي وجود دارد. امام حسين (ع) هم يك نفر است، ولي عاشورا يك جريان است و اين دو جريان هميشه در تقابل هم هستند و جرياني هم مي‌خواهد با تحريف عاشورا از آن منفعت كسب كند. اين نوع عزاداري درست نيست و از مسير خود خارج شده است. علما بايد همگي با هم بيانيه داده و نسبت به اين نوع عزاداري‌ها واكنش نشان دهند؛ حتي اگر يك سال هم عزاداري‌ها تعطيل شده و نوع عزاداري اصلاح شود، بهتر از اين است كه اين مراسم به اين شكل ادامه يابد.


کد مطلب: 641388

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/641388/فاضل-میبدی-بيشتر-مداحی-ها-مسير-اصلی-خارج-شده-عزاداری-ها-یک-سال-تعطیل-شوند-بهتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com