جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ با کودتا درون دولت مواجه شده/ وضعیت بحرانی است

يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 639467
«استیو بَنِن» استراتژیست سابق رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به یادداشت جنجالی اخیر «یک مقام ارشد دولت ترامپ» گفت که رئیس‌جمهور این کشور با «کودتا» مواجه شده است.
ترامپ با کودتا درون دولت مواجه شده
به گزارش جهان نيوز،  واکنش‌ها به انتشار یادداشت یک مقام ارشد و ناشناس دولت آمریکا در نیویورک تایمز  علیه ترامپ همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین واکنش‌ها، استراتژیست سابق دونالد ترامپ گفت که او از دورن دولت با «کودتا» مواجه شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، استراتژیست سابق رئیس‌جمهور آمریکا درباره یادداشت اخیر و جنجالی مقام ارشد دولت ترامپ گفت که «رئیس‌جمهور در حال مواجهه شدن با کودتا است».

«استیو بَنِن» که به ایتالیا سفر کرده، گفت: «آنچه که شاهدش بودید (انتشار یادداشت مقام ناشناس و ارشد دولت ترامپ در نیویورک تایمز) یک اقدام بسیار خطیر و جدی بود، این حمله مستقیم به نهادهای کشور است، این یک کودتا است».

به گفته بَنِن، آخرین باری که رئیس‌جمهور آمریکا با چنین حمله‌ای مواجه شده بود، سال ۱۸۶۲ در زمان جنگ داخلی این کشور بود.

او گفت: «این یک بحران است و کشور از تابستان ۱۸۶۲ و زمانی که ژنرال مک کللن و ژنرال‌های ارشدی که همه دموکرات بودند و در ارتش متحد معتقد بودند که آبراهام لینکلن(رئیس‌جمهور وقت) شایسته فرماندهی کل قوا نیست، سابقه نداشته است».

استراتژیست سابق ترامپ افزود: «یک گروه کوچک و سری در میان شخصیت‌‎های جریان اصلی جمهوری‌خواه وجود دارد که معتقدند دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا شایسته نیست و بحران از همین جا نشات می‌گیرد».

او به حامیان «برنی سندرز» سناتور سوسیال دموکرات هم درباره تکرار آنچه که در حال حادث شدن برای ترامپ است، هشدار داد.

بنن خطاب به آنها گفت: «فکر نکنید اگر شما به قدرت برسید، تفاوتی حاصل شود چرا که این یک نظم مستقر است و آنها آنچه که فکر می‌کنند را به دیگران دیکته می‌کنند».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *