جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴

رهبری از جشن عروسی کدام زوج دهه هفتادی یاد کردند؟ +عکس

جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 638896
رهبرانقلاب در دیدار امروز با نمایندگان مجلس خبرگان به ماجرای ازدواج و شهادت یک شهید مدافع حرم اشاره کردند.
رهبری از جشن عروسی کدام زوج دهه هفتادی یاد کردند؟ +عکس
به گزارش جهان نيوز، رهبرانقلاب در بخشی از بیاناتشان در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند:

حالا من یک نمونه‌ای را [بگویم]. یک کتابی (۲۱) تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دهه‌ی ۷۰، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر میکنند سه روز روزه بگیرند! به نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به خدای متعال متوسّل میشوند، سه روز روزه میگیرند.

پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) میشود؛ گریه‌ی ناخواسته‌ی این دختر، دل او را میلرزاند؛ به این دختر -به خانمش- میگوید که گریه‌ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمیلرزانَد! و آن خانم میگوید که من مانع رفتن تو نمیشوم، من نمیخواهم از آن زن‌هایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه‌ی زهرا سرافکنده باشم! ببینید، این‌ها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سال‌ها است، مال همین روز‌های در پیش [روی]ما است؛ امروز این است.

در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت‌های درخشانی در آن‌ها حضور دارد و وجود دارد؛ این‌ها را باید یادداشت کرد، این‌ها را باید دید، این‌ها را باید فهمید. فقط هم این [یک نمونه]نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمیشود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو -زن و شوهری که عرض کردم- هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد میرود شهید میشود؛ جزو شهدای گران‌قدر دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) است. وضعیّت این‌جوری است.

اشاره امروز رهبرانقلاب به کتابی بود که در خصوص زندگی شهید حمید سیاهکلی مرادی از شهدای مدافع حرم و به روایت همسر ایشان نوشته شده بود.

شهید حمید سیاهکالی‌مرادی از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه حضرت صاحب الامر (عج) بود، سال ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد و در سال ۱۳۹۲ ازدواج کرد. وی دانشجوی ترم آخر کارشناسی رشته حسابداری مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات فنی دنده قزوین بود که در آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *