کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دل روحانی از خیلی مسائل پر است/ نمایندگان کینه انتخابات دارند!

12 شهريور 1397 ساعت 10:14

باید افرادی که دلسوز تر و علاقه مند به آینده کشور هستند فعال شوند و اجازه ندهند عده‌ای در مجلس با غوغا سالاری منویات خود را به پیش ببرند و با همراه کردن دیگران کابینه را از حد نصاب خارج کنند.


به گزارش جهان نیوز، محمدرضا خباز نماینده چهار دوره مجلس و استاندار سابق سمنان در گفت و گو  با خبرآنلاین گفته است: امروز این اتفاقاتی که پشت سر هم می افتد به صورتی که دو وزیر را استیضاح کرده اند و دو وزیر دیگر هم در نوبت قرار دارند روالی غیر معمول را رقم زده است و باید افرادی که دلسوز تر و علاقه مند به آینده کشور هستند فعال شوند و اجازه ندهند عده‌ای در مجلس با غوغا سالاری منویات خود را به پیش ببرند و با همراه کردن دیگران کابینه را از حد نصاب خارج کنند تا به این وسیله کینه انتخابات را امروز جبران کنند.

وی ادامه داد: امروز اگر به مجلس برویم می بینیم بسیاری از وزرا در حال رفت و آمد به مجلس هستند و وقتی ریشه سوال یا استیضاحی را پیگیری می کنیم می بینیم چون نماینده ای مطالبه ای از وزیر برای حوزه انتخابیه داشته و به آن مطالبه پاسخ داده نشد سوال و استیضاح را کلید می زنند درحالی که این شیوه ها در گذشته معمول نبود و به نظر می رسد شان مجلس زیر سوال رفته است. بهتر است هیات رئیسه وارد شود و جلوی این روند را بگیرد و اجازه ندهد این چنین با حیثیت مجلس بازی شود.

استاندار سابق سمنان در پاسخ به این سوال که نقش دولت در این میان چیست و باید چگونه رفتار کند گفت: به نظرم باید دولت تعامل خود را با مجلس بیشتر کند البته منظور من تعامل است و نه باج دهی چرا که این دو مفهوم با هم تفاوت دارد.

او تاکید کرد: دولت باید ارتباط خود را با مجلس به معنی رفع موانع و مشکلات موجود بیشتر کند اما اگر کسی قرار است به بهانه سوال، استیضاح یا تحقیق و تفحص چیزی از دولت مطالبه ای ناحق داشته باشد  دولت باید در مقابل چنین خواسته هایی ایستادگی کند وتن به باج خواهی ندهد.

نماینده سابق کاشمر درباره صحبت های روحانی و باز کردن موضوع در جلسه سوال از رئیس جمهور نیز گفت: مسلم است که دل رئیس جمهور از خیلی مسائل پر است اما همانطور که خودش هم در اول جلسه اشاره به محدودیت و معذوریت هایی داشت که نمی توانست آنها را بیان کند و بر این اساس ترجیح داد تا برخی مسائل باز نشود تا به نظام ضربه ای وارد نشود.


کد مطلب: 638037

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/638037/دل-روحانی-خیلی-مسائل-پر-نمایندگان-کینه-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com