يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

آموزش کودکان سوری در مدارس نظامی روسیه

دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 638025
هشت کودک جنگ‌زده سوری که یکی از آنها پدر و مادرش را از دست داده برای آموزش وارد مدارس نظامی روسیه شده‌اند.
آموزش کودکان سوری در مدارس نظامی روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، نخستین گروه از کودکان سوری در سال تحصیلی جدید وارد موسسه نیروهای راه‌آهن و ارتباطات نظامی وابسته به آکادمی نظامی تدارکات و حمل و نقل در شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده‌اند.

دیمیتری بولگاکوف، معاون وزیر دفاع روسیه در بازدیدش از این موسسه گفت، هشت کودک سوری کودکان جنگ و یکی از آنها یتیم است و مساله مهم در حال حاضر بازگشت آنها به زندگی طبیعی است.

وی افزود: همه تلاش خود را برای آموزش این کودکان به کار می‌گیریم تا در ارتش آینده سوریه به عنوان افسر مشغول شوند، این نخستین تجربه در نوع خود است و به دنبال دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع کشور مبنی بر آغاز آموزش دانش‌آموزان سوری در همه نهادهای آموزشی نظامی روسیه از جمله موسسه افسری اجرایی می‌شود.

هشت کودک سوری مذکور به صف همکاری بین‌المللی پیوسته‌اند که براساس توافق میان روسیه و دولت سوریه در موسسه مذکور تشکیل شده است.

این کودکان به عنوان نخستین سری از داوطلبان سوریه وارد سن‌پترزبورگ شده‌اند که مسکو قصد دارد آنها را برای آموزش به عنوان فرماندهان احتمالی در سال‌های آتی وارد مدارس نظامی کند.

این اقدام در چارچوب توافق دائم و سالانه برای تحصیل گروهی از کودکان سوری صورت می‌گیرد و آنها در کنار دانش‌آموزان روسی آموزش خواهند دید.
پیشتر رئیس کمیته وابسته به شورای دومای روسیه پیرامون همکاری نظامی و تکنولوژی بین‌المللی گفته بود، آموزش حرفه‌ای افسران نظامی توسط روسیه یک سرمایه‌گذاری بزرگ در آینده سوریه است.

سن این کودکان بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و مانند دانش‌آموزان روس وارد مدارس نظامی شده و آموزش‌های آنها یکسان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *