جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶
پارلمان اصلاحات؛ تعطیل تا اطلاع ثانوی

پارلمان اصلاحات؛ تعطیل تا اطلاع ثانوی

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 637939
روزنامه سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی با تیتربزرگ‌ «خون تازه در رگ اصلاحات» مدعی شدترکیب جدید شورای‌عالی سیاست‌گزاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حضور 4تن از شخصیت‌های صاحب‌نام این جریان، دوشنبه آغاز به کار می‌کند.
به گزارش جهان نيوز، شماره دیروز(10شهریورماه) روزنامه سازندگی ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی خبرساز شد. این روزنامه تیتر یک خود را به خبری اختصاص داده بود که تقریبا از طرف تمام شخصیت‌های‌ موجود در متن آن خبر تکذیب شد.

سازندگی با تیتربزرگ‌ «خون تازه در رگ اصلاحات» مدعی شده بود ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گزاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حضور 4تن از شخصیت‌های صاحب‌نام این جریان، دوشنبه این هفته آغاز به کار می‌کند. بلافاصله بعد از این خبر عبدالله نوری،محسن هاشمی، مصطفی معین و محسن صفایی فراهانی هرکدام به نحوی این خبر را تکذیب کردند.



اما ورای تایید یا تکذیب چنین خبری، سرنوشت طرحی برای یکپارچه شدن کار تشکیلاتی اصلاحات و پایان حرف و حدیث‌ها و جدل‌ها در این مورد هنوز اصلاحات را با چالشی بزرگ مواجه می‌کند.
 
*دوقطبی لاینحل جبهه اصلاحات
مدت‌ها ست که بحث تغییر سازوکار تصمیم‌گیری در اصلاح‌طلبان یک دوقطبی لاینحل را در جبهه اصلاحات ایجاد کرده است. عده‌ای که حزب کارگزاران سازندگی هم جزو آن عده است موافق تداوم فعالیت اصلاح‌طلبان در قالب شورای‌عالی سیاست‌گزاری اصلاح طلبان است و عده‌ای دیگر فردمحور بودن را آفت جریان اصلاحات دانسته و پارلمان اصلاحات را چاره کار می‌دانند.
اما چرا عده‌ای با سازوکار فعلی اصلاح‌طلبان مخالفند؟ مصطفی کواکبیان در این باره می‌گوید: «شورای سیاستگزاری اصلاح‌طلبان وزن اشخاص را بر وزن احزاب ترجیح می‌دهد، رئیس دائمی دارد و این ریاست، دوره‌ای هم نیست».

روزنامه سازندگی در خبر اخیر خود سعی کرده ضمن تداوم شخص‌محوری در سازوکار اصلاح‌طلبان، با پیش کشیدن بحثی از پارلمان اصلاحات، به زعم خود سوال چندساله حامیان اصلاحات درمورد سرنوشت پارلمان اصلاحات را بی‌پاسخ نگذارد.

این روزنامه می‌نویسد: تا زمان تشکیل پارلمان اصلاحات، این شورای‌عالی سیاستگزاری انتخاباتی اصلاح طلبان است که مهم‌ترین نهاد مشورتی و رایزنی جبهه اصلاحات خواهد ماند. مهم‌ترین ماموریت شورای‌عالی ظاهرا رصد انتخابات مجلس یازدهم است اما اصلاح‌طلبان امیدوارند که بتوانند تا آن زمان، پارلمان اصلاحات را به عنوان نهاد ملی گفتمان اصلاحات راه‌اندازی کنند...

کیست که نداند انتخابات ریاست جمهوری سال1400و انتخابات مجلس یازدهم به عنوان مقدمه موثر در پیروزی یا شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری بزرگترین دغدغه کنونی اصلاح‌طلبان است و از اکنون تمام مواضع و سیاست‌های خود را معطوف به آن کرده‌اند.
 
*پارلمان اصلاحات؛ تا اطلاع ثانوی تعطیل
 روزنامه سازندگی در این خبر خود که تمام نقشه راه انتخاباتی اصلاحات را ترسیم کرده، با ادبیاتی محترمانه پارلمان اصلاحات را تا اطلاع ثانوی مسکوت گذاشته و با اعمال تغییری در جزئیات شورا از ادامه کار آن به‌عنوان محور کار انتخاباتی اصلاحات نام برده است.

همچنین روزنامه سازندگی در گزارش خود از سویی موضع خود در قبال ریاست شورا را مطرح می‌کند که همان موضع حزب متبوعش است و از سوی دیگر ریاست احتمالی شورا  با ترکیب جدید را بنابر اخبار شنیده همچنان محمدرضا عارف اعلام می‌کند.

سوم تیرماه سال جاری بود که غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی «عبدالله نوری» را جایگزین خوبی برای عارف معرفی کرد.
 
*عارف؛‌می رود یا می‌ماند؟
روزنامه سازندگی نوشته است: مهم‌ترین ویژگی دور جدید، دعوت از اصلاح‌طلبان سرشناسی مانند عبدالله نوری و مصطفی معین به شورای‌عالی است که در سطح رهبری جریان اصلاحات می‌توانند «ریاست شورای عالی» را در دست بگیرند هرچند که بعید است محمدرضا عارف راضی به این کار باشد...

فارغ از اینکه خبر روزنامه سازندگی که قطعا منتقل کننده منویات حزب کارگزاران سازندگی است به چه میزان واجد وثاقت بوده و یا تکذیب شخصیت‌های نامبرده شده در این خبر چقدر واقعی باشد، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند این حقیقت را انکار کنند که انحصارطلبی و سهم‌خواهی درون‌جریانی دو چالش بزرگی است که اصلاحات با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

این روزها درحالی که شایعات و اخبار مبنی بر تداوم فعالیت شورای‌عالی اصلاح طلبان منتشر می‌شود، کماکان اصلاحات در ایجاد سازوکاری که نه سهم‌خواهی و نه انحصارگرایی در آن دخیل نباشد مانده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلاحات برنده انتخابات آینده
United States
خدایا شکر اصلاحات برنده انتخابات آینده
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات زنده و پایدار
احمدی
Iran, Islamic Republic of
بازهم اصلاحات براحتی پیروزه
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات با اختلاف سنگین میبازه اصولگرایان ام مثل لاریجانی رای نمیارن در عوض کاندید انقلابی رییس جمهور می شود
Iran, Islamic Republic of
مردم به اصلاحات رای بدن؟!!!!!
United States
خون تازه در رگ اصلاحات