جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

احتمال اعلام پرواز ممنوع در سوریه توسط آمریکا

چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 637376
مسئول دفتر مطبوعاتی ائتلاف آمریکا قصد این ائتلاف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را رد کرد اما ایجاد آن را در آینده محتمل دانست.
احتمال اعلام پرواز ممنوع در سوریه توسط آمریکا
به گزارش جهان نيوز، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع سوریه نیست.

دفتر مطبوعاتی این ائتلاف چهارشنبه به خبرگزاری «اسپوتنیک» سوریه در مورد اخبار منتشر شده در مورد تلاش آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه واکنش نشان داد و گفت که ائتلاف قصد چنین اقدامی را ندارد ولی در آینده نیز آن را بعید نمی‌داند.

دفتر مذکور گفت که گزارش‌ها و اخبار مربوط به این خبر آمیخته‌ای از تحریف‌ها و تبلیغات است.

نماینده ائتلاف آمریکا استقرار سامانه‌های هوایی در شمال شرق سوریه را تأیید کرد و گفت  که شرکای این ائتلاف به عنوان بخشی از تلاش‌های برای مقابله با داعش، سامانه‌هایی در شمال شرق این کشور مستقر کرده‌اند.

با این حال او مدعی شد که هدف از استقرار این سامانه‌ها، حمایت از نیروی هوایی ائتلاف آمریکا و مشخص کردن اهداف متعلق به تروریست‌های داعش است.

او افزود: «ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی بعد از پایان عملیات "راوند آپ" علیه گروه تروریستی داعش چه تصمیمی خواهند گرفت».

ائتلاف آمریکا ماه می گذشته از آغاز عملیات موسوم به راوند آپ خبر داد و مدعی شد که هدف از این عملیات تسریع در روند شکست دادن تروریست‌های داعش در شرق روز فرات و منطقه بین عراق و سوریه است.

اخیرا رسانه‌های وابسته به شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتی سوریه» اعلام کردند کهآمریکا در مناطق تحت سیطره آن‌ها رادارهای نظامی پیشرفته‌ای با هدف ایجاد منطقه پرواز ممنوع خبر دادند.

این اقدام آمریکا به فاصله چند روز از اظهارات «جیمز جِفری»، فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور سوریه صورت می‌گیرد.

جفری قبل از آنکه در تاریخ ۲۶ مرداد ماه از سوی ترامپ به عنوان فرستاده او در سوریه انتخاب شود، پیشنهاد ایجاد منطقه پرواز ممنوع و منطقه «عملیات ممنوع» در شرق سوریه را با این ادعا که مانع از ظهور داعش و افزایش نفوذ ایران در سوریه شود، به دولت ترامپ داده بود.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تا به امروز دولت آمریکا به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه بوده است که با مخالفت روسیه و سوریه رو به رو شد.

آمریکا در سال ۲۰۱۴ با تشکیل ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش، به صورت جدی شروع به حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی از شبه نظامیان کُرد سوریه کرد و طی عملیاتی مشترک، مناطق تحت اشغال داعش در شمال شرق سوریه را به اشغال خود درآورد.

دولت سوریه حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود را غیر قانونی می‌داند و بارها خواستار خروج این نیروها از مناطق شرقی و شمال سوریه شده است. با این حال، آمریکا به اشغالگری خود ادامه داده و بیش از ۱۵ پایگاه نظامی در مناطق تحت اشغال خود احداث کرده‌ است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *