جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تردید آمریکا نسبت به آمار آوارگان فلسطینی

چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 637224
سفیر آمریکا در سازمان ملل نسبت به آمار ارائه شده توسط آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) درخصوص تعداد آوارگان فلسطینی ابراز تردید کرد.
تردید آمریکا نسبت به آمار آوارگان فلسطینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی خود در "موسسه دفاع از دموکراسی‌ها" که یک آکادمی پژوهشی در واشنگتن است و معمولا مواضعی همسو با منافع اسرائیل دارد، ادعا کرد: آنروا در ارائه آمارها درباره تعداد آوارگان فلسطینی مبالغه می‌کند.

وی در جدیدترین گام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اعتراض به نحوه ارائه کمک به فلسطینیان نسبت به آمار آنروا درباره تعداد آوارگان فلسطینی ابراز تردید کرد.

هیلی خاطرنشان کرد: اگر آماری که آنروا درباره آوارگان فلسطینی اعلام کرده، اصلاح کند ما یکی از حامیان مالی این آژانس خواهیم بود و زمانی که آنروا تعداد آوارگان فلسطینی را به صورت دقیق اعلام کند ما در مشارکتمان با آن‌ بازنگری خواهیم کرد.

این در حالی است که آنروا آمار آوارگان فلسطینی را حدود پنج میلیون تن برآورد می‌کند و اکثر آن‌ها نوادگان افرادی هستند که در جنگ ۱۹۴۸ میلادی از فلسطین فرار کردند.
طبق گزارش رویترز، نیکی هیلی همچنین نسبت به "حق بازگشت آوارگان" که فلسطینیان در چارچوب هرگونه راه حل نهایی برای صلح خواهان آن هستند، ابراز تردید کرد.

آمریکا حمایت مالی خود از آنروا را در پی وعده ۳۵۰ میلیون دلاری‌اش در سال جاری میلادی به ۶۰ میلیون دلار کاهش داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *