دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

تغییر نام سازمان جنگ نرم رسانه‌ای آمریکا

جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 636081
دولت آمریکا نام «شورای مدیران خبررسانی» که تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا و بازوهای جنگ نرم رسانه‌ای این کشور زیر نظر آن فعالیت می‌کنند را تغییر داد.
به گزارش جهان نيوز،به نقل از فارس، تغییر نام یا مفهوم‌سازی‌های جدید تاکتیکی است که هیئت حاکمه آمریکا بارها بعد از بدنام شدن یک سازمان یا زیر سوال رفتن اقداماتش از آن استفاده کرده است.  

از همین روست که بعد از شدت گرفتن انتقادات از شکنجه‌های «سیا» علیه مظنونان تروریسم در «گوانتانامو»، نام شکنجه به «روش‌های ارتقاءیافته بازجویی» تغییر داده شد یا بعد از افشا شدن آنکه هزاران نفر از جنایتکاران جنگی دنیا در مدرسه‌ای زیر نظر پنتاگون به نام «مدرسه قاره‌های آمریکا» تربیت شده‌اند، پنتاگون نام مدرسه را به «مرکز همکاری‌های امنیتی در نیمکره غربی» تغییر می‌دهد. 

تازه‌ترین اقدام در این راستا را وزارت خارجه آمریکا با تغییر نام سازمانی انجام داده که پیش‌قراول جنگ رسانه‌ای این کشور با دولت‌های ناهمسو با سیاست‌های آمریکا محسوب می‌شوند. 

نام «شورای مدیران خبررسانی» (بی‌بی‌جی) که با نام‌های دیگری چون «هیئت‌رئیسه سخن‌پراکنی» و «هیأت کارفرمایان پخش» هم شناخته می‌شد اکنون به «نمایندگی آمریکا در رسانه‌های جهانی» تغییر یافته است. 

«شورای مدیران خبررسانی»، نام سازمانی مشتمل بر تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا است که «صدای آمریکا»، «رادیو فردا» و «رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی» زیر نظر آن فعالیت می‌کنند. 

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند کنگره آمریکا در صدد است با تقویت شبکه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت این کشور، جبهه جدیدی در تقابل‌جویی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با ایران باز کند. گزارش شده بود تقویت بی‌بی‌جی، یکی از محورهای این راهبرد را تشکیل می‌دهد. 

«جان اف‌ لنیسنگ»، مدیر عامل «بی‌بی‌جی» در بیانیه‌ای روز چهارشنبه هفته جاری که رسانه‌ها آن را پوشش نداده‌اند تغییر نام این سازمان را اعلام کرده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمشید کی نژاد
Italy
قابل توجه تمامی دل بستگان، دل باختگان، وادادگان، سینه چاکان غرب که پیوسته سکولاریته و لیبرالیته و ناسیونالیته آن را هر روز بر سر ما می کوبند؛ چه اندازه مایه های پندگیری بسیار است اما چه اندازه پندگیرندگان کم هستند: ما اکثر العبر و ما اقل الاعتبار.