کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور ۱۰ حکم قضایی برای آشوبگران کرج

30 مرداد 1397 ساعت 23:52

دادستان کرج گفت: برای 10 نفر از آشوبگران حکم صادرشده است و مابقی نیز حکم تعلیق و تعقیب دریافت کردند. گروهی از دستگیرشدگان مورد شناسایی قرار گرفتند و مشخص شد به جریان‌های وابسته متصل هستند.


به گزارش جهان نیوز، رضا شاکرمی ظهر امروز در نشست خبری خود با جمعی از اصحاب رسانه در کرج گفت: در بخشی از سخنان خود با اشاره با اتفاقات اخیر در کرج اظهار کرد: سعی خود را کرده‌ایم تا با دستگیرشدگان آشوب‌ها که به اموال عمومی آسیب رسانده‌اند، طبق دستورات دین و با آرامش رفتار شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اتفاقات اخیر رخ‌داده در کرج اظهار کرد: سعی خود را کرده‌ایم تا با دستگیرشدگان آشوب‌ها که به اموال عمومی آسیب رسانده‌اند، طبق دستورات دین و با آرامش رفتار شود.

به گفته شاکرمی برای 10 نفر از آشوبگران حکم صادرشده است و مابقی نیز حکم تعلیق تعقیب دریافت کردند.
وی بابیان اینکه بررسی و پیگیری جدی روند پرونده شخص کشته‌شده در آشوب‌ها نیز ادامه دارد گفت: بررسی دقیق پرونده‌ها صورت نگرفته و برخی در حال صدور حکم نهایی هستند به همین دلیل آمار جامعی در این زمینه نمی‌توان ارائه داد.

دادستان کرج گفت: گروهی از دستگیرشدگان در شبکه‌های مجازی سعی به تحریک افکار عمومی داشتند که مورد شناسایی قرار گرفتند و مشخص شد به جریان‌های وابسته متصل هستند که باید توجه کرد رسانه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی در ایجاد آرامش و یا ناهنجاری‌ دارند، چراکه ذهن و تفکر مردم از فعالیت‌های رسانه‌ای آنان نشأت می‌گیرد.

شاکرمی هفت درصد از دستگیرشدگان را از بانوان اعلام کرد و اظهار کرد: برای سه نفر از بانوان دستگیرشده حکم قضایی صادرشده است، همچنین بانوان در اعتراضات اخیر کرج حاضر بودند ولی نقش سرشاخه نداشتند.

وی افزود: باسابقه داران آشوب‌ها برخورد جدی‌تری صورت خواهد گرفت.

شاکرمی عنوان کرد: اختلافات موجود در مجموعه مدیریت شهری موجب شده، شهر کرج مدت طولانی فاقد شهردار باشد و شرایط نابسامانی در شهر به وجود آید.

وی بابیان اینکه مردم از عملکرد یک‌ساله شورا رضایت ندارند، اظهار کرد: طبق درخواست‌های مکرر مردمی و اجرای قانون، اگر عملکرد شورا به همین نحو پیش برود، به‌عنوان مدعی‌العموم به این مسئله ورود خواهم کرد زیرا نباید این وضعیت به خسران و خرابی منجرب شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج بیان کرد: سوء مدیریت در مجموعه شورای شهر و انتصاب مدیران و معاونان نالایق موجب وارد آمدن فشار و خسارات زیادی به مردم شده است و نوع خدمات‌دهی شورای شهر و شهرداری به مردم قابل‌قبول نیست زیرا باید با دقت نظر بیشتری به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم.

شاکرمی اظهار کرد: نظارت شورا بیشتر متمرکز انتصابات بوده است و خبری از خدمات‌دهی به مردم نیست و باید این مسئله پیگیری شود، همچنین دستگاه قضایی مخالف وضعیت فعلی مدیریت شهری در کرج است و هشدارهای لازم را به این مجموعه داده‌ایم تا به وظیفه ذاتی خود بپردازند و از حاشیه‌ها دور باشند.

به گفته وی، مقدمات ارائه گزارش عملکرد اعضای شورای شهر آماده‌شده است و اگر تا پایان هفته جاری وضعیت شهرداری تعیین تکلیف نشود، گزارش عملکرد این بخش، موردبررسی دقیق و جدی قرار می‌گیرد.

دادستان کرج در ادامه با اشاره به اینکه برای اقدام قانونی اسناد و مدارک کافی وجود دارد، یادآور شد: از اعضا شورا انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر وظیفه خود را اجرایی کنند، وگرنه به عدم کارآمدی شورا اطمینان پیداکرده و اجازه ادامه روند و افزایش ضرر به مردم را نخواهیم داد.

شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رسانه‌ها در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و انتظار می‌رود با شفافیت به عدم ترویج فساد کمک کنند، این قشرباید با شفافیت به انتقال مطالب بپردازند و از ایجاد ناهنجاری جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه به عملکرد برخی از رسانه‌ها انتقاد وارد است، تصریح کرد: این قشر باید به رسالت ذاتی خود پایبند باشند و  نباید با تخریب و اغراض به تهیه اخبار و گزارش بپردازند، البته مدیران باید پاسخگوی مردم باشند و گزارش عملکرد داشته باشند و به نقش رسانه‌ها برای انتقال اطلاعات به مردم اهمیت بدهند.

منبع: فارس


کد مطلب: 635806

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/635806/صدور-۱۰-حکم-قضایی-آشوبگران-کرج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com