پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

قیمت پراید از ۳۰ میلیون تومان عبور کرد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 635559
رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی و عرضه پراید ۱۱۱ با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در بازار خبر داد.
قیمت پراید از ۳۰ میلیون تومان عبور کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از صدا و سیما، سعید موتمنی با اشاره به ادامه روند محدودیت عرضه خودرو های داخلی به بازار افزود: این رویه سبب ایجاد اختلاف بسیار بالا قیمت خودروهای داخلی در کارخانه و بازار شده است.

وی قیمت پراید ۱۱۱ را در کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و در بازار ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دانست و گفت: امروز دنا پلاس در کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۸ هزارتومان و در بازار ۸۵ میلیون تومان، پژو پارس در کارخانه ۴۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و در بازار ۶۱ میلیون تومان،​ سمند LX در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزارتومان و در بازار ۵۱ میلیون تومان،​​ پارس تندر در کارخانه ۴۸ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان و در بازار ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را درکارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزارتومان است ادامه داد: پژو ۲۰۶ وی ۸ امروز در کارخانه با قیمت ۴۲ میلیون و ۷۸۳ هزارتومان و دربازار ۶۴ میلیون تومان،​ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۳۶ میلیون و ۲۸۶ هزارتومان و در بازار ۵۴ میلیون تومان،​ پژو ۲۰۷ دنده ای در کارخانه ۵۴ میلیون و ۳۶۴ هزارتومان در بازار ۷۸ میلیون تومان و ۲۰۷ اتوماتیک در کارخانه ۵۴ میلیون و ۳۶۴ هزارتومان و در بازار ۹۶ میلیون تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...
Iran, Islamic Republic of
برای پیشرفت و آبادانی کشور در صنعت ما ناچار شدیم خودروهای بی کیفیت را با قیمت بالا نسبت به خودروهای با کیفیت خارجی و ارزانتر از خودروهای داخلی ، استفاده کنیم تا چرخ صنعت بچرخد و ما در خودرو سازی بتوانیم به خودکفایی برسیم. و تعرفه ی گمرکی خودروهای خارجی هم چند برابر شد و واردات آن هم محدود شد.
چند دهه از این موضوع می گذرد؟ چرا قطعات داخلی خودرو که در کشور ساخته می شود، به کیفیت قطعات اصلی آن نیست؟ چرا از این فرصت استفاده نشد تا ما در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم و در عوض جیب برخی از سرمایه داران پر تر و اوضاع اقتصادی آنان بهتر شد . چرا این خودروسازان عزیز هر جور که دوست دارند، قیمت خودرو را دراین اوضاع نابسامان با انواع ترفند ها بالا می برند، وامید مردم را نا امید کنند، کسی معترض آنان نیست.
اگر هم نتوانند مستقیما این کار را کنند با کم عرضه کردن و بالا بردن تقاضا و دیگر روش های خاص خودشان اختلافی شدید و بی سابقه بین قیمت کارخانه و بازار ایجاد می کنند، که خریدار را کاملا مستاصل کند. و گناه را به تقصیر دیگری می اندازند. و با این شیوه ها سعی در بالا بردن و افزایش قیمت خودروهای داخلی هستند.
جالب آن که همه ی این اتفاقات در این 2 ماه رقم خورده و حتی صبر ندارند که اوضاع اقتصادی جامعه قدری آرام گیرد.
چرا دولت هیچ اقدامی برای این جو ی که خودروسازان خلق کرده اند ، انجام نمی دهد. کجای کار غلط است؟
برخی خودروهای قیمت پایین که بعضا استاندارد آن هم رعایت نمی شد و با جیب برخی افراد سازگاری داشت، آن را هم دریغ می کنند؟