جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین آغار به کار کرد

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 634219
قرارگاه فرهنگی - هنری مردمی اربعین حسینی به منظور توسعه فرهنگ حسینی با مشارکت مردم آغاز به کار کرد.
قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین آغار به کار کرد
به گزارش جهان نيوز، مراسم آغاز به کار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی عصر امروز ۲۳ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری  شهرداری برگزار شد.

امام حسین(ع) نورانی‌ترین چراغ هدایت است
 
سعید اوحدی رییس فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آغاز به کار قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در روز مقامت و سالروز ورود آزادگان اظهار داشت:  ۱۰ سال دوران اسارت در زمان تحریم تا جایی که حتی اجازه تشییع پیکر شهدا را ندادند، کار آسانی نبود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز اسیر را با ترحم‌ می‌نگرند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اسرا گنجینه‌های کشور‌ و آزادگان الماس‌های درخشان این نظام هستند.

اوحدی با اشاره به تلاش سپاه برای برپایی پیاده روی اربعین اظهار داشت: سال گذشته در مرز، سپاه اقدامات چشمگیری برای راحتی و آرامش زائران اربعین داشت که جای تقدیر دارد. تمامی اهل بیت چراغ هدایت هستند اما نورانی ترین چراغ هدایت امام حسین(ع) است.

وی به اهمیت خدمت به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نقل شده که هرکسی قبر امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند و به زائران ایشان خدمت کند انگار به خدا خدمت کرده است.

اوحدی با بیان اینکه امیدواریم با همت مردم جشنواره سوگواره هنر اربعین را برپا کنیم گفت: بیش از ۱۵۰ هزار زائر غیرایرانی از مرز کشورمان به کربلا مشرف می‌شوند، اما کار فرهنگی در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم با عزم جدی امسال اربعین باشکوهی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند مشارکت دولتی نیستیم خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند برای رسیدن به اهداف باید به مردم متوسل شد بر همین اساس ما نیز با حمایت مردمی قرارگاه اربعین را ساماندهی می‌کنیم.

بخش فرهنگی در اربعین مغفول مانده است
 
همچنین حجت‌الاسلام صادق‌زاده مدیر مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران با بیان اینکه خداوند به امام حسین(ع) کرامات زیادی دادند که سایر ائمه(ع) ندارند، اظهار داشت: خوردن تمامی خاکها حرام است تا جایی که خاک بقیع که چهار امام معصوم هم در آن دفن است حرام است، اما خاک تربت امام حسین(ع) در کربلا شفا است.

وی با بیان اینکه اربعین حادثه عجیبی است، افزود: کثرت جمعیت یک طرف عشق و ایثار طرفی دیگر است، هنرمندان باید این زیبایی را به تصویر بکشند تا تمامی عالم آن را ببینند.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با اشاره به وجود خلاء در اربعین خاطر نشان کرد: در اربعین پذیرایی غیرقابل توصیفی صورت می‌گیرد اما بخش فرهنگی مغفول مانده است ،چرا که فرهنگ حسینی می‌تواند جهان را دگرگون کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *