جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پهلوگیری نخستین کشتی نفکتش در بندر چابهار

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 634006
نخستین کشتی نفکش با ظرفیت 50میلیون لیتر نفتگاز در اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد و در حال تخلیه است.
پهلوگیری نخستین کشتی نفکتش در بندر چابهار
به گزارش جهان نيوز، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و همچنین ارتقاء توان عملیاتی منطقه، نخستین کشتی نفتکش در بندر چابهار پهلو گیری کرد.

وی افزود: ایجاد زیرساخت های لازم از طریق اجرای 2 خط لوله 16 اینچ و ارتقاء سیستم تخلیه از یک خط 12 اینچ در اسکله شماره 2 به 2 خط 16 اینچ در اسکله شماره پنج از مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

نخعی به آبخور محدود اسکله شماره 2 اشاره کرد و ادامه داد: آبخور اسکله شماره 2 به گونه ای بود که امکان پهلو دهی به نفتکش های با ظرفیت بالا را نمی داد ولی هم اینک با بهره برداری از اسکله شماره پنج بسیاری از مشکلات در این رابطه مرتفع شده است.
وی ارتقای توان عملیاتی منطقه چابهار برای پوشش توزیع فرآورده های نفتی در شرق کشور را از مهمترین مزیت های استفاده از اسکله شماره پنج بندر شهیدبهشتی عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار تصریح کرد: استفاده از ظرفیت کامل نفتکش، کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف زمان، افزایش میزان ذخیره سازی و کاهش هزینه های زائد حمل فرآورده با نفتکش از مبادی تامین دوردست از دیگر مزیت های بهره برداری از اسکله یاد شده است.

این نفتکش با ظرفیت 50 میلیون لیتر نفت گاز در اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی در حال تخلیه است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار؛ ارتقاء توان عملیاتی برای پوشش توزیع فرآورده های نفتی در شرق کشور را از مهم ترین مزیت های استفاده از اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی بیان کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار هم گفت: اجرای 300 طرح سرمایه گذاری از پارسال در این منطقه آغاز شده و تاکنون 160 طرح آن 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. کردی افزود: زیرساخت های مورد نیاز این شهرستان از قبیل راه آهن ، گاز ، بندر و فرودگاه در حال توسعه هستند . مدیر عامل منطقه آزاد چابهار ، توسعه محدوده منطقه آزاد را یکی از اقدامات مهم سال قبل دانست و افزود : بندرهای شهید بهشتی و شهید کلانتری به این محدوده الحاق شدند.

منبع: شبکه خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *