جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۴

بدحجابِ انقلابی...

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 633065
معطل نکردم؛ از بشاگرد گفتم. اینکه فلان روستا خوابگاه نیاز دارد و ... که پرید میان صحبتم: "راستش من تمایل دارم در روستای اهل سنت یک درمانگاه یا مدرسه بسازم" در دلم گفتم ای داد بیداد.
بدحجابِ انقلابی...
جهان نيوز ـ محسن مهدیان: یکی از دوستان تماس گرفت که خانمی تمایل دارد در منطقه بشاگرد درمانگاه بسازد و دنبال یک گروه جهادی است.

در محل کار خیر وعده کردیم. خانمی 30 تا 35 ساله که به جهت حجاب از منشی ها و کارمندهاشان بدتر بود به استقبال آمد. به دل گفتم آخه من به اینجا چه کار؟!

معطل نکردم؛ از بشاگرد گفتم. اینکه فلان روستا خوابگاه نیاز دارد و ... که پرید میان صحبتم: "راستش من تمایل دارم در روستای اهل سنت یک درمانگاه یا مدرسه بسازم" در دلم گفتم ای داد بیداد. بازهم ژست های روشنفکری. گفتم مختارید اما چرا؟ خیلی ساده گفت: "به دو دلیل. اول اینکه شیعه باید به اهل سنت محبت کند و دوم هم اینکه بسیاری ازین تکفیری ها از مناطق سنی نشین فقیرند. اگر ما کمک کنیم، تکفیری ها کمتر می توانند آنجا فعال شوند."
احتمالن حیرت من در آن لحظه حدس زدنی است.

گذشتیم. تا اینکه گفت: "راستش ماجرا فقط همین هم نیست. من احساس می کنم حقی گردنم است."
با تردید از گفتن یا نگفتن ادامه داد: " مدتها پیش فرصتی پیش آمد کربلا روم. از سفر که برگشتم خواب عجیبی دیدم. یک نفر در خواب اسم دو نفر نیازمند را آورد که لازمست توسط من عازم کربلا شوند. هر دو را می شناختم. صدایشان زدم و ماجرا را شرح دادم؛ که یکی از انها با اشاره به دیگری گفت فلانی اهل سنت است و کربلا نمی رود. گفتم اشکال ندارد. هر طور خواستید خرج کنید...پول را دادم و هردو اتفاقن راهی کربلا شدند... نمی دانم در کربلا چه گذشت اما هرچه بود نفر دوم شیعه برگشت."

حرفی نمانده بود؛ جز شگفتی و بهجت درونیم.

اجرائی تر سخن گفتیم تا اینکه رسیدیم اینجا: "من از روزی که این شرکت تولیدی را تاسیس کردم با همکاران عهد بستیم 3 درصد درآمد شرکت -و نه سود- را خرج کار خیر کنیم."

در ادامه از قرار دیدنی شان گفت: " با همکارها قرار گذاشتیم که این کار خیر جمعی است. همه با هم شریکیم. این بچه ها می دانند که هرچه بیشتر کار کنند، بیشتر به دیگران کمک می کنند. همین قرار باعث شده با انگیزه بیشتری کار کنند."  
عجب؛ یک کار خیر جمعی و روش اخلاقی و انسانی برای رشد بهره وری در تولید.

بیرون از شرکت با خودم گفتم:"اگر بدحجابی نقص است، ظاهرگرایی هم نقصی بزرگی است. چه بسا امثال این خانم که از امثال من متدین ترند و انقلابی تر" برای قضاوت بدحجابی لازم نیست نقص را نبینیم؛ اما به داشته ها و شاخص های مهمتر آدمها توجه کنیم... جامعه ما متدین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
ازروایت قصتون خیلی ممنون لحظه ای قلبم هم شادشد
وهم آرامش یافت درضمن فرصت نشده بودتبریکی عرض
بکنیم اماروزخبرنگارروبه تمام عزیزان جهان نیوزتبریک عرض میکنم ازاینکه بی پیرایه ایدسادگی کلامتان روشن است ازهمه عزیزان سپاسگزارم
Iran, Islamic Republic of
با اینکه ظاهربین نباید باشیم موافقم
اما به آقای مهدیان باید بگم موقع داستان سازی ببین مستنداتت کامل و درسته؟
بشاگرد حدود 35000 نفر جمعیت اهل تشیع داره
بهمن
Iran, Islamic Republic of
این بد حجابی انقلابی نیست .ایشان فقط یک انسان خوب هستند .خیلی ها در این دنیا از هنرپیشه های هالیوود تا فوتبالیستهای معروف میلیونها دلار به فقرا کمک می کنند . مگر انها انقلابی هستند .
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی به نتیجه آخرایشان دقت نکردیدحالاروایت
روایت انسانی ساده است خیلی پیچده اش نکنیم یاد دیالوگی ازدوستان اخراجی هاافتادم که میگفت آدمی به
ریش نیست به ریشه است...
Iran, Islamic Republic of
این حرف ریش وریشه را اولین باراوایل دهه 70 مخملباف به حسین شریعتمداری گفت که انتقاد کرده بود چرا ریش مخملباف کوتاه شده جواب داد آدم ریشه اش درست باشد .شریعتمداری هم دوباره از خجالتش درآمد وتو مقاله بعدی نوشت مخملباف پسر صیغه ایی مادرش ست ودعوا بیخ پیدا کردوکینه انقلاب حسابی تو دل مخملباف رفت !
Iran, Islamic Republic of
دایره انقلابی بودن را تنگ نکنید... مگر انقلابی بودن غیر از انسانیت است؟ اصلا هدف از انقلابی بودن مگر چیست؟ از بین بردن ظلم و رسیدن به برابری
Iran, Islamic Republic of
می دانم که خیلی از برادران و خواهران متدین با این گفته من مخالفت می کنند ولی می گویم... به نظر بنده باید نگاه کنیم که دین برای چه آمد؟ مگر غیر از اخلاق بود؟...
بهار
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
رضایی
Iran, Islamic Republic of
لازم نبود واسه توجیه بد حجابی داستان بسازی کسیکه میره زیارت کربلا ،مسیر امام حسین باید بره(من قیام کردم تا دین جدم را حفظ کنم.امام حسین)حجاب هم توصیه دین وهم واجب است.
علی
United States
اخوی! در قضیه حراج منابع ارزی و طلای خزانه از طرف سیف(کسی که مطمئنم مسؤل پیاده سازی نقشه‌های دشمن بود)‌،‌ ۹ میلیارد دلار گم شده!! یعنی ۶ برابر قیمت بزرگترین برج جهان در دوبی!! آنهایی که موضوع حجاب را توی مخ شما می‌کنند،‌ میخواهند شما بدنبال موضوع گم شدن این ۹ میلیارد نگردید!! یعنی واقعاً هنوز با دیدن خانواده‌های همین آقایان، کسانی مانند ولایتی، نوه ... ، فرزند خرازی ، و.... هنوز دغدغه حجاب دارید؟البته این هم جای خود و آنهم جای خود باید بررسی و خاطیان مجازات بشن .
Iran, Islamic Republic of
اخوی چه اشکال دارد که به هر دو فکر کرد و دید باز داشت؟
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا رو بدحجابی فرزندان وزرا ومسئولین تو خارج یه چشمتون کم بیناست .
Iran, Islamic Republic of
بهتر است راجع به ظاهر این افراد،‌ زود قضاوت نکنیم
فعلا که کار زیبایی را شروع کرده اند
مطمئن باشید انشالله با این رویه که شروع کرده اند در آینده مورد عنایت بیشتر واقع خواهند شد.
چه بسا که بعد از مدتی این خانم تحت تاثیر این مسیر،‌ محجبه تر از خیلی از ماها شوند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه این افراد را که انقلاب را دوست دارند حفظ و به کمال هدایت کند. بدحجابی فقط نقص ساده نیست و یک گناه است و عواقب بد دنیوی و اخروی دارد. فرد متدین حجاب هم دارد و اگر حجاب ندارد (الان به آن بد حجابی می گویند) ممکن است نماز هم بخواند ولی از بابت نداشتن حجاب دارد گناه می کند و دیگران را هم به گناه می اندازد چون گناهی اجتماعیست جرمش هم بالاتر است. البته ایشان و مانند ایشان از روی عمد این کار را نمی کنند ولی در نتیجه اثری ندارد. زشتی گناه را با نام نقص و..کاهش ندهیم. ملاک هم بنده و شما نیستیم و در محضر الهی از بنده و شما و این خانم محترم آن چه خدا واجب کرده است را از ما می خواهند و به ملاک های دنیوی کار ندارند. ان شا الله در آن عالم غافلگیر نشویم.