شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

واعظی عازم آنکارا شد

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 633006
«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور ابلاغ پیام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، عازم آنکارا شد.
واعظی عازم آنکارا شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، واعظی در جریان این سفر یک روزه با مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

ایران و ترکیه طی سالهای اخیر روابط گسترده و تنگاتنگی در حوزه های مختلف سیاسی اقتصادی و امنیتی داشته اند؛ دو کشور دستیابی به حجم تجارت 30 میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده اند. علاوه بر این همکاری تهران و آنکارا در قالب ابتکار آستانه توانست به میزان قابل ملاحظه ای تنش ها در سوریه را کاهش داده و فرایند سیاسی در این کشور را تسریع بخشد.

مقامات آمریکایی با آغاز دور تازه تحریم های یک جانبه و غیر قانونی علیه ایران با کشورهای مختلف خریدار نفت ایران رایزنی می کنند تا فروش نفت ایران را به صفر برسانند. این سیاست با مخالفت جدی برخی از خریداران نفت ایران از جمله چین و ترکیه مواجه شده است.

وزارت خارجه ترکیه درخواست غیر قانونی آمریکا را رد و اعلام کرد که ناچار نیست مطابق تصمیمات یک جانبه آمریکا درباره ایران عمل کند. بنابراین این کشور، تجارت با همسایه‌ و تامین‌کننده بزرگ نفت خود را متوقف نخواهد کرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *